Purple Love
| +Follow || Dashboard |

(Novel) Bab 19 - Let it go (not complete)
Sunday 1 January 2012 | 23:58 | ♥ 0 purple love

Bab 18 – Let it go~

Siwon masuk ke dalam biliknya dan melabuhkan punggung di atas katilnya.Dia melihat kearah key chain pemberian Hyunmin.Dia tersenyum. “Yah!!Waeyo?”tegur Donghae yang baru masuk ke dalam bilik. “Huh?!” Siwon tercengang. “Kau tu kenapa?Tersenyum-senyum.Michoso?”. “Aniyo~aku normal lagi okay?”jawab Siwon.Donghae mengambil tempat duduk disebelah Siwon. “Kau jatuh cinta dengan budak tu ye?”tanya Donghae.Siwon mengeluh seketika dan dia menganggukkan kepalanya sebagai jawapan soalan Donghae tadi. “Kau dah luahkan perasaan kau kat dia?”. “Pernah~tapi aku tak pasti dia ingat lagi atau tak!”. “Hwaiting~semoga kau boleh tambat hati dia”ujar Donghae sambil menepuk belakang badan Siwon yang tegap. “Thanks~bro!”. “Haha..jangan kau angau sudahlah”gurau Donghae. “Aku tahulah!Haha”.


Malam itu Minju bermimpi tentang Key dan dia seakan-akan mendapat petunjuk daripada mimpi tersebut kalau dia dah jatuh cinta pada Key.Minju terjaga dari tidurnya.
“Eottokhae?Eo..eottokhae?”fikirnya.Dia melihat kearah jam. “Dah jam 3 pagi~”rungutnya.Waktu ini,Key masih belum dapat melelapkan matanya.Dia asyik memikirkan tentang Minju.Sesungguhnya dia amat mencintai Minju sepenuh hati.
Pagi menjelang tiba.Hari ini merupakan hari Sabtu dan pastinya ahli-ahli ELF akan bangun lewat.Seperti biasa,Hyunmin akan menyediakan sarapan pagi untuk sahabatnya.Sedang dia menyediakan sarapan,loceng rumah mereka berbunyi. “Eh?siapa yang datang pagi-pagi ni?”rungut Hyunmin sambil mengunyah sekeping roti ditangannya.Hyunmin menghampiri pintu rumah dan membukanya. “Annyeong Hyunmin!”. “Oh~Key!Wae?”. “Urm~ani.Tolong bagi benda ni dekat Minju ye?”kata Key sambil menghulurkan sekotak hadiah yang sudah dibalut dengan kemas. “Oh ne~Key.Flight kau jam berapa?”tanya Hyunmin. “Jam 10~”. “Oh~Jangan lupakan kitorang ye?”. “Mestilah.Erm~Hyunmin.Boleh tak aku minta tolong satu perkara?”. “Apa dia?” .”Tolong jagakan Minho”. “Ne??”. “Tolong tengok-tengokkan Minho.Boleh?”. “A~ahh..ne!Jangan risau J”. “Gomawo!Okaylah~aku balik dulu.Annyeong Hyunmin~ah!”kata Key sambil melambaikan tangan kearahnya. “Ne annyeong!”.
Key memandang kearah rumah yang didiami Minju. “Adakah ini kali terakhir aku akan melihat rumah ini?”fikir Key.
Hyunmin kembali ke dapur.Dia teringat akan pesan Key tadi. “Aku akan ingat pesan kau Key~”bisik hatinya.
Tidak lama kemudian,Minju keluar dari bilik dan menuju ke dapur. “Morning eomma~”sapa Minju. “Awal bangun hari ni?”tanya Hyunmin sambil menghulurkan sarapan kepada Minju. “Haha~meolla!”jawabnya ringkas. “Hah!Minju.Yeogi~”kata Hyunmin sambil memegang hadiah yang diberikan oleh Key tadi. “Bwoya?”tanya Minju. “Tadi Key bagi benda ni kat aku.So,dia suruh aku bagi dekat kau”. “Key?Bi…bila dia datang?!”. “Pagi ni!Wae?” . “O..oh~ani.Gomawo!”ujar Minju sambil memandang kearah kotak hadiah itu. “Oh~ne!”.
Minju mengoyak pembalut hadiah tersebut dan terus membuka kotak itu.Rupa-rupanya sepasang kasut yang merupakan kasut yang diidamkan Minju selama ini.Air matanya mengalir perlahan-lahan. “Mi..Minju~yah..Gwenchana?”tanya Hyunmin.Minju segera berlari kedalam bilik dan bersiap.
“Hyunmin~aku keluar dulu!”jerit Minju. “Ne~”.
“Dia nak pergi mana tu?”fikir Hyunmin.
Minju berlari dan menuju ke rumah Key.Saat dia tiba dihadapan rumahnya,kelihatan tiada orang disitu. “Mereka dah bertolak~”fikirnya.Minju segera mengambil teksi dan menuju ke lapangan terbang Incheon.Dia melihat kearah jam tangannya.Dia ada lagi 15 minit sebelum kapal terbang yang dinaiki Key akan berlepas.Malangnya,pagi itu berlakunya kesesakan lalu lintas.Minju bergelut dengan kesesakan lalu lintas yang bergelut dan akhirnya kesesakan itu reda.Setibanya di lapangan terbang,Minju segera mencari Key dan akhirnya dia melihat kelibat Key yang sedang memasuki balai perlepasan.Minju berlari kearahnya dan memanggil namanya.Tetapi tidak didengari oleh Key.Akhirnya,bayangan Key lenyap di hadapan matanya.Dia sudah terlambat. Telefon bimbitnya berbunyi. “Mesej?”.Minju pun membaca mesej yang baru diterimanya.

