Purple Love
| +Follow || Dashboard |

(Novel) Bab 17 - All day long
Wednesday, 14 December 2011 | 02:19 | ♥ 0 purple love
Bab 17 – All day long




Musim sejuk sedang meliputi seluruh kawasan di negara Korea dan ELF tinggal lagi 2 bulan untuk menamatkan semester pada tahun ini.Tetapi So hee masih menjalankan rancangannya untuk melihat ELF menderita.Dia mula melakukan apa yang sudah dirancang olehnya. “Hai!Onyu!”tegur So hee. “Kau buat apa kat sini,So hee?”tanya Onyu yang sedang bersendirian didalam kelas.Waktu itu merupakan waktu rehat.Disebabkan Onyu tidak ada nafsu makan,dia bercadang untuk duduk didalam kelas. “Kenapa tak turun rehat?”tanya So hee dengan lirikan matanya yang agak menggoda. “A..aku tak lapar!”. “Ohhh!”.So hee membelai pipi Onyu dan dia terkejut dengan tindakan So hee itu. “A..apa ni!Na..nanti ada orang nampaklah!”marah Onyu. “Aku tahu!Kau risau kalau Hee jin nampak.Betul kan?”.Di kantin,Hee jin mencari Onyu kerana ada sesuatu yang ingin dibincangkannya. “Jjong!!Nampak Onyu tak?”tanya Hee jin. “TAO(tauke ayam onyu*gelaran yang diberikan oleh rakan-rakannya) ke?”ujar Key. “Ialah!!Siapa lagi kalau bukan dia.Kau nampak tak?”. “Dia ada kat dalam kelas.Kau pergilah cari kat sana!”kata Jonghyun. “OK!Thanks!”.Hee jin segera berlari menuju ke kelas 5A2. “Onyu!Aku cuma nak bagi tahu yang kau tak layak jadi pasangan Hee jin”bisik So hee pada telinga Onyu. “Apa yang kau merepek ni!?!”. “Aku tak nak bagi tahu sebab kau akan tau benda tu dengan sendiri.Hubungan kau dengan dia takkan berkekalan..”ujar So hee. “K..kau ni!!Kau pergi dari sini!”marah Onyu. “OK!Aku memang nak pergi sebab aku takut kalau buah hati kau tu nampak kita berdua.Nanti dia cemburu buta pula.Bye Onyu!”.Saat So hee ingin keluar dari kelas.dia terserempak dengan Hee jin. “So hee??!Dia buat apa kat sini?”fikir Hee jin. “Hai Hee jin!Jaga buah hati kau tu elok-elok.Jangan sampai ada orang rampas dia..”bisik So hee lalu pergi. “Asal dengan minah ni?!”kata Hee jin lalu pergi kearah meja Onyu.Onyu kelihatannya sedang memikirkan sesuatu. “Onyu!Awak okay ke?”tegur Hee jin. “Eh!Hee jin..”. “Awak okay tak?”. “S..sa..saya okay.Awak janganlah risau..”. “Tadi So hee jumpa dengan awak ke?Dia ada cakap apa-apa?”. “T..tak ada.Dia cuma bagi tanya fasal ujian nanti”jawab Onyu. “Kenapa dengan Onyu ni.Cemas je..”bisik hati Hee jin.So hee pergi menemui rakan-rakannya. “So hee!Macam mana tadi?Plan menjadi ke tak?”tanya Ye eun. “Of course!Ini So hee lah.I can do everything!”. “So,apa plan kau seterusnya?”kata Hyerim. “Plan akan pergi ke tahap klimaks.Hah!Hyerim,kau dah dapat ambil gambar aku dengan Onyu ke belum time kat dalam kelas tadi?”tanya So hee. “Dah!Aku pasti gambar ni akan membuatkan Hee jin marah gila kat Onyu tu!”jawab Hyerim. “Bagus!Aku tak sabar-sabar nak tengok apa yang akan jadi!”kata Sun ye. “Kau memang hebatlah So hee!”puji Yu bin. “Aku akan pastikan hubungan mereka berdua hancur!!”bisik hati So hee.

ELF sedang belajar dengan bersungguh-sungguh kerana peperiksaan akhir tahun akan tiba tidak lama lagi.Mungkin hal ini akan memberi sedikit perasaan cemas kepada ahli-ahli ELF.Sebelum peperiksaan tiba,pihak sekolah akan mengadakan perkemahan untuk menghilangkan sedikit rasa resah para pelajar senior yang akan menamatkan persekolahan.Perkemahan pada tahun ini akan diadakan di Yongpyong Resort yang terletak di gunung Beakdudagan yang popular dengan tempat luncur ais pada musim sejuk ini. “Korang pergi ke tak perkemahan tu?”tanya Minju. “Aku,Heo min,Ah ra dengan Hyun min dah confurm pergi”jawab Hyena. “Hyun soo!Hee jin!Korang pergi tak?”tanya Heo min. “Aku pergi.Tapi nanti siapa yang nak jaga Mr.Anchovy aku?”gurau Hyun soo. “Suruh je mak kau jaga.Eeeiii,ngada-ngadalah kau ni!”perli Ah ra. “Tak pun biar aku je yang jaga.Kau pergilah perkemahan tu.Haha!”usik Hyena. “ANIYO!!!”jerit Hyun soo. “Senyaplah!”tegur Hyun min lalu menutup mulut Hyun soo dengan tangannya. “Ish!Lepaskanlah!Tangan kau masinlah.Haha!”ujar Hyun soo. “Pabo!!”.Fikiran Hee jin melayang jauh memikirkan tentang Onyu.Dia pelik kerana sejak beberapa hari ini,So hee asyik mendekati Onyu.Dia tidak mahu menanyakan hal ini kepada Onyu kerana takut akan berlakunya pertelingkahan antara mereka berdua.Sebaiknya dia hanya mendiamkan diri sehingga dia mengetahui perkara yang sebenar. “HOI!!Kau ni kenapa?Tak sihat ke?”tegur Hyena. “A..apa?!”kata Hee jin yang tersedar dari lamunannya. “Hyena tanya,kau tu kenapa?Sakit ke?”ulang Ah ra. “Aku okay!Aku tengah fikirkan sesuatu sekarang ini…”. “Fasal Onyu ke?”soal Minju.Hee jin mengangguk. “Kenapa dengan dia?Korang bergaduh ke?Fasal apa?”soal Hyun soo pula. “Mana ada.Aku cuma pelik sebab So hee asyik mendekati Onyu.Aku tak tau sebab apa.Aku takut nak tanya kat Onyu fasal apa sebab aku takut nanti dia fikir aku tuduh dia curang dengan So hee.Lepas tu gaduh.Aku tak nak!”jelas Hee jin. “Sekarang ni kau jangan fikir sangat fasal tu.Okay?!”kata Hyun soo. “Ne!”.
Di rumah,Onyu asyik memikirkan tentang So hee dan mencari sebab kenapa perempuan itu mendekatinya. “Asal dengan minah tu?Hari-hari datang berjumpa dengan aku.Takkanlah dia syok kat aku?!Isshh!Eoriseokda(merepek)!”ujarnya.Tiba-tiba dia memikirkan tentang Hee jin.Dia sebenarnya takut kalau Hee jin salah sangka antara dia dengan So hee.Dia amat mencintai Hee jin dan dia pasti tidak akan berlaku curang. “Hee jin..Saranghae!”ucap Onyu sambil memandang kearah gambar Hee jin.Tiba-tiba dia menerima satu pesanan ringkas yang mengatakan;

`Kalau kau nak Hee jin selamat,jauhkan diri kau dari dia mulai sekarang!Lakukan itu kalau kau sayangkan dia!Lepaskan dia dan jangan sesekali pedulikan Hee jin!Kalau kau tak ikut arahan ini,Hee jin akan merana!Mungkin aku akan bertindak dengan lebih kejam lagi.Kalau aku lakukan itu,aku pasti kau takkan dapat berjumpa dengan dia lagi buat selama-lamanya.Kalau kau tak nak perkara itu terjadi,ikut arahan aku.Tinggalkan Hee jin!Ingat tu!!!`

