Purple Love
| +Follow || Dashboard |

Hampir 4 tahun ...
Friday 20 July 2012 | 00:19 | ♥ 0 purple love

Assalamualaikum semua pembaca blog Choi Lulu :) Apa khabar semua ? Salam satu Malaysia aku ucapkan ! Hmm ~ Sabtu , 21/7/2012 umat Islam di seluruh dunia dah mula berpuasa * termasuk aku * ! Hehe ~
Memang tak sangka dan tak sedar kalau tinggal lagi sehari je nak puasa ! Lusa dah start sahur ! and mula lah rutin harian baru sewaktu bulan puasa nanti .. 'Banyakkan beribadah kpd Allah s.w.t ..' InsyaAllah ! :) 
Seperti tahun-tahun yang lepas , tahun ni aku menyambut Ramadhan tanpa abah tersayang !
Kali terakhir aku sambut Ramadhan dgn arwah abah time aku darjah 6 dan bermakna hampir 4 tahun abah meninggalkan aku dan keluarga .. Sedih ? Sudah semestinya .. Tapi tak dapat aku ungkapkan dlm kata-kata .. Tadi , masa tgh lepak tgk TV sambil menghadap lappy ni , mak pun kata , "Nanti kita pergi ziarah kubur abah eh?Nanti suruh Kak Nana hantar.." . Ya Allah ! Hati dah rasa mcm .... Hmm ~ Terus wajah abah bermain di minda ! Betapa rindunya aku nak melihat wajah ayah yang dah membesarkan aku yang kini sudah lagi tiada di atas permukaan bumi ini .. Kini , abah dah jadi tetamu Allah .. Tapi,seperti apa yg selalu mak kata , abah perhatikan kita walaupun kita tak dpt melihatnya .. Aku ingat lagi , abah selalu beli makanan untuk bersahur .. Selalunya dia akan beli kat restoran yg selalu family kitorang pergi .. Kira tempat 'favourite' lah .. Hee ~ Abah selalu bawa balik Tom Yam atau ayam goreng .. Takpun daging masak merah ..
 * kebanyakkannya semua lauk kegemaran aku :p * Tp,bila abah malas nak beli mak lah yg akan masak or panaskan lauk semalam .. Yang sayunya , bila aku tgk abah kena baiki kereta even bulan puasa .. Berpeluh-peluh badan dia .. Mungkin waktu aku tgh berumur ' setahun jagung ' tu aku tak dpt lah menghayati sgt , tp sekarang bila fikir-fikir balik , sedih , sayu pun ada .. Bekerja demi menyara hidup keluarga .. 
Even dia penat , dia tak pernah nak mengeluh ..I`m really proud of you,En.Kamal '  
Hmm ~ Kadang-kadang sedih bila tengok ayah dgn anak bersama-sama ! Bukannya cemburu , aku just rasa  
macam aku ada kehilangan sesuatu dan rasa ada yang kurang dalam diri aku :( .. Tp , takde apa yg aku boleh lakukan .. Itu dah kehendak Ilahi .. Aku tak boleh nak menghalangnya .. ' Abah ' panggilan yg dah lama aku rindu untuk sebutkan .. ' Nor '  panggilan yg dah lama tak didengari yg keluar dari mulut seorang ayah .. Sesungguhnya aku rindu akan segala perkara yg dilakukan oleh abah ! Walaupun perkara yg remeh ..  
Aku tetap rindukannya ~~ Sehari sebelum raya ! Abah akan bawa kitorang pergi round KL ! Beli barang apa yg patut .. Paling tidak keluar makan .. dan abah tak pernah halang atau kedekut dgn aku bila nak beli baju Raya ! Selalunya abah akan bagi duit kat mak then kitorang shopping bertiga .. Abah bukannya jenis yg suka bershopping so dia just akan hantar or jemput kitorang bila dah hbis shopping ! Kadang-kadang abah just geleng kepala bila tgk beg shopping kitorang :p * Well ~ Perempuan ..* ! Apa-apa pun , Abah tetap di hati Nor ! Thanks , abah :) .. Walaupun kita dah tak dapat beraya bersama , Nor tak dapat nak salam abah , kucup pipi abah , dengar abah marah Nor , bagi nasihat kat Nor  dan lain-lain , Nor tetap sayangkan abah !
Selamat menyambut bulan Ramadhan , Abah :') Nor sayang Abah seperti mana Abah sayangkan Nor !
Sekian , terima kasih ..


Nanti dah mula start solat Terawih :) Tak sabar rasanya ...


dan yang pastinya aku akan jadi malas bila dah nak dekat habis puasa ..
Percayalah ~~ Hee !!



OLDER | NEWER


Miss Pinju Diary ♥


Hey there! Welcome to my Purple Love Bloggie Annyeonghaseyo ! My name is Kamaliah Kamal . You can call me Hyunmin , Eomma or other as long as I can accept it Don't be rude here ! Or I will Killed you ..Hehehe~ Just kidding !

Song | Hyun | Min





Say 'Ho' ♥


(maximum 240px)