“Annyeong Minju~yah!Mungkin bila awak baca mesej ni saya dah tiada lagi di Incheon Airport..Tapi,awak jangan risau.Saya akan sentiasa mengingati awak dan awak sentiasa ada di hati saya.Saranghae Minju~yah!Jeongmal saranghae..”
-KEY-

“Key!!!!!!!!”jeritnya.
“Saya cintakan awak Key~”bisik hati Minju.Air matanya mengalir dengan laju.Minju sudah terlambat untuk meluahkan cintanya kepada Key.Dia rasa menyesal sangat.Dia kembali ke rumah. “Minju~ah!Waeyo?”tanya Hyunmin.Minju memandang kearah wajah Hyunmin dan air matanya mengalir. “Yahh~kenapa ni?”ujar Hyunmin. “Aku dah terlambat~aku dh trlambat untuk luahkannya”kata Minju sambil memeluk Hyunmin. “Terlambat?Maksud kau?”. “Aku cintakan Key ta..tapi aku tak sempat nak luahkan dekat dia”. “Minju~ah”. “Eottokha Hyunmin~~Aku baru sedar kalau selama ni aku dah jatuh cinta pada dia”.Hyunmin cuba menenangkan perasaan sahabatnya itu. “Gwenchana!One day,kau akan luahkannya juga.Sekarang,kau pergilah berehat ye?”. “Ne~gomapta”.
Minju kembali kedalam bilik. “Yah~eomma!Kenapa dengan Minju?”tanya Hyena. “Dia ada masalah sikit”. “Ohh~arasso..eomma!bila result keluar?”. “Erm~lagi 3 minggu.Wae?”. “Ani~saja tanya!Lagipun birthday aku tak lama lagi.Hehe~”ujar Hyena sambil tersengih. “Ne~ermm..tak payahlah sambut.Kau dah besar.Haha”gurau Hyunmin. “YAAHHH eomma~birthday Hyun korang sambut!Asal birthday aku korang tak nak sambut..”kata Hyena sambil memuncungkan bibirnya. “Haha..aku gurau jelah!Haih~kamu ni.Sensitif sangat.Panggil Kyuhyun baru tahu”. “Eh?Apasal Kyuhyun pula?”. “Alahai~kau kan suka Kyuhyun.Nanti boleh lah dia pujuk kau”. “Apa-apa jelah!Malas nak layan”ujar Hyena lalu pergi ke ruang tamu. “Hehe~hyena~hyena”bisik hati Hyunmin.

