Purple Love
| +Follow || Dashboard |

(Novel) Bab 16 - Bitter Quarrel
Wednesday, 14 December 2011 | 02:13 | ♥ 0 purple love
Bab 16 – bitter quarrel ..


Semenjak kejadian-kejadian yang aneh berlaku kepada ELF,mereka bertindak dengan mengambil langkah berjaga-jaga supaya kejadian itu tidak berulang lagi.Hubungan Heo min dan Taemin agak dingin kerana Taemin seolah-olah menjauhkan dirinya daripada Heo min.Ekoran itu,Heo min menjadi bengang dengan tindakan yang dilakukan oleh Taemin.Dia pernah bertanya kepada Taemin apa sebabnya tetapi diendahkan.Di sekolah,Taemin jarang menegur Heo min.Tidak seperti dulu lagi.
“Heo min!Ini Ryeowook!”kata Ryeowook yang sedang menelefon Heo min. “Ne,oppa!Waeyo?”. “Oppa nak ajak Heo min keluar.Nak tak?Itu pun kalau Heo min tak sibuk”. “Ermm..I`m free.Nak jumpa kat mana?”. “Saya tunggu awak kat Sinsa-dong.Jam 4 petang nanti.Okay?”. “OK!”.Mereka berbual-bual sambil menikmati minum petang di sebuah kedai yang menjual minuman panas seperti lattae,kopi dan teh.Ryeowook telah memesan satu cawan air kopi dan satu cawan teh karamel untuk Heo min. “So,macam mana dengan kehidupan sekarang?”tanya Ryeowook. “Adalah perubahan sedikit.Tetapi,kat sekolah ada je kejadian-kejadian yang berlaku kat kitorang”. “Kejadian yang macam mana tu?”.Heo min menceritakan seperti kejadian yang menimpa Hyun min dan Hee jin.Ryeowook agak terkejut bila mendengarnya dan dia membuat andaian yang mengatakan itu semua telah dirancang oleh seseorang yang cemburu atau iri hati terhadap mereka.Taemin ingin menuju ke kedai buku yang terletak di sekitar Sinsa-dong itu dan dia terlihat Heo min bersama Ryeowook sedang berborak-borak didalam kedai.Dia melihat Heo min asyik tersenyum dan ketawa dihadapan Ryeowook.Perasaan cemburu Taemin semakin membuak-buak. “Dia dah tak fikirkan aku lagi.Dia dah berubah.Heo min..huuh..”bisik hatinya lalu beredar dari situ.Malam itu Ryeowook membawa Heo min berjalan-jalan di tepi sungai  Hangang sambil menikmati keindahan pada malam itu. “Heo min,saya tengok awak macam ada masalah je?Kalau awak tak keberatan,ceritakanlah..”kata Ryeowook. “Mwo?Masalah?Ma..mana ada.Saya okay je!Jangan risau”. “Janganlah bohong.Dari riak wajah awak,saya dapat rasakan awak sekarang ni ada masalah.Ini mesti fasal boyfriend kan?”. “Macam mana boleh tahu ni?”. “Sayakan pakar psikik.Hehe..”. “Ada-ada jelah awak ni.Sebenarnya..memang betul pun saya tengah ada masalah dengan dia sekarang ni.Dia seperti menjauhkan dirinya dari saya.Saya tak tahu apa sebabnya.Sekarang saya masih terfikir-fikir apa sebabnya..”jelas Heo min. “Saya cadangkan awak dengan dia bawa berbincang.Selesaikan masalah ni dengan baik”. “Ne.Gomawo,oppa!”. “YE!”. “Taemin,kalau awak nak tahu.Sebenarnya saya rasa sedih sangat bila awak jauh dari saya..”fikir Heo min sambil terbayangkan wajah Taemin yang selalu ceria. “Heo min,kalau awak tak keberatan.Boleh tak saya jadi abang awak yang akan sentiasa melindungi dan membantu adiknya.Boleh?”. “Maksud awak,awak nak jadi abang angkat saya?”.Ryeowook mengangguk. “Ne!”. “Gamsahamnida!".