Onyu terkejut apabila menerima SMS itu. “Siapa pula yang hantar benda bodoh ni!?!”kata Onyu.Dia tidak tahu ingin berbuat apa sekarang ini dan dia memikirkan adakah SMS ini benar atau sekadar gurauan. “Tapi..macam mana kalau apa yang dia send ni betul-betul terjadi?!Aku tak nak Hee jin diapa-apakan..Apa yang patut aku lakukan sekarang ini!!?!Aarrgghhhh!!Tak guna!!”jeritnya.
“Korang!Hari nak makan apa?”tanya Ah ra. “Kau tanyalah eomma!Dia kan yang selalu masak”ujar Hee jin.Hyun min merupakan ibu mereka didalam asrama itu.Sarapan pagi dan makan malam selalunya dimasak oleh Hyun min.Tetapi disebabkan malam ini dia ada hal bersama keluarganya,terpaksalah ahli-ahli ELF itu makan diluar. “Mianhae!Aku ada hall ah.A..aku pergi dulu!”. “Hati-hati!!Jangan balik malam sangat!”pesan Hyun soo. “Ne!!”jawab Hyun min lalu pergi. “So,sekarang nak makan apa?Aku dah lapar ni..”rungut Hyena. “Ish!Kau ni asyik merungut je.Kitorang pun lapar juga”marah Minju. “Aku pun lapar!!Aigooo..”rungut Heo min pula. “Eh!?!Kau pun sama macam Hyena?”kata Min ju. “Dah..dah..jangan gaduh!Apa kata kita beli makanan kat luar”cadang Ah ra. “Tapi,siapa yang nak pergi beli?Aku tak nak”kata Hyena. “Kita pesan kat Pengurus Kim jelah!”kata Heo min. “Dia tak balik lagilah!”jawab Ah ra.“Biar aku jelah!Bak sini duitnya”ujar Hee jin.Hyun soo menghulurkan wang kertas kepada Hee jin. “Nak makan apa?”. “Bulgogi,Tteokbokki  dan kalau ada beli Bibimbap!”pesan Minju. “Ne!Korang masaklah nasi.Takkan nak makan macam tu je.Tak kenyang!”kata Hee jin. “OK!OK!Nanti aku masak!”jawab Heo min.Hee jin pun keluar dari rumah dan menuju ke gerai-gerai makanan yang terletak tidak jauh dari asrama mereka.Semasa dia lalu dihadapan asrama Super Junior,Hee jin  terserempak dengan Yesung dan Ryeowook dihadapan rumah.Mereka berdua pun menegurnya. “Nak pergi mana malam-malam macam ni?’tanya Yesung. “Nak pergi beli makanan.Hari ni Hyun min tak masak!”jawabnya. “Yesung!Kau pergilah temankan dia”ujar Ryeowook. “Eh!Tak apalah.Hee jin boleh pergi sendiri”kata Hee jin. “Tak apalah!Biar saya temankan.Lagipun,awak tu perempuan.Kalau terjadi apa-apa kan susah”ujar Yesung. “Aku masuk dulu!”kata Ryeowook.Yesung dan Hee jin pun menyambung perjalan mereka.Suasana pada malam itu agak dingin dengan turunnya salji. “Huh!Sejuknya malam ni..”rungut Hee jin sambil menggosok-gosok tapak tangannya.Lantas Yesung memegang tangan kanan milik Hee jin.Dia terkedu sambil melihat kearah Yesung. “Dah rasa panaskan?Hah!Itu pun gerai makanan!”ujar Yesung.Ramai gadis-gadis berkerumun disekeliling mereka. “Itu Yesung kan?” “Dia pegang tangan Hee jin,ahli ELF itulah!Jealousnya aku..” “Mereka bercinta ke?Setahu aku,Hee jin dah ada boyfriend!” “Menyampah aku tengok!”.Soalan-soalan itu muncul di fikiran dan mulut mereka.Ini membuatkan Hee jin kurang selesa. “Awak nak makan apa?”tanya Yesung. “Bungkuskan Bulgogi dengan Bibimbap jelah!”.Selepas itu mereka ke gerai yang menjual Tteobokki. “Banyaknya awak beli,Hee jin”kata Yesung. “Kitorang memang suka makan Tteobokki ni.Hehe!”jawabnya sambil membetulkan penutup telinganya itu. “Awak ni comellah!Haha”puji Yesung.Pipi Hee jin menjadi merah mendengar pujian Yesung itu. “Pesanan dah siap!Sikssa masikke haseyo(enjoy your meal)!”kata penjual itu. “Ne!Gamsahamnida!”ucap Yesung. “Nak beli apa-apa lagi tak?”tanya Yesung.Hee jin menggeleng. “Kalau macam tu,jomlah kita balik.Mungkin diorang dah kebulur tu.Hehe”gurau Yesung.Semasa dalam perjalanan pulang,Hee jin asyik mendiamkan diri.Yesung melihatnya dengan kehairanan.Salji turun semakin banyak dan suhunya juga amat sejuk. “Haah!Gioni eolmana doelkkayo(agak-agak suhu sekarang berapa)?Chagoumnikka(sejuknya)..”ujar Yesung.Hee jin mengeluh seketika. “Hee jin!Manaseo ban-gawoyo(awak okay)?”. “Ne?”. “Saya tanya,awak okay ke tak?Kenapa tiba-tiba diam?”. “Ooh!Mian hamnida.Saya tengah fikirkan fasal sesuatu”. “Fasal Onyu ke?”. “Ye!Tapi,dari mana awak tahu nama dia?”. “Sayakan pakar psikik yang terkenal.Haha!Tak adalah.Sebenarnya Ryeowook yang bagi tahu”. “Ini mesti kerja Heo min!”fikir Hee jin. “Jadi,sekarang awak ada masalah apa dengan dia?”tanya Yesung. “Saya tak ada masalah.Cuma…semenjak beberapa hari ni saya asyik risau dan gelisah bila fikirkan tentang dia.Saya tak tahu kenapa”. “Mungkin perasaan awak je tu.Jangan risau sangatlah.Okay?”.Hee jin mengangguk faham.Setibanya dihadapan asrama Super Junior,Hee jin meminta izin pulang.Dia menolak pelawaan Yesung untuk menghantarnya pulang sampai ke rumah. “Oppa!Gomawoyo.Anyeonghi jumuseyo!”ucap Hee jin sambil melambaikan tangan kearah Yesung. “Ne,joayo!”. “Hee jin!I love you!”bisik hatinya.



Dihadapan rumah,kelihatan seorang lelaki yang berbaju tebal berdiri seperti sedang menunggu seseorang. “Eh!Itukan Onyu.Di buat apa kat sini?!”fikir Hee jin lalu mendekatinya. “ONYU!Waeyo?”. “Hee jin!Gwenchana?”tanya Onyu sambil memegang kedua belah bahunya. “Wa..wae?!Mugo hamnida(saya okay)!Onyu,geokjeonghaji maseyo(jgn risau)..”jawab Hee jin dan Onyu terus memeluknya. “Josimhaseyo(hati-hati)!Dangsini joayo!Hee jin,saya tak nak kehilangan awak..”. “Ottokhe toessumnikka?!Mworago hasyossumnikka?!”tanya Hee jin.Onyu tidak menjawab soalan Hee jin sebaliknya memberi ciuman pada bibir Hee jin.Air mata Onyu jatuh secara tiba-tiba. “Hee jin..Mian hamnida.Saya terpaksa lakukan ini semua untuk keselamatan awak.Saya tak nak sesuatu yang buruk berlaku pada awak yang disebabkan oleh saya.Buat masa ini,kita berpisah buat sementara.Saya akan jelaskan segalanya apabila masalah ini sudah selesai..Mianhae!”bisik hati Onyu.Ciuman itu dilepaskan.Hee jin memandang kearah muka Onyu. “Onyu,waeyo?Tell me,please..”kata Hee jin sambil memegang tangan Onyu. “Son daeji marayo(lepaskan tangan saya)!”jerit Onyu.Hee jin terkejut dengan riaksi Onyu tadi. “Wae?”. “Namja chinguga isseoyo(saya dah ada girlfriend)!”. “M..Mwo..Mworago?!”. “Disi mannal saenggak eopsepyo(saya tak nak jumpa awak lagi)!Hetgalligae mandeunda(awak merunsingkan saya)!”kata Onyu dengan nada yang keras.Air mata Hee jin mengalir lalu dikesatnya. “Onyu!Kenapa dengan awak ni?”. “Na neun niga neou mipda(Saya benci awak)!Gyo manha sarang-dda winnae ap-eh seo chiweo(Lupakan cinta awak yang tak berguna tu)!!”kata Onyu lalu meninggalkan Hee jin. “Mianhae….”bisik hati Onyu.Hee jin jatuh terjelepok. “Kenapa awak buat saya macam ni!?!Onyu,saya sayangkan awak!!ONYU!!!!!”jeritnya.Heo min keluar dari rumah sebaik sahaja mendengar jeritan Hee jin. “Ommonah!Hee jin!Wae?”tanya Heo min lalu membantu Hee jin berdiri lantas dia memeluk Heo min dengan air mata yang bercucuran. “Heo min..Onyu..Onyu..D..dia..”. “Dia kenapa?”. “Dia tinggalkan aku.Onyu kata dia benci aku!”. “Sudah..sudah..kita masuk rumah dulu.Kau berehat ye?!”ujar Heo min.Ahli-ahli ELF yang lain terkejut melihat keadaan Hee jin.Heo min memberi isyarat supaya tidak menanyakan apa-apa soalan pada Hee jin.Selepas menghantar Hee jin ke bilik,Heo min kembali ke ruang tamu. “Heo min!Kenapa dengan Hee jin?”tanya Hyun soo. “Asal dia menangis??”soal Hyena pula. “Onyu tinggalkan dia!”. “Mwo?Waeyo?”kata Minju. “Aku pun tak tahu kenapa.Tapi,buat masa sekarang ini lebih baik jangan tanya apa-apa kat Hee jin.Biar dia tenang dulu baru kita tanya.Okay?”cadang Ah ra.Mereka mengangguk faham. “Jomlah makan!”ajak Hyun soo.Selepas makan,mereka masuk kedalam bilik untuk tidur. “Hee jin!Kau okay ke?”tanya Heo min. “Kau tidurlah.Aku okay.Jangan risau!”. “Ne!Selamat malam..”.Fikiran Hee jin berserabut memikirkan hal tadi dan dia tidak menyangka Onyu bercakap sedemikian. “Kenapa awak sanggup buat saya macam ni..Onyu!Awak kejam!!Saya benci awak!”bisik hatinya.Hee jin keluar dari bilik selepas memeriksa Heo min sama ada sudah tidur atau belum.Dia bersendirian di ruang tamu dengan keadaan gelap.Tidak lama kemudian,Hyun min memasuki ke dalam rumah dan dia membuka suis lampu.Alangkah terkejutnya melihat Hee jin sedang duduk di sofa.Hyun min menghampirinya dan memandang kearah wajah Hee jin. “Eh!Hyun min..”. “Kau baru lepas menangis kan?”tanya Hyun min.Hee jin menundukkan kepalanya dan air matanya sekali lagi mengalir.Hatinya sebak apabila memikirkan tentang hal tadi. “Cuba cerita kat aku apa yang dah terjadi sebenarnya!”kata Hyun min.Hee jin menceritakan perkara yang sebenar kepada Hyun min.Dia turut simpati dengan apa yang berlaku kepada Hee jin. “Kau bersabar ye!Mungkin Onyu ada sebab untuk tinggalkan kau!Kau pun sendiri tahu macam mana perangai dia.Dia takkan lakukan sesuatu tanpa sebab.Percayalah!”jelas Hyun min yang cuba menenangkan hati Hee jin. “Ne!”. “Kau lapar tak?”tanya Hyun min.Hee jin mengangguk. “Aku masakkan kau mee segera dengan gimchi ye?!Lepas makan,kau pergi tidur.Esok nak sekolah.Jangan fikir sangat hal ini..Okay?!”pesan Hyun min.Dia mengangguk faham. “Hyun min,gomawo!”. “Gwenchanayo!”.