[2 minggu kemudian~]

Sekarang ini ELF telah dapat banyak tawaran untuk muncul di televisyen dan ini merupakan peluang keemasan mereka
Bagi menaikkan lagi nama ELF.Mereka banyak menghadiri music show,variety show dan talk show.
“Girls~esok korang ada variety show yang harus dihadiri”ujar Pengurus Kim. “Rancangan apa?”tanya Hyena. “rancangan Happy Together!Korang dengan ada lagi satu group idol akan bekerjasama pada hari esok!”. “kyaaa~Happy Together!!”jerit Heejin dengan Ahra. “Akhirnya aku ada dalam rancangan tu!Eomma aku kena tahu ni”ujar Heomin. “Okay~so,jam 9 pagi esok berkumpul depan office.Arasso?”kata Pengurus Kim. “Ne~~”jawab ELF. “Erm~Hyunmin!Tunggu sekejap.Saya ada perkara nak bincangkan dengan awak”ujar Pengurus Kim. “Oh ne~”. “Hyunmin,kitorang balik dulu tau?!”kata Minju. “Jumpa kat studio.Kitorang nak practice”sampuk Hyunsoo. “Ne~”. “Annyeong eomma~”ujar Heejin.
“Erm~ada apa ye Pengurus Kim?”tanya Hyunmin selepas mengambil tempat duduk dihadapan Hyun joong. “Awak sakit ke?”. “N..ne?”.Hyunmin terkejut mendengar soalan yang keluar dari mulut pengurusnya. “Awak sakit ke?Siwon ada bagitahu saya kalau semenjak dua menjak ni awak asyik sakit..”. “O..ohh~Sa..saya okay je.Mungkin saya terlampau penat.Se..sebab itu badan saya tak berapa sihat..”ujar Hyunmin. “Jeongmal??”. “N..ne~gwenchana”. “Kalau ada apa-apa awak bagitahu saya.Saya pengurus awak.Saya tak nak anak buah saya sakit.Arasso?”pesan Hyun joong. “Ne~arassoyo!”. “Okay~awak boleh keluar sekarang”. “Ur~urm..Pengurus Kim.Saya nak tanya,wang yang kami kumpul selama ni pengurus simpan dalam bank kan?”.Hyun joong terbatuk saat mendengar soalan Hyunmin itu. “Er~mes..mestilah!Wae?”. “A..ani~saja tanya!Erm,saya keluar dulu lah ye!Annyeonghigaseyo”ucap Hyunmin lalu keluar dari pejabat Hyunjoong. “Haishh~budak ni”bisik hati Hyunjoong.Hyunmin curiga dengan sikap Hyun joong tadi.Dia seakan-akan menyorokkan sesuatu daripadanya.


Petang itu ELF berlatih sehinggalah malam menjelma.Mereka kembali ke rumah.Selepas membersihkan diri dan makan,mereka berkumpul di ruang tamu dan berbincang. “Okay,esok aku nak kita menyerlah”ujar Hyunmin sebagai ketua. “Ne~”jawab mereka. “Tapi,agak-agaknya group mana yang datang esok?”tanya Hyunsoo. “Jangan-jangan Super Junior!Kyaaa~”jawab Ahra. “Yah~takde maknanya.Yesung oppa kata esok dorang pergi Busan”sampuk Heejin. “Alaaaaaaah~”Heomin mengeluh. “Wae?”tanya Minju. “Tak dapat jumpa Ryeowook oppa!Hehe~”jawab Heomin. “Ceh~ingatkan apalah tadi”perli Hyena. “Eleh~tahulah kalau dalam hati tu nak jumpa Kyuhyun”ejek Heejin. “Hahaha~mungkin”sambung Hyunmin. “Yahhhh!boleh tak berhenti sebut pasal dia?Menyampah aku dengarlah”marah Hyena.Hyunmin berkata”Kau jangan.Mula-mula benci tapi akhirnya perasaan benci menjadi…”. “SUKAAAAAAAAA!!”sambung ahli-ahli ELF yang lain dan diikuti dengan gelak tawa.Hyena hanya menjelirkan lidah kearah mereka. “Dah~jom masuk tidur.Esok kena bangun awal”arah Hyunmin. “Ne~eomma!”.