Malam itu,fikiran Taemin berserabut memikirkan tentang kejadian petang tadi.Dia berfikir bahawa Heo min sudah tidak memperdulikannya lagi. “Heo min..sebenarnya saya tak nak benda ni berlaku.Tapi…arghhhh!”jeritnya. “Taemin!Kenapa menjerit?Ada apa-apa yang berlaku ke?”tanya kakaknya yang berada di bilik sebelah. “Aniyo!”jawabnya lalu baring diatas katilnya yang empuk.Jam sudah menunjukkan jam 11.30 malam dan ada 30 minit lagi sebelum bermulanya hari Ahad.Taemin tidak dapat melelapkan matanya kerana asyik memikirkan tentang Heo min,Tiba-tiba telefonnya menerima satu kiriman mesej dan dia membacanya.
`.Anda telah menerima SMS dari Baby Heo min..Heheh J!
Taemin,awak mesti tak dapat tidur lagi kan?Saya pun begitu juga kerana asyik memikirkan tentang hal `KITA`berdua..Taemin,kalau boleh esok kita berjumpa kat tempat biasa.Saya ada hal yang nak selesaikan dengan awak.Saya harap awak dapat datang.Saya tunggu awak kat menara N Seoul jam 8 malam..Bye..Selamat malam!`

“Dia pun sama macam aku ke?”fikir Taemin.“Taemin..saya rasa sunyi sangat ni kerana berjauhan dengan awak..”bisik hati Heo min sambil melihat gambar Taemin yang terpapar di skrin telefonnya.Heo min menenagkannya dengan mendengar lagu `Romantic` yang dinyanyikan oleh SHINee.
Pagi menjelang tiba dan Hyun min bangun awal untuk menyediakan sarapan untuk rakan-rakannya itu.Heo min turut terjaga. “Morning Hyun min!”tegur Heo min lalu ke peti sejuk untuk mengambil susu. “Awal bangun?Nak keluar ke?”tanya Hyun min yang sedang menggoreng roti telur. “Tak adalah.Saja je.Cik Hyun min tu kenapa pula bangun pagi-pagi ni?”. “Macamlah kau tak tahu.Mestilah sediakan sarapan untuk  korang!”. “A`ah.Lupa pula yang kau ni `eomma`kitorang.Haha!Mianhae eomma..”. “Kau ni..Heo min!Kau dengan Taemin macam mana?Dah okay?Kau nak kitorang tolong tak?”tanya Hyun min. “Tak payahlah.Biar aku yang selesaikan sendiri.Lagi pun,malam nanti aku ajak dia jumpa sebab aku nak selesaikan masalah ni”. “Baguslah tu.Tapi bincang baik-baik”. “I know!Tapi ini pun idea abang aku”. “Abang?!Setahu aku kau tak ada abang?!!”. “Abang angkat akulah,Ryeowook.Dia anggap aku jadi adik dia so aku anggaplah dia jadi abang!”. “Oooohh!Baru aku tahu.Kau pergilah mandi.Nanti berebut pula!”. “Ne,eomma!Hehe..”.Hari itu Minju,Ah ra dan Hyun soo diajak oleh 3 orang ahli Super Junior iaitu Sungmin,Donghae dan Eunhyuk untuk berlatih menari di pusat latihan menari yang popular iaitu J Move.Manakala Hyena pulang kerumah kerana rindu akan keluarganya.Heo min keluar awal sebelum berjumpa dengan Taemin.Dia ingin singgah sebentar ke perpustakaan awam untuk mencari buku rujukan.
Kini tinggallah Hyun min dan Hee jin berdua di rumah.