Disekolah,Hee jin tidak dapat menumpukan perhatiannya dan dia dimarahi oleh Cikgu Kibum sewaktu kelas Sains dijalankan. “Awak ni kenapa?Berangan je!”marah Cikgu Kibum. “Mi..mian hamnida!”. “Awak tahu kan yang peperiksaan akhir tahun akan tiba tidak lama lagi.Tumpukan perhatian didalam kelas!”. "N..ne!”. “Sudah,duduk!”.Onyu melihat kearah Hee jin. “Hee jin pasti tak dapat tumpukan perhatian sebab hal semalam.Mianhae!Saya lakukan ini semua demi keselamatan awak..”bisik hatinya. “Aku tak boleh jadi lemah.Aku kena tabah!”fikir Hee jin.Dia berusaha untuk sentiasa tersenyum dan ketawa supaya tidak merisaukan rakan-rakannya itu.Mungkin cara itu akan mengurangkan rasa sedihnya itu dan dapat menjalani rutin harian seperti biasa. “Adakah andaian aku salah?Kenapa dia tersenyum?Ketawa?Adakah dia tidak sedih apabila aku mengatakan bahawa aku meninggalkannya?!Adakah Hee jin gembira dengan keputusan itu?!Arghh!!”fikir Onyu.Dia segera menarik tangan Hee jin  yang sedang berborak-borak dengan ELF. “Awak ni kenapa hah?Lepaskan tangan saya!”marah Hee jin. “Kenapa awak tak rasa sedih?Awak memang suka bila saya tinggalkan awak?”tanya Onyu. “Ya!Awak pergilah kat kekasih hati awak tu!Jangan pedulikan saya lagi!!”kata Hee jin dengan nada yang tinggi. “HEE JIN!!!!Tunggu dulu!!!”panggil Onyu.Hee jin berlalu pergi meninggalkannya. “Kau okay?”tanya Heo min sebaik sahaja Hee jin menghampiri mereka. “Onyu cakap apa kat kau?”soal  Min ju. “Gwenchana!!Jomlah.Lagipun masa kedua dah nak mula”katanya.Jonghyun,Key,Minho dan Taemin menghampiri Onyu yang sedang termenung ditepi balkoni. “Gwenchanayo??”tanya Taemin. “Asal muka kau macam nak buang air je?Kau nak terkucil ke?Haha”gurau Key. “Issh!Kau ni..Aku tumbuk muka kau baru tahu!!”marah Onyu. “Wowowowo!Relakslah bro..Kau ada masalah ke?”soal Jonghyun. “Fasal Hee jin ke?”andai Minho.Onyu mengangguk. “Kau nak kitorang tolong ke?”. “Tak apalah!Aku tak nak susahkan  korang.Biar aku uruskan sendiri hal ini.OK??”kata Onyu. “Okaylah kalau macam tu.Tapi,kau kena fokus dalam kelas.Exam dah nak dekat ni..”nasihat Minho. “Ne!!!”.




Petang itu,Eunhyuk bersama dengan Hyun soo manakala Ah ra pula bersama Donghae pergi ke J Move untuk berlatih menari. “Oppa!Betul ke Super Junior nak buat konsert?”tanya Hyun soo sambil memanaskan badan sebelum memulakan latihan. “Ne!Ermm,bulan Mac tahun depan.Betul tak,Donghae?”kata Eunhyuk. “Ya!!Dengar kata time konsert nanti ada guest yang buat show dengan kitorang juga.Tapi tak tahu siapa!”jelas Donghae. “Ooh!Kalau tak ada apa-apa show,kami nak datang tengok boleh?”tanya Ah ra. “Mestilah boleh!Okaylah,jom mulakan latihan!”kata Eunhyuk. “Let`s go!”kata Donghae lalu menarik Ah ra ke dalam pelukkannya. “Yah!!Donghae!Kau nak berlatih menari atau bermesra?”tegur Eunhyuk. “Dua-dua sekali!Haha!”jawabnya. “Awak ni…”kata Ah ra. “Eleh!Ingat aku dengan Hyun soo tak boleh buat!!”.Eunhyuk segera melutut dihadapan Hyun soo lalu berkata,”Oh my bubbly Hyun!!Wanna dance with me?”. “Yah!Aigoo..Malulah!”kata Hyun
soo.Tanpa memperdulikan kata-kata Hyun soo,Eunhyuk menarik pinggang Hyun soo lalu memulakan langkah tari mereka.
“Hyena!!Kau nak pergi mana tu?”tanya Minju sebaik sahaja melihat dirinya dihadapan pintu. “Aku nak pergi beli buku!Bye-bye!”. “Hati-hati!”pesan Hee jin.Minju menghampiri Hee jin dan Heo min. “Eh?Mana Hyun min?”tanya Minju. “Keluar dengan Siwon!Siwon ajak pergi beli barang untuk persiapan Krismas..”jawab Hee jin sambil melihat drama kesukaannya. “Krismas?!Ahh!Merry Christmas!!”jerit Minju. “Yah!Shikkuroun(bisingla)!”tegur Heo min. “Mianhae!!Korang tak outing ke?”tanya Minju. “Ani..Keurun(malas)!”jawab Hee jin. “Neo(kau)?!”soal Heo min pada Minju pula. “Ermm,sekejap lagi aku nak keluar dengan Key.Kitorang nak study!”. “Sungmin tak cemburu ke?”perli Hee jin. “Buat apa nak cemburu?Aku dengan Sungmin just kawan je..”. “Iyelah Minju!!What ever you say,I don`t care!Hehe!”kata Heo min. “Huh?!Speaking pula minah ni!Dah lah,aku nak pergi bersiap dulu”ujar Minju lalu masuk kedalam bilik.Beberapa minit kemudian,Minju keluar dari rumah dan kini tinggal Hee jin dan Heo min berdua. “Hee jin!Aku nak tanya sesuatu boleh?”tanya Heo min. “Doeda(boleh)!”jawabnya dengan ringkas. “Ini..ini fasal Onyu”.Sebaik sahaja Heo min menyebut fasal Onyu,air muka Hee jin berubah menjadi muram.Hatinya benar-benar sakit apabila mendengar nama Onyu. “He..Hee jin!Mianhae..Aku tak bermaksud pun nak…”. “Sudahlah!”marah Hee jin lalu meninggalkan Heo min.Dia berlari kedalam biliknya.Dia merenung keluar tingkap sambil melihat salji-salji yang turun bagai bunga-bunga yang gugur dari pohonnya.”Putih sungguh warna salji tu..”bisik hatinya.Tiba-tiba dia terbayangkan wajah Onyu. “Aargghh!!”.Hee jin menjerit untuk melepaskan geram.Heo min meluru masuk kedalam bilik sebaik sahaja mendengar jeritan itu.Dia takut kalau sesuatu berlaku kepada Hee jin. “Hee jin-ssi!Waeyo?Gwenchana?”tanya Heo min.Hee jin segera memeluk tubuh Heo min sambil menangis. “Kau bersabar ye..”pujuk Heo min.Dia cuba menenangkan perasaan sahabatnya itu.