[Bilik Heejin / Heomin]
“Heejin~ah!kau rasa group mana yang akan datang?”tanya Heomin. “Aku harap Infinite.Hehe~”jawab Hyunmin sambil bermain mesej dengan Onyu. “Aku nak Boyfriend!Kyaaa~”. “Hope,esok kita buat yang terbaiklah”. “Ne~”

[Bilik Hyun soo / Ahra]
“Yahh~Ahra!Macam mana hubungan kau dengan Donghae?”tanya Hyunsoo yang sedang menyikat rambutnya. “Okay je!Aku bertambah sayang dekat dia.Kau dengan Mr.Anchovy macam mana pula?”. “Well~aku dah cukup bahagia sekarang ni.Aku couple dengan idol yang aku minat dari dulu.Kau bayangkanlah macam mana!”ujar Hyunsoo dengan wajah yang ceria. “Itulah~hurmm..tapi,adakah ELF akan bersama selamanya?”.”Yah!Asal kau cakap macam tu?”. “Hurmm~abaikanlah!Aku tidur dulu.Good night,Hyun”.
“Ne~”.


[Bilik Minju/Hyena]
“Minju~ah!Aku nervous lah.Aku takut esok aku buat kacau”kata Hyena. “Relax je!Kau jadi diri kau sendiri.Itu dah memadai”pesan Minju. “Ne~gomapta”kata Hyena dengan suara comelnya. “Yah!! Jangan buat macam tu lagi.Geli aku dengar.Eii~”marah Minju. “Haha~mianhae unnie!Hehe”. “Yaisssssh~ maknae”.

Hyunmin pula bersendirian didalam bilik.Dia masih tidak dapat lelapkan matanya walaupun dia sudah terbaring diatas katil yang lembut.Bermacam-macam perkara bermain di kotak fikirannya. “Hurm~kehidupan aku sekarang ni dah jauh beza dengan kehidupan aku yang dulu.Dulu,aku boleh pergi kemana-mana yang aku suka.Tiada siapa yang peduli apa yang aku lakukan tapi sekarang ia sebaliknya.Orang akan ambil tahu apa yang aku lakukan.Kebebasan itu seakan-akan hilang.Hurmm~”fikirnya.Sedang dia mengelamun,telefon bimbitnya berbunyi.

Hyunmin:“Yeoboseyo?!”
Minho: “Hyunmin~ah!Ini Minho”
Hyunmin: “Ohh~Wae?Ada apa call malam-malam ni?”
Minho: “Saje.Er~erm..Saya mengganggu ke?”
Hyunmin: “A..aniyo!Hehe..Awak sihat?”
Minho: “Saya okay!Awak?”
Hyunmin: “Nado gwenchana.Erm~Minho..awak still rasa sakit lagi ke?”
Minho: “Saya okaylah.Janganlah risau.Arasso?”
Hyunmin: “Arayo!Tapi,kalau awak still sakit,jangan lupa makan ubat ye?”
Minho: “Saya tahulah cik Choi Hyunmin.Saya bukannya aegi lagi.Hehe..Awak dah macam mak sayalah.Haha”
Hyunmin: “Sejak bila saya kahwin dengan abeoji awak?!Hehe~”
Minho: “Eleh~melawan pula dia!”
Hyunmin: “Lol~awak yang mula dulu”
Minho: “Yelah~yelah!Saya mengalah.Hehe.Btw,esok awak free tak?”
Hyunmin: “Esok saya ada hal lah.Kitorang ada show.Mianhaeyo~”
Minho: “Ooh~gwenchana.Yelah,awakkan artis.Mesti sibuk”
Hyunmin: “Yaiiiiish~tak perlu cakap macam tu ye?”
Minho: “Ne..ne!Hehe..Show apa?”
Hyunmin: “Happy Together”
Minho: “Waah~kena tengok ni!Haha”
Hyunmin: “Apa-apa jelah awak ni!Hehe”
Minho: “Okaylah,maaf mengganggu.Hope,korang semua buat yang terbaik!Annyeong~”
Hyunmin: “Gomawoyo~ne, annyeong Minho~yah!”

