Purple Love
| +Follow || Dashboard |

Kisah EOT :)
Friday 22 June 2012 | 23:22 | ♥ 0 purple love



" Tuhan , kutitipkan doa tulus dari lubuk hatiku ini buat dia yang kusayang..Tuhan , limpahkan selalu dalam hatinya untuk merindui dan mencintaimu sebagaimana aku yang dirinduinya..Tuntunlah selalu dia ke jalan yang benar dan diredhaiMu sebagaimana aku yang selalu dilindinginya..Siramilah dia selalu dengan cahaya kasihMu sebagaimana dia selalu melimpahkan sayangnya buatku..Tuhan , jangan kau biarkan setitis pun airmata jatuh ke pipinya itu kerana sebahagian semangatku ada dalam dirinya.. "


Assalamualaikum :) Malam ni entah kenapa fikiran aku terkenangkan si Dia .. Selalunya takdelah smpai mcm ni sekali .. Air mata mengalir secara tiba-tiba bila melihat namanya tertera pd skrin telefon .. Panggilannya tidak ku jawab .. Sebaliknya aku 'off'  kan telefon .. 'Kenapa dgn aku ni?' Aku berfikir sejenak .. Lappy yg tertutup segera aku buka .. Aku pun online seperti biasa .. Tp 'mood online' aku pd malam ni hilang entah kemana .. Ayat yang aku tweet di Twitter Choi_Lulu jiwang semacam -.- Cepat-cepat aku delete ! Urghh ~ Seriously malam ni AKU bukan Kamaliah yang sebenar .. Aku rasakan aku ni seakan-akan orang lain ! Segala apa yg aku lakukan pasti ada je yg tak kena .. 

"Kau dgn ___ mcm mna?".."Mcm mana korang kenal?".."Untunglah dah 4 tahun!".."Untung kau dpt dia..".."Korang tak pernah date ke?".."Kau tak takut ke kalau dia ada perempuan lain?".."Kau cari jelah yang lain..".."Kau percayakan dia ke?".."Kau rasa hubungan korang boleh bertahan ke?".."Dia tu still contact kau lagi tak?".."Kau tak rasa ke kalau ___ tu curang dgn kau.."

Ayat-ayat tu aku dah penat dan lali untuk dengar .. Ye! Hubungan kitorang bukannya hubungan jarak dekat .. Tp jarak jauh .. Walaupun kitorang jarang berjumpa tp demi menjaga hubungan ni aku cuma perlu berfikiran positif dan sentiasa kata pada DIA kalau aku percayakan dia .. Aku dah penat nak jawab soalan yang aku rasa dah lapuk .. Aku bukannya apa , aku cuma tak tahu nak terangkan mcm mana .. Buat masa ni , aku dengan dia masih berhubung .. Setiap malam dia akan call aku atau paling tidak dia mesej je .. Sekarang ni dia tengah sibuk dengan persiapan untuk menduduki SPM 2012 .. Jadi , aku tak nak jd 'pengacau' .. Biarlah dia belajar .. Kejayaan dia kejayaan aku juga :') 


"Awak!Jgn lah malas je..Pergi belajar.." . "Kenapa ni?Jgn belajar ikut mood je.." . "Kalau hari-hari malas bila masa nak mula belajar?Tahun depan?Eot..Eot.." . "Eh?Eot kalau tak uzur pergi sembahyang dulu..Nanti kita talking2 lagi.." . "Buang sikap malas awak tu Eot.." . "Hwaiting Eot!!" . "Eot kan rajin..pergi belajar ye sayang.." . "Kalau Eot nak berjaya,Eot kena belajar.." . "Ni dah solat ke belum?" . "Belajar memang penting , tp solat tu jangan sesekali tinggalkan.." .

Kata-katanya yang sentiasa buat aku tersenyum . Walaupun bukan ungkapan ' I Love You ' , ungkapan diatas dah buat aku gembira dan kembali bersemangat . Dia memang menitikberatkan pasal pelajaran dan akidah aku . Dia seperti pengganti arwah abah :') Dia selalu mengingatkan aku .. Dia jugalah abang bagiku ..





Kau perlu tahu hidup tak selalu indah,
Kadang-kadang lebih banyak payah..
Bila hari berganti hari,
Kau semakin tercari-cari mana suatu yang pasti..
Kau perlu tahu tiasa ujian tiadalah manis,
Tiada pahit tiadalah keputusan..
Cuma hidup kan bagai putaran,
Jadi jangan mudah pening dengan dugaan..
Tapi kau juga perlu tahu mana-mana kau berada,
Allah s.w.t sentiasa bersama..
Jadu semangat kau jangan mudah goyah,
Sehabis baik ciptakan yang paling indah
kerana hidup tak selalu indah..




Jujur , kadang-kadang aku jelous juga bila tgk pasangan ni keluar bersama-sama , belajar bersama , makan bersama , balik sekolah bersama , gelak-tawa bersama , bergurau senda bersama .. Tapi apakan daya .. Si Dia jauh nun di sana .. *ehehe* 




Okeylah ! Enough for today ! No more ideas :p .. See ya .. Assalamualaikum :) *P/S : Lulu nk minta maaf pd semua pembaca blog Lulu .. Kalau-kalau korang terasa menyampah,geli,jijik,tak suka dengan post Lulu kali ni .. Lulu hanya ingin berkongsi .. Maafkan saya .. 

DEAR AMIRUL SHAHIR


I love you
I need you
My heart screams to yours

The mouth fails to let you know
What the heart longs to convey
The body responds to the love within
That is pushing against the skin
This love that wants to be unleashed
But is held back by the mouth that refuses to speak

I love you
I need you
My heart beats louder
With the hope that yours will hear

The rhythm increases
I fear my chest will tear
But...
Slowly...
My heartbeat returns to normal 
As the melody from your heart finally reaches mine

I love you
I need you
Our hearts sing together

What the mouth could not say
The heart dared to sing ..


-THE END-




OLDER | NEWER


Miss Pinju Diary ♥


Hey there! Welcome to my Purple Love Bloggie Annyeonghaseyo ! My name is Kamaliah Kamal . You can call me Hyunmin , Eomma or other as long as I can accept it Don't be rude here ! Or I will Killed you ..Hehehe~ Just kidding !

Song | Hyun | Min





Say 'Ho' ♥


(maximum 240px)