Hyena sedang menuju ke kedai buku yang terletak tidak jauh dari Cheongdamdong.Banyak mata yang memandang kearahnya yang telah membuatkan diri Hyena segan. “Kenapa diorang tengok aku?Aku pakai baju terbalik ke?!”fikirnya sambil melihat pakaiannya. “Hahaha!Apalah aku ni.Pabo!Aku kan artis dan memang patutlah diorang tengok aku je!”katanya.Semenjak di gelar artis,Hyena perlu menjaga tingkah laku dan percakapan di hadapan orang ramai kerana sekiranya dia melakukan sesuatu yang buruk,imejnya dan ELF akan tercemar. “Mana pula kedai buku ni?!”rungutnya.Beberapa langkah kemudian,dia menemui kedai buku yang dicari-carinya.Dia segera masuk kedalam kedai buku itu dan memilih beberapa buah buku pelajaran untuk dijadikan sebagai rujukan.Sewaktu dia sedang memilih buku,dia berlanggar dengan seseorang.Kepala mereka terhantuk. “Aduh!”. “Mi..mianhae!”ucap Hyena.Dia segera mengambil buku yang terjatuh di atas lantai lalu dihulurkan kepada orang yang dilanggarnya tadi.Alangkah terkejutnya Hyena apabila mendapati orang yang dilanggarnya tadi ialah Kyuhyun. “Mwo?Kyu..Kyuhyun?!”. “Ommona!!Minah jual karpet?!”kata Kyuhyun. “Yah!Aku bukan minah jual karpetlah!!Eeiii!Mr.Gochu!!”marah Hyena. “Mrs.Gin!!”balas Kyuhyun. “Kau buat apa kat sini?”tanya Hyena. “Beli sayur!!Dah sini tempat jual buku,mestilah aku beli buku takkan beli karpet!Pabo!”perli Kyuhyun. “Kau boleh tak jangan panggil aku dengan nama panggilan `minah jual karpet`?!Aku tak sukalah!”ujar Hyena.Tiba-tiba Hyena melihat Kyuhyun dari bawah ke atas.Dia berpakaian tebal dipadankan dengan memakai cermin mata hitam.Hyena mentertawakannya. “Waeyo?”tanya Kyuhyun. “Asal kau pakai cermin mata?Warna hitam pula tu!Haha!Kelakarlah..Macam orang pelarian.Haha!”perli Hyena pula. “Neo!!!Haish!Aku kan artis.Kau tahu kan macam mana bila orang awam nampak aku yang hensem dan comel ni?!Pasti dikejarnya”jelas Kyuhyun. “Hensem ke?Kau tu bukannya comel tapi comot.Haha”.kata Hyena. “YAH!Haish!Pabo!Pabo!”marah Kyuhyun. “Pabo!”kata Hyena lalu menolak kepala Kyuhyun dan dengan tidak sengajanya,cermin mata Kyuhyun jatuh ke lantai.Ramai orang yang melihat kearahnya. “Itukan Kyuhyun?!” “Kyuhyun!!!!”kata perempuan-perempuan yang berada didalam kedai buku itu. “Opps!Mianhae!”kata Hyena.Saat mereka menghampiri Kyuhyun dan Hyena,Kyuhyun segera menarik tangan Hyena dan berlari keluar dari kedai itu untuk menyelamatkan diri.Ramai juga perempuan yang mengejarnya dari belakang. “Yah!Waeyo?Kenapa kena lari ni?”tanya Hyena sambil menoleh kearah belakang. “Kau nak ke kena rempuh dengan diorang tu ke?!”jawab Kyuhyun. “Tak nak.Tapi..”. “Kau diam jelah!!”kata Kyuhyun.Jauh juga mereka melarikan diri.Mereka berhenti disebuah lorong yang jarang dilalui oleh orang ramai. “Nasib baiklah mereka dah tak ada!”kata Kyuhyun yang masih termengah-mengah.Hyena bersandar pada dinding dan mukanya seakan-akan menahan kesakitan. “Kau kenapa?”tanya Kyuhyun. “Ka..kaki aku!”jawab Hyena sambil menunjukkan kaki kanannya yang luka. “Mana kasut yang sebelah lagi?”. “Tercicir time kita berlari tadi.Aku nak cakap dengan kau tapi..”.Kyuhyun berasa bersalah pula pada Hyena.Kakinya luka disebabkan dia.Kyuhyun memberi `piggyback` kepada Hyena. “A..aniyo!”. “Naik jelah!Kaki kau tengah luka tu..”ujar Kyuhyun. “Ne!”.Hyena segera naik kebelakang badan Kyuhyun.Badan Kyuhyun terasa hangat apabila dia memeluknya. “Dia tak adalah jahat sangat seperti mana yang aku fikir!”fikir Hyena. “Mianhae..”ucap Kyuhyun. “Mwo?”. “Mianhae!!Sebab aku kaki kau luka.Pasti kau tak boleh menari.Mianhae!”jelas Kyuhyun. “G..Gwen..Gwenchana!Lagi pun lukanya tak adalah serius sangat!”jawab Hyena. “Hyena..kan bagus kalau kau jadi kekasih aku.Bolehlah aku lindungi dan menjaga kau..”bisik hati Kyuhyun.




Selepas penat membeli-belah,Siwon dan Hyun min berehat sebentar sambil minum kopi panas dengan keadaan musim sejuk ini. “Gomawo!Sebab sudi temankan saya berbelanja!”kata Siwon. “Ne,gwenchanayo!Banyak juga awak beli.Nak bagi kat siapa?”tanya Hyun min sambil menggosok-gosok tapak tangannya kerana cuaca sangat sejuk walaupun sudah dihidangkan minuman panas. “Untuk family!Sebab tahun ni saya tak dapat menyambut Krismas dengan mereka.Kitorang banyak show untuk dihadiri.Lagipun tak lama lagi saya mula shooting drama”jelas Siwon. “Ooh!mesti jadual padatkan?!”.”Ne!!”.Hyun min hanya tersenyum melihat telatah Siwon. “Oppa!Tadi Hyun min nampak oppa beli gelang.Itu untuk siapa?Girlfriend oppa ye?Macam mana?Dah dapat pikat dia ke belum?”soal Hyun min. “Aniyo!Rasanya perempuan tu sukakan lelaki lain.Saya takut kalau kehilangan cinta dia”kata Siwon sambil memandang kearah gelang yang dihias dengan bentuk bintang dan hati.Gelang itu kelihatan sungguh indah dimata Hyun min. “Hyun min dengan Minho macam mana pula?”tanya Siwon. “M..mwo?!Minho?!Kitorang Cuma kawan je..”. “Iyelah tu!Haha!”ujar Siwon lalu mencuit pipi Hyun min. “Sesungguhnya Siwon memang seorang lelaki yang penyayang.Aku pasti perempuan yang dipilihnya pasti akan bahagia bila berada disisinya..”bisik hati Hyun min sambil melihat wajah Siwon yang sedang tersenyum.





Key dan Minju belajar di perpustakaan awam kerana suasana disana agak tenang untuk belajar.Sesekali
Key mencuri pandang kearah Minju.Dia sudah jatuh cinta pada Minju sejak awal lagi.Dia pernah meluahkan perasaannya terhadap Minju tetapi Minju menganggap kata-kata Key itu hanya sekadar gurauan semata-mata kerana dari pandangannya Key seorang yang suka bergurau.Jadi Minju fikir Key hanya bermain-main. “Key,boleh tak kau ajar aku bab 6 ni?Aku tak faham sangatlah..”kata Minju. “Ne..Minju!Boleh tak aku tanya sesuatu?”tanya Key. “Apa dia?”. “Kau cintakan Sungmin?”.Minju terkejut mendengar soalan Key lalu dia berkata,”A..ak..aku...”. “Tak apalah.Tak payah jawab kalau kau sendiri tak tahu apa jawapannya.Yang penting,aku nak kau tahu yang aku sentiasa cintakan kau!”ujar Key sambil memandang kearah Minju supaya dapat meyakinkan kata-katanya itu kepada Minju. “Key..A..aku..”. “Minju..Kan aku dah kata,aku just nak kau tahu je hal ni.Aku tak suruh kau jawab pun”kata Key. “Ye..”.
Malam datang dengan cepatnya dan hujan pula turun dengan lebatnya.Donghae,Ah ra,Eunhyuk dan Hyun soo terperankap didalam suasana hujan yang lebat. “Macam mana nak balik ni?!Hujan lebatlah..”rungut Eunhyuk. “Takkan nak redah je!”fikir Donghae. “Ah ra!Cuba try call Pengurus Kim.Suruh dia jemput
 kita!”cadang Eunhyuk. “OK!”.Ah ra menekan punat telefonnya lalu membuat panggilan. “Yeoboseyo?!Hyung..”. “Ne!Ah ra-ssi!Waeyo?”tanya Pengurus Kim. “Hyung kat mana?Boleh tak jemput kitorang kat J Move.Hujan lebatlah..Teksi tak ada”jelas Ah ra. “Mi..mianhae!Hyung ada kat Busan sekarang ni.Ada kerja sikitlah yang Hyung kena uruskan.Ini semua fasal ELF”. “Oohh..Bila balik Seoul?”. “Maybe time Krismas.Mian hamnida!”. “Gwenchana.Okaylah,bye!”. “Waeyo?Dia dapat ambil kita tak?”tanya Donghae. “Ani.Hyung ada kat Busan sekarang ni.Dia balik Seoul pun time Krismas nanti”jelas Ah ra. “Ooh!Kitorang jarang nampak dia kat sini.Dia selalu keluar dari Seoul ke?”soal Eunhyuk pula. “Ne!Kitorang pun jarang jumpa Hyung!”jawab Hyun soo. “So,sekarang ni nak balik macam mana??”tanya Ah ra.Tiba-tiba Donghae melihat sebuah pusat sauna yang berdekatan disitu. “Apa kata kita bermalam kat sauna.Setuju tak?”cadang Donghae. “Mworagoyo?!Kau dah gila ke?Kita ni artis”ujar Eunhyuk. “Tapi,sekurang-kurangnya kita dapat berteduh daripada dibasahi hujan dengan suasana yang sejuk macam ni”jelas Hyun soo. “Tapi kita tak boleh masuk sauna dengan penampilan macam ni.Pasti mereka dapat mengecam kita”kata Ah ra. “Jangan risau!Kita menyamar buat sementara waktu.Korang ambil barang-barang ni”ujar Donghae sambil menghulurkan rambut palsu,cermin mata dan misai palsu.Jadi,mereka berempat bermalamlah di sauna itu sehingga esok pagi dan memandangkan esok merupakan hari sabtu.