“Minho~Minho~”bisik hati Hyunmin.Dia pun cuba melelapkan matanya.Manakala Minho pula asyik memikirkan Hyunmin . “Hyunmin~ah..saranghaeyo”bisik hatinya.Dia memandang kearah gambarnya bersama Hyunmin. “Saya harap awak akan jadi miliksaya suatu hari nanti~”kata Minho dengan penuh harapan.
Pagi itu,tepat pada jam 9.00 pagi ELF berkumpul di office Pengurus Kim dan setelah Pengurus Kim tiba,mereka terus bertolak ke lokasi yang dituju.Setengah jam sudah berlalu dan akhirnya mereka tiba di set Happy Together. Selepas menukar pakaian mereka berjumpa dengan emcee Happy Together iaitu Lee Jaesook,Park Myungsoo dan Shin Bongsun. “Annyeonghaseyo, ELF imnida!”ELF memberi penghormatan kepada mereka. “Ne~annyeong!Kyaa..Semuanya lawa-lawa”puji Bongsun. “Tak macam kamu”perli Myungsoo. “Yahhh!”. “Sudah2..ELF,hope korang buat yang terbaik.Arasso?”pesan Jaesook. “Ne~”.
Tidak lama kemudian mereka melihat Infinite menuju ke set Happy Together. “Yahh~itukan Infinite?!”bisik Heomin pada Heejin. “Ne!Kyaa~impianku termakbul”ujar Heejin. Infinite menghampiri ELF. “Annyeonghaseyo!Infinite imnida”. “Annyeonghaseyo!ELF imnida!”. “Tak tahu pula kalau ELF akan bersama dengan kami hari ni”ujar Woohyun. “Kami pun!”kata Hyunmin. “Kami tak sangka dapat bersama dengan idol yang popular ni”puji Hyun soo. “Haha~gamsahamnida”jawab Sunggyu mewakili ahli Infinite yang lain.Rakaman bermula.