“Hyun min,nak buat apa ni?”tanya Hee jin sambil menghadap TV yang sedang menyiarkan drama `Oh!My Lady` yang dilakonkan oleh Siwon.“Entahlah.Biar aku fikir jap!”jawab Hyun min. “Wowowoah!!!Siwon!Smart gila muka dia bila cium orang!”ujar Hee jin. “Kau ni ada-ada jelah..”. “Eh?Jap..jap..jangan-jangan muka dia sebiji macam ni bila dia cium kau  hari tu.Dah tu sebelah peti sejuk pula tu.Sama macam dalam drama ni time Min woo cium Gae hwa.Haissh!Bertuahnya kau.Hyun min,macam mana rasanya?Syok tak?”gurau Hee jin. “YAH!!!Haissh!!”marah Hyun min lalu melempar bantal kearahnya. “Mianhae!!Tapi kau memang bertuah”. “Blah..blah..blah..”.Hyun min malas melayan gurauan Hee jin.Tiba-tiba loceng rumah mereka berbunyi. “Hyun,ada orang datanglah.Cuba kau tengok!”arah Hee jin.Hyun min menuju ke pintu utama dan rupa-rupanya orang itu adalah Siwon. “Hai!!”kata Siwon. “H..hai!!Jemputlah masuk..”. “Siapa yang datang tu Hyun min?Min woo ke?”kata Hee jin lalu menoleh kearah Hyun min dan alangkah terkejutnya bila dia melihat Min woo a.k.a Siwon berada disebelah Hyun min. “O..op..oppa!”kata Hee jin. “Aduh!Malunya..”bisik hati Hee jin. “Erm,duduklah dulu.Biar saya sediakan kopi.Hyun,layanlah tetamu kita ni”kata Hee jin lalu berlari kearah dapur.Siwon hanya tersenyum. “Du..duduklah dulu!”ujar Hyun min. “Ne!Gamsahamnida!”ucap Siwon lalu matanya beralih kearah TV yang sedang menyiarkan drama lakonannya. “Haaisshh!Nanti dia mesti fikir lain”fikir Hyun min sambil melihat kearah Siwon yang sedang tersenyum sendiri. “Hahaha!Jahat betul Min woo ni.Betul tak Hyun min?”kata Siwon. “Mwo?!Aaaah.Ne!Tapi sekurang-kurangnya dia ni penyayang!”jelas Hyun min. “Oh ye ke?!”tanya Siwon.Hyun min hanya mengangguk. “Tapi awak memang pandai bermain dengan watak Min woo tu!Tapi saya paling tak suka bila Min woo dengan Yu ra.Geram betul!”kata Hyun min. “Awak jealous ke?”. “Hah?!A..aniyo!”.Siwon hanya ketawa apabila melihat riak wajah Hyun min itu. “Kopi dah sampai!!Jemputlah minum!”kata Hee jin. “Terima kasih!”ucap Siwon. “Hah!?!Ada sebab apa datang sini?”tanya Hee jin. “Oh yea!Lupa pula nak bagi tahu.Sebenarnya saya dapat pesanan dari Pengurus Kim.Dia kata kemungkinan dalam masa 2 minggu ni dia tak ada kat Seoul”jelas Siwon. “Dia pergi mana?”tanya Hyun min pula. “Entah!Dia tak bagi tahu pun”. “2 minggu?Jangan-jangan dia nak mulakan Plan B tu..”fikir Hyun min. “Kau kenapa Hyun min?”tanya Hee jin. “Hah!Tak ada apa-apalah.Siwon,terima kasihlah sebab dah sampaikan pesanan ni”kata Hyun min. “Ne!Ermm,yang lain-lain mana?Takkan korang berdua je kat dalam rumah ni?”tanya Siwon. “Yang lain semua keluar..”jawab Hee jin. “Ooh!Erm,Saya pulang dulu lah ye.Bye!Jumpa lagi Hyun min!”. “Hyun min je?!”perli Hee jin. “Bye Hee jin!”kata Siwon. “Kau ni..suka sangat kenakan aku!”kata Hyun min. “Mian hamnida!Dah nak buat macam mana lagi.Dah jadi tabiat!Hahah!”. “Aku ambil Onyu kau baru tahu!!”gurau Hyun min. “Yah pabo!!!Ani!!He is mine!”kata Hee jin. “Merong..”ejek Hyun min lalu melarikan diri daripada Hee jin.