Seminggu telah berlalu dengan pantas dan kini tinggal lagi 3 minggu sebelum peperiksaan tiba.Seperti yang telah di beritahu,ELF dan rakan-rakan yang lain akan menyertai satu perkemahan selama 3 hari 2 malam.Tetapi,ianya pasti menjadi satu pengalaman yang kurang manis buat Hee jin kerana tidak dapat berada disamping Onyu sewaktu berada di sana nanti.Hee jin bercadang membatalkan niatnya untuk menyertai ahli-ahli ELF yang lain atas alasan ingin belajar.Sebenarnya itu bukan alasan yang sebenar dan ELF tahu Hee jin ingin mengelakkan dirinya daripada bertemu dengan Onyu.Tetapi selepas dipujuk oleh mereka,Hee jin berubah fikiran.Esok merupakan tarikh yang telah ditetapkan oleh Pengetua Gi kwang untuk pergi berkemah.Malam itu,ahli-ahli ELF sibuk mengemas pakaian mereka.Mereka diizinkan oleh Hyun Joong untuk menyertai perkemahan itu.
“Banyaknya kau bawa baju Hyena?”tegur Hyun soo. “Banyak sangat ke?Hehe”kata Hyena sambil tersengih. “Kau ni!Macam nak lari rumah.Kita pergi 3 hari je.Bukannya 3 tahun”perli Heo min. “Ne..ne..Algessumnida unnie..”jawabnya. “Choun!Ah ra-ssi,odi kassimnikka?”tanya Minju. “Donghae nak jumpa jap kat depan rumah..”jawabnya.Di hadapan rumah,Donghae menunggu kehadiran Ah ra. “Donghae!Wae?”. “Oh,Ah ra!Dengar kata esok Ah ra nak pergi camping kan?Dekat mana?”. “Ne,Yongpyong Resort!Waeyo?”. “Aniyo..Okaylah,Donghae just nak tengok muka Ah ra sebab Donghae rindukan Ah ra”. “Donghae ni ada-ada jelah.Pergilah balik.Lagipun,cuaca sejuk ni.Tak fasal-fasal Donghae demam pula”pesan Ah ra.Donghae mengucup dahinya lalu pulang.Ah ra gembira dapat berada disamping Donghae yang dulunya dia merupakan peminat Donghae di kalangan beribu-ribu orang peminat dan kini dia berubah menjadi peminat yang sentiasa setia berada di samping Donghae untuk selama-lamanya.
Pagi itu mereka berkumpul disekolah dan bertolak dengan menaiki bas.Sebanyak 40 orang pelajar yang menyertai perkemahan itu termasuk ELF.Semasa ingin menaiki bas,Hee jin terlihat Onyu bersama dengan So hee seperti sedang berbual. “Takkanlah So hee tu..Arghh!Lantak dialah”bisik hatinya. “Kau nak apa lagi?”tanya Onyu. “Kau duduk sebelah aku tau”ujar So hee. “Buat apa?Kau duduklah dengan kawan-kawan kau tu”. “Janganlah risau.Hee jin takkan marah.Kau dengan dia kan dah putus”. “Ma..macam mana kau tahu?”. “Jangan-jangan ni semua rancangan So hee untuk pisahkan aku dengan Hee jin”fikir Onyu.Sejak akhir-akhir ini,Onyu mendapati So hee berperangai aneh.Selalunya So hee jarang mendekatinya tetapi berbeza dengan sekarang. “Kau ke yang plan nak pisahkan aku dengan Hee jin?”tanya Onyu. “Emm..mungkin `YA` dan mungkin `TIDAK`!”jawabnya. “Tapi kenapa?”.”Onyu!So hee!Kamu buat apa lagi?Cepatlah naik!Kita dah nak bertolak ni”panggil Cikgu Seunggi. “Aku takkan maafkan kau kalau aku dapat tahu kau yang plan semua ini”ugut Onyu. “I don`t care”.Onyu amat marah bila mendengar kata-kata So hee tadi.Didalam bas,Hee jin asyik melihat kearah Onyu dan So hee yang duduk bersama.Geram sungguh Hee jin dibuatnya.Lalu dia mengalihkan pandangannya ke luar tingkap.Tiba-tiba wajah Yesung bermain difikirannya.Dia berasa tenang saat berada disebelah Yesung.Dia menganggap Yesung seorang pendengar yang baik.Dia berharap Yesung dapat berada disisinya sekarang ini.Air mata Hee jin mengalir perlahan-lahan.Kenangannya bersama Onyu melayang di fikirannya pula. “Gwenchanayo?”tegur Hyun min. “Hati aku sakit sangat sekarang ni,Hyun min..”jelasnya dengan suara yang sayu. “Dahlah.Jangan menangis lagi.Aku pasti kesedihan kau ni akan berakhir dengan kebahagiaan pada suatu saat nanti”.Hyun min memberi kata-kata semangat kepada Hee jin. “Gomawo,Hyun min-ssi!”. “Ne!”.Minju duduk bersama Hyena manakala Ah ra duduk disebelah Hyun soo.Manakala Heo min bersama dengan Taemin. “Taemin!Macam mana nak baikkan kembali hubungan Onyu dengan Hee jin?”tanya Heo min. “Entahlah.Kesian pula saya tengok Hee jin.Saya sendiri pun tak tahu kenapa Onyu sanggup bersikap sedemikian.Selalunya dia bukan jenis orang yang suka mencari masalah..”jelas Taemin yang sedang memikirkan tentang sahabatnya itu. “Tapi peliklah!Semenjak dua menjak ni,saya asyik lihat dia berkepit dengan So hee je.Awak perasan tak?”. “Saya pun.Takkanlah So hee tu girlfriend baru dia?!”kata Taemin. “Saya rasa ada sesuatu yang membuatkan So hee sering mendekati Onyu.Kita kena siasat hal yang sebenar”rancang Heo min.Mereka tidak mahu hubungan rakan-rakan mereka itu rosak akibat seorang perempuan yang bernama So hee.Perjalanan mengambil masa selama 5 jam.Kini sudah menunjukkan jam 11 dan mereka ada masa lagi 1 jam untuk tiba di destinasi yang ditujui. “Hyun!Kan bagus kalau Donghae dengan Eunhyuk kau ada kat sini.Bolehlah diorang temankan kita”kata Ah ra yang teringatkan Donghae. “Itulah.Bolehlah kita dating kat gunung tu.Hehe J”ujar Hyun soo. “Hyena!Kau rasa antara Sungmin dengan Key,yang mana lebih sesuai dengan aku?”tanya Minju yang inigin  mendengar pendapat dari sahabatnya itu. “Aku tak boleh nak putuskanlah.Sebab itu hak kau untuk memilih..”jawab Hyena. “Yah!Haish!Aku tak suruh kau putuskan pun.AKu just tanya je..”. “OK!OK!Kalau aku..Aku pilih Key.Biarpun dia gila-gila dan kadang-kadang poyo,tapi dari pandangan aku dia memang sayangkan kau!”ujar Hyena. “Oohh…”. “Asal ni?!Kau ingatkan aku nak pilih Sungmin ye?”. “A..ani..aniyo!”. “Kau suka Sungmin ke?Ceritalah kat aku”kata Hyena. “Mana ada.Sudahlah,aku nak tidur”jawab Minju. “Nak mengelaklah tu..”fikir Hyena.Akhirnya mereka tiba di Yeongpyong Resort selepas 5 jam perjalanan. “Burrr..sejuknya..”rungut ELF sewaktu turun dari bus.Selepas mendengar taklimat tentang tempat penginapan dan aktiviti yang akan dijalankan,mereka menjamu selera di restoran untuk makan tengahari.Selepas itu,mereka pergi kedalam bilik tidur mereka.Satu bilik muat untuk dikongsi seramai 7 orang dan ahli-ahli ELF itu duduk sebilik. “Apa kata lepas ni kita pergi main ski.Nak tak?”cadang Hyena. “Jom!Jom!Bestnya!!”ujar Minju dan Ah ra. “Hyun min!Hee jin!Korang tak nak main ski ke?”tanya Hyun soo. “Tengoklah dulu.Korang pergilah!”kata Hyun min. “Kau Hee jin?”soal Ah ra. “Aku follow dengan Hyun min jelah!”. “Oh,okay!Kitorang pergi dulu lah ye”ujar Minju.
“Taemin!Jom main ski”ajak Key. “Ini mesti Minju ada kat bawah tu”perli Jonghyun. “Biar lah!Woi!Nak ikut tak?”soal Key. “Aku ikut!”jawab Taemin.Onyu sudah tertidur diatas katil yang empuk itu. “Minho!Kau nak pergi tak?”tanya Taemin. “Ani.Aku malaslah.Lagipun aku tak tahan sejuk sangat”kata Minho. “Ok!Kitorang pergi dulu!”kata Jonghyun.