“Ne!Kyaa~Selamat datang ELF dan INFINITE !”ucap Jaesook. “Waah~sempit tempat ni jadinya”ujar Bongsun. “Awak tu besar sangat”perli Myungsoo dan diikuti dengan gelak –tawa mereka. “Apa kata korang perkenalkan diri dulu”cadang Bongsun. “Siapa dulu?”tanya Jaesook. “Lady`s first!”sampuk Sungjong. “Kyaa~good man!”puji Myungsoo.
“Annyeonghaseyo,nae choi hyun min imnida.Saya merupakan leader ELF!”,”Annyeong!Na Kim Heejin imnida.Saya merupakan main dancer”,”Nae Lee Hyunsoo imnida!Saya adalah rapper”,”Saya merupakan main vocalist.Nae Lee Heomin imnida” dan diikuti Ahra,Minju dan akhir sekali Hyena. “Annyeonghaseyo,nae Park Hyena imnida!Saya adalah maknae dalam kumpulan ni!”. “Waahh~”.Selepas itu,Infinite pula memperkenalkan diri mereka dan mereka juga disuruh menari tarian mereka masing-masing.ELF menari tarian I like that man yang merupakan single terbaru mereka dan diikuti Infinite yang membawa lagu Paradise.
“kyaa~kedua-dua group ni memang terbaik!”puji Myungsoo.
Mereka pun berborak-borak dan sehinggalah game bermula.Game “Match Couple” yang sering ditonton oleh  ELF kini dimainkan oleh mereka sendiri. “Okay!Sebelum kita mulakan game,korang kena cari pasangan!”arah Jaesook. “Hyun soo,awak pilih siapa?”. “Ermm~Woohyun oppa!”. “Yes!”kata Woohyun. “Yah~Waeyo?”tanya Sungyeol. “HAHA!”. “Heomin?”. “L oppa!”. “Kamu Heejin?”. “Nae!Saya nak berpasangan dengan Heejin”kata Dongwoo.Heejin tersipu-sipu malu saat duduk disebelah Dongwoo.Dongwoo merupaka biasnya. “Hyena?”. “Saya dengan Hyena!Kami sama tinggi”ujar Sungyeol. “Erm~hah!Hyunmin~ah!Nugu?”tanya Bongsun. “Na~~”.Belum sempat Hyunmin menjawab soalan Bongsun,ahli ELF menjawab, “Sunggyu oppa!!”. “Nae?”tanya Sunggyu sambil melihat wajah Hyunmin. “Leader kami memang minat sangat dekat Gyu oppa!”ujar Minju. “Betul!Dekat bilik dia,dia ada simpan gambar2 Sunggyu oppa”sampuk Ahra. “Yahhhhh~”tegur Hyunmin.Mukanya kemerah-merahan.Mungkin dia malu. “Chinja?”tanya Jaesook. “Ne~saya memang minat dekat Gyu oppa!Saya suka cara dia mengarah dan personality dia yang menarik!”jujur Hyunmin.Suaranya kedengaran bergetar. Sunggyu pula hanya tersenyum. “Yahh~hyung!Asal senyum2 je ni?”tegur Hoya. “A..aniyo!”dalih Sunggyu. “Leader dengan leader!Sesuai sangat”ujar L. “Majayo~”sokong Sungjong.“Love at first sight!HAHA”gurau Sungyeol.Kata-kata Sungyeol membuatkan semua orang ketawa.Hyunmin berjalan kearah Sunggyu dan duduk disebelahnya.Ahra dipasangkan dengan Sungjong manakala Minju bersama Hoya.
Akhirnya game bermula.Game yang pertama mereka bermain “Popero Kiss”.Perempuan akan menggigit biskut manakala lelaki akan memakan biskut itu sehingga ianya pendek.Pasangan mana yang memiliki panjang biskut yang paling pendek,merekalah yang akan menang.Bermula dengan Ahra dan Sungjong,Minju dan Hoya,Hyena dan Sungyeol,Heomin dan L,Hyunsoo dan Woohyun,Heejin dan Dongwoo dan akhir sekali pasangan leader iaitu Hyunmin dan Sunggyu.Mula-mula mereka agak kekok dan akhirnya mereka semua Berjaya menghabiskan game tersebut.