Seperti yang sudah dirancang,Heo min menunggu kehadiran Taemin di menara N Seoul.Dia bertekad untuk menyelesaikan masalah mereka pada malam ini juga.Dia sudah tidak sanggup berjauhan dengan Taemin.Sebenarnya Taemin rasa begitu juga.Semasa perjalanan hendak ke menara N Seoul untuk berjumpa dengan Heo min,Taemin terserempak dengan So hee. “Taemin!!Kau nak pergi mana?”tanya So hee. “A..aku ada hal.Kenapa?”. “Mesti kau nak jumpa Heo min kan?”. “Ma..macam mana kau tahu?”. “Hahahaha!Taemin!Taemin!Aku tak sangka kau masih berharap dengan dia tu.Walaupun dia macam dah lupakan kau”ujar So hee. “Apa maksud kau,So hee?”. “Taemin!Kau tak setaraf dengan dia.Kau cuma orang biasa je.Baru-baru ni aku dengar cerita dia rapat dengan seorang ahli Super Junior tu.Siapa ye nama dia?Haah,Ryeowook!Aku rasa Heo min dah tak nak kau sebab dia dah ada Ryeowook..”kata So hee yang cuba meracuni fikiran Taemin,seorang yang mudah terpengaruh dengan kata-kata orang.Taemin hanya diam.Dia memikirkan kata-kata So hee tadi sama ada benda itu adalah benar atau pun tidak. “Kau fikirlah baik-baik sebelum sesuatu yang buruk berlaku.Okaylah,aku pergilah dulu.Bye Taemin..”kata So hee. “Huh!Akhirnya berjaya juga aku pengaruh Taemin.Heo min!!Kesian betul kau ni..Itulah,siapa suruh kau dengan kawan-kawan kau tu lawan dengan So hee.Hahaha!”kata So hee. “Adakah benar apa yang dikatakan oleh So hee tu?Tapi tak mungkinlah.Macam mana kalau benda tu benar?Argghhh!Kusut!Kusut!”fikir Taemin.Akhirnya dia tiba di tempat yang dijanjikan.Dari jauh Taemin dapat melihat Heo min yang pasti sedang menunggunya.Dia menghampiri Heo min dan menegurnya ,“Hai!!”.Tetapi teguran itu tidak seceria seperti dahulu.Kali ini Taemin menjadi seorang yang serius. “H..hai!Baguslah awak dapat datang.Saya rasa gembira sangat!”kata Heo min sambil menggosok-gosokkan kedua belah tapak tangannya.Maklumlah cuaca pada malam itu agak dingin kerana tidak lama lagi musim sejuk akan tiba.Taemin yang melihat keadaan Heo min
segera menghulurkan baju sejuknya kepada Heo min. “Pakailah.Nanti awak boleh selsema”ujar Taemin. “Go..gomawo!”. “Jom kita bincang kat dalam kedai kopi tu”kata Taemin.Mereka duduk berhadapan sambil meminum kopi supaya dapat menghangatkan badan mereka. “Taemin..Sebenarnya saya nak selesaikan masalah kita.Sa..saya dah tak sanggup jauh dari awak lagi.Sekarang,saya nak penjelasan dari awak.Kenapa awak seolah-olah menghindarkan diri dari saya?Apa masalahnya?Tolonglah bagi tahu saya,Taemin!”ujar Heo min yang memulakan perbincangan. “Huuuuuuhh..”Taemin mengeluh. “Cakaplah..Saya betul-betul nak tahu apa sebabnya..”.Kata-kata So hee menghantui fikiran Taemin. “Sebab awak dah lupakan saya di
sebabkan awak dah ada orang lain yang setaraf dengan awak!”kata Taemin. “Mwo?Mana ada saya lupakan awak dan apa maksud awak yang kata ada orang lain yang setaraf dengan saya?!T..Taemin..Saya tak faham apa yang awak cakapkan ni..”ujar Heo min. “Kenapa hubungan awak dengan Ryeowook macam rapat je.Macam bukan hubungan antara kawan.Awak tahu tak?!!”kata Taemin dengan nada yang agak tegas. “Takkanlah Taemin cemburu di sebabkan oleh Ryeowook..”fikir Heo min. “Hari itu,saya nampak awak dengan Ryeowook kat sebuah kedai kat Sinsa-dong.Bukan main lagi awak ketawa dan senyum dihadapan dia.Itu bukan dah cukup ke untuk dijadikan bukti yang awak memang sukakan dia.Saya tahulah,awak tu artis dan saya hanya orang biasa..”kata Taemin lagi.Heo min terkejut mendengar kata-kata Taemin tadi.Dia tidak dapat berkata apa-apa kerana dia sedih sangat bila Taemin menuduhnya yang bukan-bukan. “Kenapa awak tak jawab?Awak takut sebab rahsia awak dah terbongkar?!Saya tak sangka awak sanggup menduakan saya..PENIPU!!”tengking Taemin.Orang-orang yang berada didalam kedai itu melihat kearah mereka.Heo min bangun dari kerusi dan berkata-kata, “Taemin!Awak tahu tak yang sekarang ni awak dah tuduh saya dengan kata-kata awak yang mengarut tu.Awak dah lakukan kesilapan yang besar.Awak tahu tak?!Hubungan saya dengan dia Cuma seperti abang dan adik.Dah lah,sekarang ni terserah kepada awak sama ada untuk percaya kata-kata saya atau kata-kata awak yang tak masuk akal langsung tu!Saya pergi dulu”ujar Heo min lalu pergi.Tiba-tiba Taemin rasa bersalah pula.“Argghhhh!”jeritnya.


