Purple Love
| +Follow || Dashboard |

(Novel) Bab 9-Sarang :)
Friday 2 December 2011 | 21:00 | ♥ 0 purple love

Bab 9 – Annyeong nae sarang , sarang , sarang (*_*)

Onyu menunggu ketibaan Hee jin dengan perasaan yang berdebar.Tidak lama kemudian Hee jin tiba dan mata Onyu tidak lepas memandang wajah Hee jin yang berseri-seri. “Maaf lambat!Dah lama tunggu ke?”tanya Hee jin. “Tak adalah!Baru je!Jom!”.Mereka berjalan-jalan di Lotte World.Mereka melawat muzium,bermain di taman tema dan melihat teater.Sudah sehari suntuk mereka berjalan dan malam sudah menjelma.Sekarang ini mereka berada di `Hangang river` yang indah dengan suasana malam. “Cantikkan tempat ni?”tanya Onyu. “Ne!!”. “Urmm..Hee jin!Sebenarnya saya ada tujuan ajak awak keluar”kata Onyu. “Apa?Tujuan?S..saya tak fahamlah apa yang awak cakap ni Onyu”.Onyu memandang wajah Hee jin dengan penuh makna.Hati Hee jin pula berdebar-debar. “Kenapa ni?!”bisik hati Hee jin. “Dangsini joayo!(I LOVE YOU)”ucap Onyu.Hee jin tergamam. “Betul ke ni?Atau sekadar mimpi?Saat-saat yang aku tunggu akhirnya tiba”fikir Hee jin. “Hee jin,saranghae!”kata Onyu lalu memeluk tubuh hangat Hee jin.Dia masih terkaku. “Onyu..” . “Ye?!”. “Saranghae!”ucap Hee jin.Onyu hanya tersenyum lebar.Akhirnya Cintanya dibalas.Malam itu merupakan hari yang terindah buat mereka berdua. “Jibe deryoda jwodo dwaeyo(can I take you home)?”tanya Onyu.Hee jin mengangguk.Setibanya dihadapan rumah Hee jin,Onyu memberi kucupan cinta yang pertama. “Onyu..”kata Hee jin. “Jeulgeowosseoyo(it was a lot of fun)!Hee jin,selamat malam!”ucap Onyu lalu pulang. “Ne!!Annyeonghi jumuseyo!”jerit Hee jin sambil melambaikan tangan pada Onyu.

P/s: “Hee jin,saranghae!Gidarigo isseulkkeyo (I`ll be waiting for you) !!”


“Ahh!Akhirnya!”bisik hati Onyu.Perasaan yang selama ini dipendam akhirnya diluahkan.
“ARGHHH!!Heo min!!”Hee jin menelefon Heo min. “Wae..waeyo?Kau dah gila ke?”tanya Heo min yang terkejut mendengar jeritan sahabatnya itu. “Onyu..Tadi..tadi..dia..”. “Aik!Gagap pula!Kau ni betul ke tak,Hee jin ?!Lepas date dengan Onyu terus jadi gila!”perli Heo min. “Aku masih waraslah!Tadi,Onyu luahkan perasaan dia kat aku!Dia kata dia cintakan aku!Ahh!!Aku suka!!Aku suka!!”pekik Hee jin. “Mworago?Maksudnya kau..kau dengan Onyu..dah couple?”. “YE!!Joayo!”. “Tahniah!!!”jerit Heo min. “YE!YE!Ok lah,aku nak pergi mandi!Jumpa esok!”kata Hee jin. “Ne!Bye-bye!”. “Wah..syoklah Hee jin dah couple.Aku ni..Emm!”ngomel Heo min.

[Dirumah Taemin..]
Taemin asyik memikirkan tentang Heo min. “Argh!Tak boleh jadi ni!Esok juga aku kena luahkan cinta aku ni pada dia!Taemin!HWAITING!”katanya.

[Didalam kelas..]
Dimeja Heo min terdapat sehelai nota dan sekuntum bunga mawar. “Siapa yang bagi ni?”bisik hatinya.

`Untuk Heo min,
Jumpa
saya kat taman bunga dibelakang sekolah sekarang!!Saya akan tunggu sampai awak datang!
Dari:TaeminnieJ`

“Taemin!”Heo min terkejut.Heo min segera berjumpa dengan Taemin.Setibanya disana,kelihatan Taemin sedang duduk
dibawah pokok sakura. “Taemin!”panggil Heo min lalu menghampirinya.
“Heo min!Urm..”. “Ada apa?”tanya Heo min.Tiba-tiba Taemin menyanyikan lagu `HELLO` buat Heo min.Kebetulan,lagu SHINee itu merupakan lagu kegemarannya. “Taemin!Apa maksud awak ni?”tanya Heo min yang kebingungan.Taemin melutut dihadapannya.Heo min terkejut. “Taemin..”. “Heo min!Sudikah awak terima cinta saya?”tanya Taemin. “Taemin!”. “Heo min!Saranghae!”kata Taemin lalu memeluknya.Heo min terkejut. “Awak terimakan?”. “Ne,mullonijyo!”kata Heo min. “YES!!Gamsahamnida!”. “Asal awak pilih saya?Sedangkan ramai lagi yang minat kat awak”kata Heo min. “Adalah..Secret!Hehe!”jawab Taemin.Heo min hanya menjelirkan lidah.