Suasana di gunung Beakdudagan dipenuhi dengan pengunjung yang datang untuk bermain ski pada musim sejuk tahun ini dan tinggal lagi 3 hari sebelum Krismas menjelang tiba.Minju,Heo min,Ah ra,Hyena dan Hyun soo bertembung dengan Key,Taemin dan Jonghyun sewaktu sedang bersiap-siap untuk bermain ski.Taemin mengajak Heo min untuk pergi bermain ski bersamanya dan sama juga Key yang mengajak Minju.Tinggallah Jonghyun bersama dengan Hyena,Ah ra dan Hyun soo. “Kesian kau,Jjong!”kata Ah ra. “Tak apalah!Aku kan ada korang bertiga”gurau Jonghyun. “Perasan gila mamat ni!”perli Hyena.“Yah!!!”marah Hyun soo. “Ok!Ok!Aku gurau jelah.Aku tahulah nanti Eunhyuk kau jealous sebab aku yang hensem  ni bersama dengan girlfriend dia yang gila.Haha!”ejek Jonghyun lalu pergi dari situ sebelum dipukul oleh Hyun soo. “Yah!Pabo!!Kidaryo!!”panggil Hyun soo.Ah ra hanya ketawa melihat telatah mereka.Tanpa dia sedari,seorang peluncur hampir melanggarnya. “Ah ra!!Jaga-jaga!!”jerit Hyena.Ah ra terjatuh ke tepi selepas diselamatkan oleh Donghae. “Ah ra!Gwenchana?”tanya Donghae. “Do..Donghae?!Macam mana awak boleh ada kat sini?”soal Ah ra yang terkejut melihat kehadiran Donghae dan diikuti oleh beberapa orang ahli Super Junior iaitu Sungmin,Yesung,Eunhyuk,Ryeowook,Kyuhyun dan Siwon.Hyun soo dan Hyena pergi kearah Ah ra dan dia juga terkejut melihat Eunhyuk. “Oppa!!”. “Annyeong!!Rindunya…”kata Eunhyuk sambil memeluk Hyun soo. “Hyung!!Malulah sikit”tegur Kyuhyun lalu memandang kearah Hyena. “Oit!!”panggilnya. “Kau nak apa?Oit..oit..Aku ada nama lah!”kata Hyena. “Gurau je kan!Itupun nak marah”jawab Kyuhyun. “Korang ni boleh tak jangan bergaduh.Asyik jumpa je gaduh.Asyik gaduh je jumpa!Pelik betullah!”marah Ryeowook. “Mian hamnida..”jawab Hyena dan Kyuhyun. “Ah ra!Hyun min mana?”tanya Siwon. “Aik!Rindu ke?”perli Yesung. “Kau suka Hyun min ye?”tanya Sungmin. “A..aniyo..”dalih Siwon. “Haha..Hyun min ada kat bilik.Oppa try lah call dia”kata Hyena. “Ne.Aku pergi dulu ye!”ujar Siwon. “Hah!Sungmin!Kau tak nak tanya Minju pergi mana ke?”tegur Kyuhyun. “Wae..waeyo?”. “Eleh!Mengaku jelah kalau kau dah jatuh cinta kat Minju”kata Hyun soo.Muka Sungmin menjadi merah kerana malu. “Kau pergilah kat sana tu.Dia tengah main ski dengan Key”ujar Ah ra. “Key?Siapa Key tu?”tanya Sungmin. “Musuh ketat kau!Haha”jawab Hyena. “Takkanlah Key tu pun sukakan Minju?!”fikir Sungmin. “Aku nak balik bilik.Nak rehat!”kata Ryeowook. “Aku pun!”ujar Yesung.Yesung ingin tanya tentang keberadaan Hee jin tapi dia segan.Ramai mata yang memandang kearah ahli-ahli Super Junior itu bersama dengan ELF.Sungmin mendekati Key dan Minju. “Omo!!Oppa!Kenapa boleh ada kat sini?”tanya Minju.“Donghae ajak pergi sini..Kau mesti Key kan?”tanya Sungmin. “Ne!Annyeonghaseyo!”jawab Key lalu mereka bersalaman.Perasaan Minju berubah menjadi gementar dan gelisah.
Didalam bilik,Hee jin asyik mendiamkan dirinya dan asyik memikirkan tentang Onyu dan So hee. “Hee jin!Kau okay ke?”tany Hyun min. “Ne!Aku nak pergi jalan-jalan jap.Bye!”katanya lalu keluar.Hyun min risau melihat keadaan kawannya itu yang kelihatan seperti tiada arah tuju. “Tolonglah baikkan kembali hubungan Hee jin dan Onyu supaya Hee jin tidak bersedih lagi..”.Hyun min berdoa untuk sahabatnya itu.Tiba-tiba pintu biliknya diketuk. “Nuguseyo?”tanya Hyun min. “Hyun min-ssi!Jeoneun Minho!”.Hyun min membuka pintu. “Wae?”. “Saya nak ajak awak jalan-jalan.Nak tak?”tanya Minho. “Urmm..Ok!”.Mereka berdua berjalan-jalan disekitar resort itu dan melawat beberapa buah galeri dan salah satunya ialah galeri yang mempamerkan alat-alat muzik.Hyun min terpegun melihat sebuah piano berwarna putih. “Boleh saya main paino ni?”tanya Hyun min kepada panjaga galeri itu. “Ne!Ne!”.Dia memainkan lagu `Who Am I` yang merupakan lagu kegemarannya.Minho hanya mendengar alunan lagu itu sambil memandang kearah Hyun min.Orang ramai berkumpul disekeliling mereka berdua kerana kagum melihat Hyun min bermain piano. “Wow!Hebatnya!Awak ahli ELF kan?”tanya seorang peminat. “N..ne..Gamsahamnida..”. “Siapa lelaki yang kat sebelah awak tu?”. “Di..dia..”.Hyun min gugup bila peminatnya menanyakan hal Minho.Dia sendiri tidak tahu kenapa dia menjadi gagap.Sedangkan Minho hanya kawannya sahaja. “Saya kawan Hyun min!”jawab Minho. “Ooh!Saya ingatkan boyfriend Hyun min.Sebab korang berdua nampak serasi”.Hyun min hanya tersenyum tawar.Selepas orang ramai beredar,Minho menarik tangan Hyun min lalu beredar dari galeri itu.Siwon cuba menelefon Hyun min tetapi tidak dijawabnya. “Kenapa dia tak jawab ni..Hyun min..jawablah..”katanya.Tiba-tiba dia terpandang seseorang yang sangat dikenalinya,yakni Hyun min.Niatnya untuk mendekati Hyun min terhenti apabila dia melihat Minho menuju kearah Hyun min dengan membawa minuman.Siwon hanya mampu melihat dari jauh dan menahan perasaan cemburunya sambil menggenggamkan tangan kanannya.Hyun min kesejukan kerana dia lupa untuk memakai baju sejuk.Dia menggosok-gosokkan tapak tangannya supaya menjadi hangat.Hyun min mudah jatuh sakit dan dia perlu menjaga kesihatannya dengan baik.Tiba-tiba dia terbersin dan badannya panas. “Awak okay?”tanya Minho apabila melihat muka Hyun min berubah menjadi pucat. “Sa..saya okay.Jangan risaulah.Saya nak balik bilik dululah”kata Hyun min apabila dia mendapati dirinya demam panas.
Minho meletakkan jaketnya pada badan Hyun min supaya badannya hangat. “Awak pakailah!Nanti awak kesejukan”kata Hyun min. “Gwenchana!Saya kan lelaki.Biar saya hantar awak balik ke bilik”.Siwon mengikuti mereka dari belakang.Perasaannya risau bila mendengar Hyun min jatuh sakit. “Awak balik lah..”kata Hyun min sewaktu mereka tiba dihadapan pintu biliknya. “O..okay.Kalau ada apa-apa call ye!”pesan Minho. “Ne!”.Hyun min masuk kedalam bilik lalu berehat diatas sofa.Selepas melihat Minho pergi,Siwon menyelinap masuk kedalam bilik Hyun min.Dia terkejut melihat Siwon berada dihadapannya. “Siwon?!Macam mana awak ada kat sini?”tanya Hyun min lalu berdiri.Siwon meletakkan tapak tangannya pada dahi Hyun min dan kelihatan Hyun min benar-benar demam.Siwon duduk disofa lalu meletakkan kepala Hyun min dipangkuannya. “Siwon..”kata Hyun min perlahan. “Awak berehatlah..Biar saya temankan awak..”ujar Siwon sambil mengusap kepala Hyun min.Hati Hyun min berdebar-debar pada saat itu.Siwon mengalunkan lagu `Who Am I`untuk Hyun min yang merupakan lagu kgemarannya.
“Gomawo..oppa..”ucap Hyun minTidak lama kemudian dia terlena.Siwon melihat wajah Hyun min sambil berkata dengan perlahan, “I am yours!Hyun min!I am yours!Saranghae!”.Siwon juga terlena akhirnya. “Aku belikan sup rumpai laut untuk Hyun min lah!”cadang Minho.Selepas membelinya,Minho menuju kembali ke bilik Hyun min.Dia melihat pintu itu tidak tertutup rapat lalu Minho masuk ke dalam dengan perasaan yang penuh kecurigaan.Dia terkejut melihat Hyun min tidur dipangkuan Siwon. “Sejak bila dia ada kat sini?”fikir Minho.Perasaannya menjadi marah kerana cemburu melihat Siwon bersama dengan Hyun min.Dia terus keluar dari bilik itu kerana tidak sanggup melihat itu semua.