“Sampai hati awak tuduh saya yang bukan-bukan,Taemin!!”bisik hatinya.Berkali-kali dia menghapuskan air matanya yang mengalir.Tiba-tiba ada seseorang menghulurkan sapu tangan kepadanya dan Heo min segera memandang kearah orang itu. “Oppa!!!”. “Ne!Dah lah.Jangan bersedih lagi..”kata Ryeowook. “Oppa!Heo min sedih sangat bila Taemin tuduh Heo min yang bukan-bukan.Dia kata Heo min sukakan oppa..Heo min bagi tahu kat dia yang hubungan kita Cuma seperti abang dan adik.Tapi…”. “Sudahlah Heo min.Oppa pasti,dia akan rasa menyesal bila berkata begitu!”ujar Ryeowook. “Betul ke?”. “Ne!Jom,oppa hantar Heo min balik”.Taemin mengintai mereka berdua dari jauh tetapi dia dapat mendengar perbualan mereka. “Jadi..aku yang salah menilai Heo min..Semua yang aku kata pada Heo min tidak betul?!!Kau memang tak guna Taemin!!”marah Taemin pada dirinya sendiri. “Heo min..joesonghaeyo..”bisik hati Taemin.Dia dapat membayangkan betapa kecewannya hati Heo min bila dia menuduh perkara yang tidak benar terhadap Heo min.


Waktu persekolahan sudah tamat dan para pelajar pulang ke rumah masing-masing.Kebetulan Taemin dan Heo min terserempak di koridor dan mereka berpandangan.Heo min segera mengalihkan matanya dan terus pergi. “Tunggu dulu Heo min!”kata Taemin lalu menarik tangan Heo min. “Lepaskan lah..Awak nak apa lagi?Awak tak puas hati lagi ke  nak tuduh saya yang macam-macam hah?!?”marah Heo min.Hatinya benar-benar sakit bila mengenangkan kata-kata Taemin semalam. “Heo min..Sebenarnya saya..”. “Sudahlah!!Saya malas nak dengar!!Lepaskan!”kata Heo min lalu pergi dari situ. “Dia mesti marahkan aku…Heo min…Mianhae!”bisik hati Taemin.Jonghyun,Onyu,Key dan Minho menghampirinya. “Woi!Apahal dengan muka kau tu?Macam ada masalah je!”tegur Jonghyun. “Kau okay tak?”tanya Onyu. “Huuuuh..Aku gaduh dengan Heo min!”jawab Taemin. “Mwo?Gaduh?!Fasal apa?”kata Key.Taemin menceritakan apa yang berlaku dan rakan-rakannya itu marah dengan tindakan yang sudah dilakukan oleh Taemin. “Yah pabo!!Lain kali siasat dulu sama ada benda tu benar atau tak.Jangan main tuduh je.Benda tu akan buat orang jadi marah.Kau tahu tak?”marah Minho. “Yang kau nak marah-marah aku tu kenapa?”tengking Taemin pada Minho. “Aku cuma nak nasihatkan kau!!Kau nak tengking aku kenapa?Ada masalah?”tengking Minho pula sambil menolak bahu Taemin. “Tak guna!!”kata Taemin lalu menumbuk muka Minho dan dia tersungkur kebelakang. “Woi!Dah lah tu!”halang Onyu tetapi dia juga terkena tumbukan dari Taemin  pada bahagian pipinya. “Aduuh!”kata Onyu.Key cuba menenangkan keadaan Taemin. “Relakslah!Kau dah pukul kawan kau sendiri.Kau tahu tak?Sedarlah!”marah Jonghyun. “Diam lah!”jerit Taemin lalu pergi dari situ.Emosinya tidak dapat dikawal olehnya sekarang ini. “Korang okay?”tanya Jonghyun. “Kenapa ni?Key,apa yang dah jadi?”tanya  Minju yang kebetulan lalu di koridor itu bersama-sama dengan rakan-rakannya yang lain. “Onyu!Awak okay tak?”kata Hee jin. “Sakit sikit je!”jawab Onyu. “Korang balik dulu lah.Aku nak rawat Onyu jap”kata Hee jin. “OK!”