[Waktu rehat..]
“Weh!Aku dah couple!”kata Heo min. “Apa?Couple?dengan siapa?”tanya Ah ra. “Taemin ke?”teka Hyun soo.Heo min mengangguk.Mereka semua terkejut. “Wahh!!So sweet!”jerit Hyena dan Minju. “Sshh!Bisinglah!”tegur Hee jin. “Mianhae!”. “Sebenarnya,aku pun dah couple dengan…”Hee jin mengaku. “ONYU!!”kata mereka. “Macam mana korang tahu?”tanya Hee jin. “Oowh!Let`s secret time!Hahaha!”jawab Hyun soo,Ah ra,Minju dan Hyena.Heo min hanya ketawa.Manakala Hyun min hilang dari pandangan mereka.Hyun min sekarang ini berada di satu tempat yang terletak diatas bangunan sekolah.Tempat itu dijadikan tempat rahasianya untuk bersendirian.Dia berdiri sambil memandang kearah langit.Dia asyik teringatkan fasal kejadian tempoh hari sewaktu dia bersama Minho ditaman. “Arghh!Asal aku asyik teringatkan fasal tu je!!Pening kepala aku!ARGGHHHH!!!!”jerit Hyun min dengan sekuat hati untuk melepaskan geram. “Siapa pula yang bising ni!!”.Ada orang yang menegur. “Nuguseyo?”tanya Hyun min.Rupa-rupanya Minho. “Awak Minho?A..awak buat apa kat sini?”tanya Hyun min. “Ni tempat saya lepak!Awak pula?”. “Sama.Menyibuk jelah awak ni!”.Hyun min bergurau.Minho hanya tersengih lalu mendekati Hyun min. “Yeogi cham jonneyo(It really nice here)!!”kata Minho. “Majayo!Ahhh!Chollimnida(Mengantuknya)!”kata Hyun min sambil mengeliat.Semalam dia tidur lewat sebab matanya tidak boleh lelap.Ini disebabkan dia asyik memikirkan kejadian itu. “Awak fikirkan fasal ni ke?”tanya Minho sambil memegang bibirnya. “A..a..aniyo!Maldo andweayo(Merepek je)!”jawab Hyun min lalu tunduk.Minho hanya ketawa melihat telatah Hyun min.Dia memegang kedua belah bahu Hyun min sambil menatap matanya. “Joesonghaeyo (i`m sorry)!”ucap Minho.Hyun min hanya mendiamkan diri. “Mwo jom mureobwado dwaeyo(boleh saya tanya sesuatu)?”tanya Minho. “Ne,museuniriseyo?”. “Best tak kena cium?Hahahah!”kata Minho lalu melarikan diri dari Hyun min dengan gelak tawa. “Jeongmal kkeumjikaeyo!Yah,pabo!Iri wayo (come here)!”marah Hyun min lalu mengejarnya. “Hahaha!Ppalli!Hyun min pabo!”ejek Minho.Semakin geram Hyun min dibuatnya.

[Dirumah Hyun soo..]
Hyun soo asyik memikirkan Eunhyuk.Dia berharap harapannya untuk berjumpa dengan salah seorang ahli Super Junior tu menjadi kenyataan. “Eunhyuk oppa!Saranghae!”katanya sambil memandang poster Eunhyuk.


[Di dorm SUPER JUNIOR..]
Mereka baru pulang dari sebuah show di Seokchon. “Argh!Penatnya!”rungut mereka. “Weh!Korang ada dengar khabar angin tak tentang kemunculan dance group kat SM?”tanya Donghae. “Ada!Em,kalau tak silap aku mereka budak sekolah menengah”kata Leeteuk. “Betullah tu.Diorang jadi juara dalam pertandingan `Dance Crew`beberapa minggu yang lepas.”kata Eunhyuk. “Lelaki ke perempuan?”tanya Sungmin. “Perempuan!Nama kumpulan mereka E.L.F!”jawab Siwon. “Wow!Girls!I like!”gurau Shindong. “Mereka ada berapa ahli?”tanya Kyuhyun. “7 orang!”kata Ryeowook. “Aku rasa nak tengok pula video mereka!”rungut Yesung. “Relaks lah!”kata Kangin sambil menepuk-nepuk belakang badan Yesung. “Aku dengar,mereka peminat kita and time pertandingan mereka guna lagu BONAMANA”kata Heechul. “Ermm..Aku nak tengok muka mereka”kata Eunhyuk. “Kau pun dah jadi macam Yesung ke?”perli Ki bum. “Dah..dah..Masuk tidur!Dah lambat ni!”arah Leeteuk.Sebagai ketua,dia perlu melakukan tanggungjawabnya dengan sebaik mungkin.

[Dirumah Ah ra..]
Pagi itu Ah ra menerima panggilan dari Unnie Eun hye.Dia memberitahu kepada Ah ra dan yang lain-lain supaya menghadirikan diri untuk sesi latihan bersama seorang artis yang sedang popular dengan lagu `Better Together` iaitu Seven. “Siapa yang call tu?”tanya Taecyon. “SM!Mereka suruh kitorang datang untuk sesi latihan.Kitorang jadi back-up dancer untuk Seven.”jelas Ah ra. “Oh!Bila?”. “Esok!Jam 9 pagi.Oppa,hantar kitorang tau!”. “Ne!Jangan risau.Okaylah,abang nak keluar dengan Jaejin jap.”kata Taecyon. “Ne!Chossim haseyo oppa!”kata Ah ra.Seperti biasa,ahli-ahli ELF akan berkumpul di port mereka pada setiap petang.Ah ra pun memberi tahu yang mereka akan menjadi back-up dancer Seven.Mereka amat gembira mendengar berita itu.Keesokan harinya mereka telah pergi ke tempat sesi latihan.

OLDER | NEWER


Miss Pinju Diary ♥


Hey there! Welcome to my Purple Love Bloggie Annyeonghaseyo ! My name is Kamaliah Kamal . You can call me Hyunmin , Eomma or other as long as I can accept it Don't be rude here ! Or I will Killed you ..Hehehe~ Just kidding !

Song | Hyun | Min





Say 'Ho' ♥


(maximum 240px)