Hee jin berjalan bersendirian sambil menenangkan fikirannya..Tiba-tiba dia melihat So hee bersama rakan-rakannya seperti sedang membualkan sesuatu dan dia cuba memasang telinga untuk mendengar perbualan mereka. “Weh!Macam mana plan kau?”tanya Ye eun. “Semuanya berjalan lancar!”jawab So hee. “Aku tengok hubungan Hee jin  dengan Onyu dah hancur..”ujar Hyerim.Hee jin terkejut mendengar perbualan mereka. “Jadi..ini semua rancangan mereka lah untuk memisahkan hubungan aku dengan Onyu..”fikir Hee jin lalu menghampiri So hee.Mereka berlima terkejut dengan kehadiran Hee jin. “NEO!!”jerit Hee jin lalu menampar pipi So hee. “Kenapa kau sanggup hancurkan hubungan aku dengan Onyu?!Kau tak ada otak ke?”tengking Hee jin. “Sebab aku benci kau dengan kawan-kawan kau tu!Tak guna!”balas So hee lalu menolak badan Hee jin dan dia terjatuh.Saat So hee ingin menampar Hee jin,Onyu datang menghalang tindakannya itu. “Kau jangan sentuh Hee jin!Sekali kau sentuh,aku patahkan tangan kau!”ugut Onyu.Dia membantu Hee jin berdiri lalu berkata,”Mianhae..Sa..saya..”. “Awak tak payahlah jelaskan apa-apa lagi.Saya dah tahu semuanya.Ini semua gara-gara perempuan jahanam ni!”kata Hee jin sambil menunjuk kearah So hee dan rakan-rakannya. “Kau jaga Hee jin!!Girls,jom pergi!”kata So hee lalu pergi dari situ. “Hee jin!Maafkan saya sebab pernah melemparkan kata-kata yang pasti menyakitkan hati awak.Saya lakukan itu semua demi melindungi awak dan hubungan kita.Ma..maafkan saya..”jelas Onyu dengan perasaan bersalah. “Onyu..Gwenchana.Saya dah tahu dan bolehkan kita kembali seperti dulu?”kata Hee jin. “Ne!Hee jin,saranghae!!”.Onyu memandang kearah Hee jin lalu memberi ciuman sebagai tanda minta maaf.Akhirnya hubungan mereka menjadi utuh semula.Tanpa mereka sedari,Yesung memerhatikan mereka dari jauh.Hatinya sedikit kecewa kerana orang yang dicintainya yakni Hee jin,jatuh kembali kedalam pelukan Onyu. “Biarpun hati saya berat untuk lepaskan awak,tapi saya terpaksa lakukan itu juga kerana awak bukan hak saya.Yang penting melihat awak gembira sudah cukup.Hee jin,awak sentiasa berada didalam hati saya..”bisik hati Yesung.
Sewaktu Hee jin ingin pulang ke bilik,dia terserempak dengan ELF.Ahli-ahli ELF itu pelik melihat wajah Hee jin yang tiba-tiba ceria. “Yah!Gwenhanayo?”tanya Heo min. “Waeyo?Happy je.Ada apa-apa yang berlaku ke?”tanya Minju pula. “Aku dengan Onyu dah berbaik..”jawab Hee jin lalu memeluk Hyena. “Yah!Haish..Asal peluk aku?!Gelilah..”ujar Hyena.Hee jin hanya menjelirkan lidahnya. “Haeseo joayo(aku gembira sangat).Jadi kau taklah bersedih lagi..”kata Ah ra. “Happy ending..”ucap Hyun soo lalu mereka berenam berpelukan.Sewaktu mereka masuk kedalam rumah,mereka berenam terkejut melihat Hyun min bersama dengan Siwon. “Hyena,pergi kejutkan Siwon..”kata Hyun soo. “O..oppa!Kkeona..kkeona..”ujar Hyena.Siwon terjaga dari tidurnya. “Omo!!”. “Oppa?!Kenapa ada kat sini?”soal Hee jin. “Hyun min kenapa?”tanya Heo min pula.Siwon meletakkan tapak tangannya pada dahi Hyun min.Suhu demamnya sudah menaik dan Siwon cemas kerana Hyun min kena demam panas.Selepas diberitahu kepada ahli-ahli ELF,mereka segera mendapatkan bantuan.Selepas diperiksa oleh doktor yang dipanggil oleh Cikgu Jun Hyung,Hyun min dinasihatkan supaya berehat secukupnya.Sampai sekarang Hyun min masih belum sedarkan dirinya mungkin suhu badannya terlalu panas. “Hyun min…”bisik hati Siwon sambil menggenggam jari-jemari Hyun min.Siwon tidak perasan bahawa ahli-ahli ELF sedang memerhatikannya. “Minju..aku rasa Siwon jatuh cinta pada Hyun min lah..”bisik Hyena. “Aku pun rasa macam tu juga.Kau tengoklah tu..Dia bukan main risau lagi”ujar Minju.Sekarang merupakan waktu makan malam,tetapi Hyun min masih belum sedar. “Oppa..jom pergi makan dulu..”pelawa Heo min. “Ani..Korang pergilah.Oppa nak jaga Hyun min.Tolong bagi tahu kat Donghae ye yang oppa jaga Hyun min”ujar Siwon, “Ne!”jawab Ah ra. “Nanti kami bekalkan makanan untuk oppa!”kata Hyun soo. “Ne,gomawoyo..”.
Minho menghilang sejak dari petang tadi.Taemin pergi mencari sahabatnya itu dan rupa-rupanya Minho berada didalam bilik rakannya yang lain. “Minho!”panggil Taemin. “Ne,wea?”jawab Minho dengan muka masam.Taemin tahu bahawa Minho sedang marah dan bengang. “Kau okay ke?”. “Ada apa sebenarnya ni?Aku tak ada mood nak berborak sekarang ni!”jelas Minho dengan nada yang agak tinggi. “Aku just nak bagi tahu fasal Hyun min.Dia demam panas.Sekarang..”. “Siwon kan ada.Biar jelah dia yang jaga”kata Minho dengan  perasaan marah lalu mengatur langkah untuk pergi dari situ. “Kidaryo!!Minho!!Dengar dulu!!”panggil Taemin. “Sudahlah..aku malas nak dengar!”. “Hyun min tak sedarkan diri lagi.Suhu demamnya meningkat!”jelas Taemin dan tiba-tiba langkah Minho terhenti. “Hyun min..”bisik hatinya lalu berlari menuju kearah bilik Hyun min. “Minho..aku tahu kau marah sebab Siwon juga mencintai Hyun min seperti mana kau mencintai dia..”bisik hati Taemin. “Taeminnie..”panggil Heo min. “Oh!Heo min…”. “Oppa!Let`s go..”ujar Heo min lalu menarik Taemin kesatu tempat. “Yah!Ottokhe hasigessumnikka(apa yang awak nak buat ni)?”tanya Taemin. “Sshhh..Secret!”.Heo min membawa Taemin kesebuah tempat yang sangat indah dimana mereka dapat melihat keindahan gunung yang diliputi salji dan bintang yang bersinar walaupun salji turun. “Ottokhe saenggak hasimnikka(apa pendapat awak  tentang ni)?”tanya Heo min. “Arumdaeun(sungguh cantik)!”jawab Taemin lalu memberi ciuman kepada Heo min. “Aku harap hubungan aku dengan Heo min akan berkekalan..”bisik hati Taemin.