.Hee jin membawa Onyu ke bilik   rawatan. “Minho!Kau okay?Bibir kau berdarah”kata Hyun soo. “Aku pergi dulu!”ujar Minho. “Kau nak pergi mana?Minho!Minho!”panggil Jonghyun. “Apa yang dah jadi sebenarnya ni?”tanya Ah ra. “Taemin belasah diorang.Aku pun tak tahu sebab apa!”kata Key. “Heo min gaduh dengan Taemin eh?”tanya Jonghyun. “Gaduh?Kitorang tak tahu pun.Heo min tak kata apa-apa pun kat kitorang”ujar Minju. “Aku rasa Hyun min je yang tahu.Sebab dia kan rapat dengan Heo min..”kata Hyun soo.Mereka berfikir kenapa Heo min tidak memberitahu hal yang sebenar kepada mereka. “Hyun min mana?”tanya Jonghyun. “Dia ada kerja sikit.So,dia balik lambat”kata Ah ra.Hyun min sedang membantu Cikgu Yuri mengemas bilik stor yang terletak didalam bilik kaunseling. “Hyun min,sekarang ni dah jam 1.Awak pergilah balik”kata Cikgu Yuri. “Ne!”jawabnya. “Annyeong!!”ucap Cikgu Yuri.Hyun min berjalan menuju ke pintu pagar sekolah.Nada dering telefonnya berbunyi dan di skrin telefonnya terpampar nama Siwon . “Hyun min!Nanti saya datang jemput awak ye!”kata Siwon lalu mematikan talian. “Aik!Aku tak cakap apa-apa lagi dah tutup..Siwon!Siwon!Ada-ada jelah awak ni”kata Hyun min lalu tersenyum.Dia menyambung kembali perjalanannya.Saat dia lalu dihadapan gelanggang  bola keranjang,dia terdengar dentuman bola.Hyun min masuk kedalam dewan bola keranjang itu dan kelihatan Minho sedang bermain. “Minho!”jerit Hyun min dan Minho memandang kearahnya. “Hyun min!Awak buat apa kat sini?”tanya Minho lalu menghampirinya.Tiba-tiba Hyun min melihat kearah wajah Minho yang kelihatan kesan lebam dan bibirnya berdarah. “Minho yah!Waeyo?Awak bergaduh ke?”tanya Hyun min. “A..aniyo..”. “Awak tunggu sini jap ye!Jangan pergi mana-mana!”arah Hyun min lalu berlari keluar.Didalam bilik rawatan,Hee jin sedang merawat lebam pada muka Onyu. “Kuat juga tumbukan Taemin tu!Aduhh!”rungut Onyu. “Macam mana boleh jadi macam ni?”kata Hee jin. “Entahlah..Hah!Awak tahu tak yang Taemin dengan Heo min bergaduh?”. “Ne!Saya dengan Hyun min je yang tahu fasal ni”. “Tapi kenapa diorang gaduh?”. “Taemin cemburu dengan Heo min sebab rapat dengan Ryeowook!Sebab-sebab lain saya tak tahu”jelas Hee jin. “Jadi,sekarang ni macam mana?”.Hee jin hanya menggelengkan kepalanya kerana dia tidak dapat berfikir bagaimana caranya untuk menyatukan kembali hubungan mereka berdua.


Hyun min kembali ke  dewan bola keranjang dengan membawa `ice pack`yang dipinjam melalui Cikgu Yuri. “Awak duduk diam-diam ye.Jangan bergerak!”arah Hyun min sambil menekan ice pack itu pada bibir dengan pipi Minho perlahan-lahan. “Awww!”jerit Minho. “M..mianhae!Saya tak sengaja!”kata Hyun min. “Tak apa!”.Siwon tiba dihadapan pintu sekolah dan dia melihat Hyun min tiada disitu. “Eh?!Encik Siwon!A..awak buat apa kat sini?”tanya Cikgu Yuri yang kebetulan lalu disitu. “Ooh!Saya tengah tunggu Hyun min.Cikgu kenal dia?”tanya Siwon. “Macam mana awak tahu saya ni cikgu?”tanya Cikgu Yuri dan Siwon segera menunjukkan kearah tanda nama yang tergantung pada bajunya.Cikgu Yuri tersipu malu.Dia terus memberitahu keberadaan Hyun min dan Siwon mencarinya. “Dewan bola keranjang?Hyun min buat apa kat situ?”fikir Siwon dan setibanya di sana kelihatan Hyun min bersama dengan Minho. “M..MINHO!Dia buat apa kat sini?”bisik hatinya.Tiba-tiba Minho melihat kearah Siwon yang sedang terpacak dihadapan pintu dewan bola keranjang itu. “Siwon~~”kata Minho dan Hyun min berpaling kebelakang. “Hah!Oppa!Mian hamnida..Saya terlupa yang awak nak jemput saya.Mian hamnida!”kata Hyun min.Siwon mendekati mereka berdua. “Tak apa!Jom lah!Nak tumpang sekali ke?”tanya Siwon pada Minho. “Gwenchana!Saya boleh balik sendiri”jawab Minho. “Saya balik dulu lah ye,Minho.Hati-hati bila jalan tu!!”pesan Hyun min. “Ne!Hyun min,gomawoyo!”.Hyun min mengangguk lalu pergi bersama Siwon. “Huuuhh!Kacau betullah mamat tu!”kata Minho lalu menyambung kembali permainannya.