“kyaaa~nampaknya kita dah ada pemenang!Pemenangnya ialah Leader Couple.Chukahae!!”ucap Bongsun sambil menghulurkan 2 pasang T-shirt kepada Sunggyu dan Hyunmin. “Pakailah hyung~”kata L. “Yahhh~”. “Pakai!Pakai!Pakai!Pakai!”kata mereka semua.Hyunmin memandang kearah Sunggyu. Sunggyu hanya menganggukkan kepalanya.Akhirnya,selepas didesak mereka berdua pakai T-shirt couple tersebut. Hyunmin tersipu-sipu malu.Selepas itu,mereka berborak tentang diri mereka masing-masing. “Dongwoo merupakan ahli yang paling cepat keluarkan air mata!Kami ingat lagi, bila dia menangis pada saat Hari Jadinya.HAHA”ujar Woohyun. “Air mata Heejin cepat mengalir juga”sampuk Hyunsoo. “Ne~ne!”sokong Heomin. “Kyaa~kita samalah”ujar Dongwoo. “Saya seorang  yang sangat sensitive dan sebab itulah saya cepat mengalirkan air mata”jawab Heejin. “Tapi,kami jarang nampak Hyunmin menangis”kata Hyena. “Ne?”tanya Hyunmin. “Dia jarang menangis di hadapan kami”kata Heomin. “Samalah dengan Sunggyu hyung!Dia seakan-akan menyekat air matanya pada mata sepetnya itu.Hehe”gurau Sungjong. “Yahh~Lee Sungjong!Neo?!”. “HAHA!betul lah.Kami jarang Nampak hyung menangis.Kami hanya lihat hyung mengarah je”sambung Sungyeol. “Neo~neo~Tapi tak bermakna saya takde perasaan.Saya masih punya hati nurani”.Kata-kata Sunggyu itu membuatkan orang yang berada disitu ketawa. “Aigoo~mungkin mereka tak biasa nak mengalirkan air mata dihadapan orang”ujar Myungsoo. “Ne~dan dengar kata Hyunmin takutkan anjing.Betul ke?”tanya Jaesook. “Ne~Saya memang takutkan anjing.Saya trauma dengan anjing sebenarnya.Saya takut untuk berdamping dengan mereka”jawab Hyunmin. “Sunggyu hyung pun sama~”ujar Hoya. “Yahhh~sekurang-kurangnya saya pegang mereka.Saya bukan lelaki lemah”jawab Sunggyu. “Hyunmin akan lari bila nampak anjing walaupun anjing itu 1km jauh darinya”Heejin membocorkan rahsia Hyunmin. “Majayo~”sokong Ahra dan Minju.Hal itu telah membuatkan mereka ketawa. “1km?Yahh~chinja?”tanya Myungsoo. “Ne!Aha~saya sendiri tidak tahu kenapa.Saya sebenarnya trauma dengan anjing”jawab Hyunmin. “Wae?”tanya Myungsoo. “Saya tak ingat sangat apa yang terjadi tapi kalau tak salah,masa tu saya hampir digigit dengan sekumpulan anjing”. “Wooooah!Chinja?”tanya Sunggyu. “Ne~”. “Patutlah..”jawab Jaesook. “HAHA!”.
Mereka hanya ketawa selepas mendengar cerita Hyunmin itu.Suasana sungguh meriah dengan gelak-tawa.Selepas 1 jam rakaman diadakan,akhirnyna berakhirlah sudah hari mereka di Happy Together. “Gamsahamnida!”ucap ELF pada MC,Infinite dan krew-krew yang berada disitu. “Hope kita dapat bekerjasama lagi”ujar Woohyun. “Ne!”jawab Hyun soo. “Jangan takut pada anjing lagi ye,Hyunmin?HAHA”perli Sunggyu.Hyunmin membesarkan matanya. “HAHA!mianhae~”ucap Sunggyu. “Tahu takut.Hehe”ujar Hyunmin. “Ehem~”Hyena menegur. “Leader couple ni tak puas lagi ke nak dating”kata Sungjong. “Yahh! Lee Sungjong”ujar Sunggyu. “Hehe~mianae hyung”. “Okaylah.Kami balik dulu ye!Annyeonghigaseyo!”ujar Heomin mewakili ahli ELF yang lain. “Ne~annyeong”. “Err~Heejin-ssi!”panggil Dongwoo. “Er~ne!Waeyo?”tanya Heejin menghampiri Dongwoo. “Err..urm..boleh minta nombor telefon awak tak?”. “Nae?Nombor telefon?”kata Heejin.Dia terkejut “Eottkhae?nak bg ke tak ni?Kyaa >_<”fikir Heejin.”Er~kalau tak boleh takpelah”. “Ur..urm..boleh”. “Chinja?”. “Ne”jawab Heejin. “Gomawoso”. “Ne~saya pergi dulu ye!Annyeong”ujar Heejin. “Kyaaa~ Dongwoo minta nombor aku !Sukanya”bisik hati Heejin. “Bwoya?Asal happy semacam je ni?”tanya L. “Aniyo!HAHA!Kaja~”jawab Dongwoo.