Setibanya Minho dibilik Hyun min,dia melihat Siwon masih berada disisi Hyun min sambill menggenggam erat tangannya. “Adakah benar Siwon juga mencintai Hyun min?!”fikir Minho.Dia ingin masuk kedalam tetapi hatinya sakit bila melihat wajah Siwon.Minho hanya berdiri disebalik pintu itu supaya tiada sebarang pergaduhan berlaku antara dia dan Siwon.Sememangnya Minho dikenali dengan sifat pemarahnya.Tiba-tiba Hyun min memberi reaksi pada tangannya yang menandakan dia sudah sedar dari pengsan. “Hyu..Hyun min..Baguslah kalau awak dah sedar..”ujar Siwon.Sebaik sahaja dia membuka mata,dia melihat Siwon berada disampingnya dan dia melihat kearah tangan Siwon yang menggenggam tangannya. “Mi..mianhae”ucap Siwon.Hyun min hanya tersenyum dan dia cuba bangun dan bersandar pada katil. “Mi..Minho!!”panggilnya selepas melihat Minho berada dihadapan pintu.Minho menghampiri Hyun min lalu mencium dahinya.Hyun min dan Siwon terkejut dengan tindakan Minho.Siwon sudah dua kali melihat Minho mencium Hyun min dengan mata kepalanya sendiri.Hatinya membara pada ketika itu. “Gwenchanayo?”tanya Minho. “N..ne..”jawab Hyun min perlahan. “Terima kasih sebab dah jaga Hyun min”ujar Minho pada Siwon. “Ye!”.Suasana menjadi sepi.Hyun min melihat kearah dua lelaki yang berada disisinya itu. “Hyun min!Awak nak makan apa?”tanya Siwon dan Minho serentak.Mereka bertiga berpandangan. “Asal dengan kau hah?”marah Minho. “Apasal kau nak marah-marah aku?!”ujar Siwon pula. “Ka..kau..”.Minho segera memberi tumbukan pada Siwon tetapi sempat dihalang Hyun min. Hidungnya berdarah akibat tumbukan itu. “Hyu..Hyun min.Gwenchana?”tanya Siwon.Saat Minho ingin berkata-kata,Hyun min segera keluar dari bilik itu.Siwon mengejarnya dari belakang.”Argghhh!!”Minho menjerit.“Mianhae..Hyun min-ssi..”bisik hatinya.Tiba-tiba Hyun min terserempak dengan ELF,Super Junior dan termasuk Onyu yang menemani Hee jin. “Hyun min!Kenapa hidung kau berdarah?”tanya Hee jin. “Kau okay tak?”soal Minju pula.Hyun min hanya mengangguk. “Hyun min!!”panggil Siwon. “Siwon!Ada apa sebenarnya ni?”tanya Yesung. “Hyun min..maafkan saya.Saya..”. “Sudahlah.Ini bukan salah awak.Tak payah  minta maaf.Awak pergilah berehat”kata Hyun min dengan nada yang agak tinggi. “Tapi..”. “Saya kata pergi,pergilah!!”marah Hyun min.Semua yang berada disitu terkejut dengan reaksi Hyun min lagi-lagi Siwon.Hyun min pergi dari situ dan Siwon ingin mengejarnya tetapi dihalang Ryeowook. “Biarlah dia tenang dulu.Dia tengah marah tu..” ujar Ryeowook. “Apa yang dah berlaku sebenarnya?”tanya Ah ra. “Korang bergaduh ke?Kenapa hidung Hyun min boleh berdarah?”soal Heo min pula. “Arrgghh!!Sudahlah!”jerit Siwon lalu pergi. “Kenapa dengan diorang tu?!Peliklah.Selalunya tak macam ni”ujar Hyena. “Mesti ada sesuatu yang berlaku antara mereka”.Kyuhyun membuat andaian. “Ceh!Cakap macam dah berpengalaman je..”perli Hyena. “Yah!Haish!Kau kenapa?Nak cari fasal ke?”marah Kyuhyun. “Yah!Yah!!Koman(berhenti)!! Haish!Nanti korang berdua pula yang bergaduh”halang Donghae. “Diorang berdua ni memang.Tak sah kalau sehari tak bergaduh!”ejek Eunhyuk. “Hyung!” “Oppa!”jerit Hyena dan Kyuhyun. “Pabo!!”ejek Hyun soo dan Yang lain hanya mampu ketawa.
Selepas sejam menenangkan fikiran,Hyun min kembali ke bilik. “Hyun!Apa yang da jadi?”tanya Hee jin. “Asal kau marah Siwon?Dia buat `apa kat kau?”soal Hyena pula.Bertubi-tubi soalan yang muncul dari mulut teman-temannya.Dia pun menceritakan apa yang berlaku. “Hyun min,aku rasa Minho dengan Siwon sukakan kau”kata Ah ra. “Mwo?”kata Hyun min. “Yelah.Dari apa yang kau cerita tadi,aku rasa memang betul mereka berdua tu jatuh cinta kat kau..”ujar Hyun soo. “Kau cuba bayangkan dua orang lelaki bergaduh disebabkab oleh seorang perempuan.Takkanlah kau tak boleh bayangkan.Kau kan selalu tengok drama kat TV tu!”kata Heo min.Hyun min  hanya menundukkan kepalanya. “Hyun min..aku rasa lebih baik kau pergi minta maaf kat Siwon.Bukannya apa,aku rasa tak baiklah sebab kitorang tengok dia risau gila bila kau pengsan tadi.Dia pun tak makan malam lagi sebab nak jaga kau!Kau pergilah minta maaf kat dia esok..”nasihat Minju. “Ne..aku masuk tidur dulu ye.Selamat malam!”ucap Hyun min. “Betul juga apa yang Minju cakap tu.Esok aku pergi minta maaf kat Siwon”bisik hati Hyun min.
Pagi itu Hyun min pergi kebilik Super Junior untuk mencari Siwon.Donghae memberitahu kepada Hyun min bahawa Siwon sudah pulang ke Seoul  sejak awal pagi tadi.Mereka sendiri pun tidak tahu bahawa Siwon pergi dan dia hanya meninggalkan sekeping nota yang diletakkan diatas meja makan.Kini,rasa bersalah Hyun min terhadap Siwon semakin terasa.Dia cuba menghubungi Siwon tetapi panggilannya tidak dijawab. “Mianhae..”bisik hatinya.Tiba-tiba dia mendapat mesej dari Minho.

“Hyun min!Mianhae!Saya betul-betul minta maaf.Tolong maafkan saya!!”
“Ne!Saya maafkan awak.Tapi,lain kali jangan bersikap seperti itu lagi.Kawallah sikap pemarah awak tu.Awak janji?”
“Gomawo!Ne!Saya janji!Selamat malam!”
“Selamat malam…”

Percutian mereka sudah pun berakhir dan sudah tiba masanya untuk ELF belajar bersungguh-sungguh untuk  mencapai keputusan yang cemerlang pada peperiksaan yang akan tiba tidak lama lagi.Sebaik sahaja tiba di Seoul,Hyun min cuba menghubungi Siwon berkali-kali dan akhirnya panggilan itu dijawab. “Yeo..yeoboseyo!”ucap Hyun min. “Ne.Wae?”. “Nae..”. “Jumpa saya malam ni kat Naksan Park.Saya tunggu awak kat sana jam 9..”kata Siwon. “N..ne..”.
Malam itu Hyun min pergi ke Naksan Park yang merupakan tempat yang sering dia datang.Sudah lama juga dia tidak bermain disitu.Setibanya disana,kelihatan susuk tubuh Siwon yang sedang menunggu kehadirannya.Hyun min menghampiri Siwon. “Oppa…”tegur Hyun min.Siwon berpaling lalu memeluknya lalu berkata,”Hyun min..saranghae!”.Dia terkejut mendengar apa yang baru sahaja didengarnya tadi. “Opp..oppa..”. “Saya betul-betul cintakan awak..”ujarnya lagi.Hati Hyun min bercelaru saat ini.Tiba-tiba dia terfikirkan Minho.Dia tidak tahu apa yang ingin dikatakan lagi. “Oppa..Nae..”. “Saya tahu.Hati awak Cuma untuk Minho sahaja..”. “Tapi..”. “Gwenchana.Saya rasa lega sebab dah dapat luahkan perasaan saya ni.Yang penting,awak tahu isi hati saya dan saya nak awak tahu yang saya akan sentiasa berada disisi awak untuk melindungi dan menjaga awak walaupun awak sudah dimiliki oleh seseorang yang awak cintai..”ujar Siwon walaupun perasaannya agak kecewa.Hyun min terharu mendengar kata-kata Siwon itu. “Gomawo..Oppa.gomawo..”kata Hyun min lalu memeluk Siwon.


*Hubungan Hee jin dan Onyu sudah kembali baik seperi sediakala..
*Eunhyuk masih juga mencintai Hyun Soo..
*Ahra dan Donghae merupakan pasangan serasi..
*Taemin dan Heo min sentiasa bahagia..
*Minju masih memilih antara Key dan Sungmin..
*Hyena..Ermm..Entahlah,.Huhu..Mana tidaknya,asyik  bertekak je dengan Mr.Gochu(Kyuhyun)..
*Hyun min..antara Minho dengan Siwon..

^^ELF mempunyai cerita dan kisah hidup yang berbeza-beza sama adan tentang  kerjaya,cinta dan impian.

OLDER | NEWER


Miss Pinju Diary ♥


Hey there! Welcome to my Purple Love Bloggie Annyeonghaseyo ! My name is Kamaliah Kamal . You can call me Hyunmin , Eomma or other as long as I can accept it Don't be rude here ! Or I will Killed you ..Hehehe~ Just kidding !

Song | Hyun | Min





Say 'Ho' ♥


(maximum 240px)