Pengurus Kim dan ELF kembali pulang ke rumah. “Bagus!Korang pandai meriahkan suasana”puji Pengurus Kim. “HAHA!gomawo”ujar Minju. “Tapi kesian Hyunmin sebab dia asyik kena buli je dalam show tadi”kata Pengurus Kim. “Hehe~leader ELF dibuli.Tapi,kira baguslah.Dia dapat perhatian”ujar Ahra. “Majayo..HEHE! Kau okay je kan Hyunmin?”tanya Hyena dan kelihatannya Hyunmin sudah terlena di tempat duduk belakang. “Dia tidur pula”kata Heomin. Heejin tangan Hyunmin dan badannya terasa hangat. “Pengurus Kim!Badan Hyunmin panas”kata Heejin. “Mwo?chinja?”kata Hyunsoo. “NE~bawa dia pergi klinik lah”kata Hyena. “Ne!Ne!”.Pengurus Kim memandu kereta dan menuju ke klinik yang berdekatan. “Hyunmin~ah!Kkaeona!”Heejin membangunkan Hyunmin.Perlahan-lahan Hyunmin membuka matanya. “Dah sampai ke?”. “Belum,sekarang kita kat depan klinik”jawab Hyena. “Wae?”. “Kau demam ni!Pergilah check”kata Heomin. “Ta..tapi..”. “Dah!Jangan banyak cakap.Heejin,kau temankan Hyunmin pergi jumpa doctor”arah Hyunsoo. “Hyunmin~kaja”panggil Pengurus Kim.Heejin dan Hyunmin turun dari kereta.Selepas diperiksa,doctor menyatakan Hyunmin kena demam panas.Jadi,dia perlu banyakkan minum air dan berehat. “Kamu berdua pergi masuk ke dalam kereta dulu.Saya nak pergi ambil ubat Hyunmin”arah Hyun joong. “Ne!”. “Macam mana Hyun min?doktor kata apa?”tanya Heejin sambil memipin Hyunmin. “Aku kena demam panas dan dia suruh aku banyakkan berehat”jawabnya. “Ohh~ne!mianhae”. “wae??”. “Mian hamnida kalau selama  ni kitorang susahkan kau”ujar Heejin. “Mana ada.Kau ni..”. “Hmm~”. “Dahl ah! Aku demam panas je pun.Bukannya kena kanser ke apa”. “Haishh~jangan cakap macam tulah”. “Dah kau buat aku rasa bersalah tahu”. “Mianhae~”. “Hehe.Dah lah.Abaikan”.
Mereka kembali ke dalam kereta. “Eomma,gwenchana?”tanya Hyena. “Gwenchanayo~”. “Baguslah.Mana Pengurus Kim?”tanya Hyunsoo. “Dia pergi ambil ubat Hyunmin”kata Heejin. “Kyaa~lapar lah”ujar Heomin. “Nado~”sambung Minju. “Balik ni kita makan ramen nak?”cadang Ahra. “Okay!Okay!Biar hari ni aku masak untuk korang”jawab Hyunsoo. “Yeahhhhh~”.Hyunmin hanya tersenyum melihat gelagat-gelagat kawannya itu. Dia bersandar dan waktu itu dia terbayangkan wajah eomma appa. “Dah lama aku tak balik rumah jenguk mereka”fikirnya.

OLDER | NEWER


Miss Pinju Diary ♥


Hey there! Welcome to my Purple Love Bloggie Annyeonghaseyo ! My name is Kamaliah Kamal . You can call me Hyunmin , Eomma or other as long as I can accept it Don't be rude here ! Or I will Killed you ..Hehehe~ Just kidding !

Song | Hyun | Min





Say 'Ho' ♥


(maximum 240px)