Semasa dalam perjalanan pulang,fikiran Taemin berserabut kerana memikirkan  kejadian tadi dan tentang Heo min.Tidak tentu hala dibuatnya dan dia hampir dilanggar kereta. “TAEMIN!!!!Jaga-jaga!!”jerit Heo min yang kebetulan berada di tepi jalan itu dan segera menarik Taemin ketepi. “Awak dah gila ke?Lain kali guna mata tu!Lagi satu,jangan mengelamun!”marah Heo min sambil membetulkan begnya.Taemin menarik tangan Heo min dan menatap matanya. “Macam mana saya nak tumpukan perhatian kalau saya asyik fikirkan awak..Heo min,saya tahu  awak masih marahkan saya!Sa..saya nak minta maaf atas segala tuduhan-tuduhan saya tu.Mian hamnida!!Yongso hansipsiyo..."rayu Taemin.Heo min hanya membisu kerana dia masih rasa sakit hati dengan Taemin tetapi hatinya resah kerana berjauhan dengan Taemin. “Saya maafkan awak.Tapi,awak kena percayakan saya!”katanya. “Ye!Gomawo!”ucap Taemin lalu memeluknya dengan erat sambil berkata, “Sebenarnya saya rindukan awak.Saya asyik fikirkan awak sepanjang hari..”. “Saya pun!”jawab Heo min.Akhirnya hubungan mereka menjadi akrab kembali.Heo min menghabarkan hal ini kepada ELF dan So hee amat marah apabila mendengar  berita itu. “Arggghhh!Tak guna!!”jerit So hee. “Calm down,So hee!Kau still boleh kenakan yang lain”ujar Yu bin. “Betul tu!Sekarang tinggal lagi seorang mangsa yang kau boleh kenakan!”kata Ye eun pula. “Huh!!Korang betul!Aku masih ada satu musuh lagi yang belum aku kerjakan!”kata So hee sambil bermain dengan hujung rambutnya. “Kau nak buat apa?”tanya Hyerim. “Mungkin taktik yang sama seperti aku buat kat Heo min.Tapi,kali ini aku turut serta!”. “Apa maksud kau?”. “Wait and see!!!”jawab So hee.

[Di dorm Super Junior..]
Suasana pada malam di asrama Super Junior itu agak membosankan.Hankyung tiada dirumah kerana sekarang ini dia berada di Daejeon untuk berjumpa dengan keluaganya.Manakala Kangin menyertai tentera semenjak sebulan yang lepas dan mungkin akan kembali selepas 2 tahun.Leeteuk,Shindong,Heechul dan Kibum masih belum pulang dari pengambaran rancangan `Happy Together`. “Bosannya…”rungut Kyuhyun.  “Hyung~~nak buat apa ni?Sekarang baru jam 10.30.Takkan nak tidur!”tanya Sungmin pada Donghae. “Entahlah..”jawabnya. “Ryeowook!Wae?”tanya Yesung apabila melihat Ryeowook yang sedang termenung. “Takde apa-apa.Aku just tengah fikirkan tentang Heo min”. “Aik!Kenapa kau fikirkan tentang dia?”tanya Eunhyuk sambil memegang ototnya. “Heo min bergaduh dengan boyfriend dia disebabkan oleh aku.Boyfriend dia cemburu sebab  Heo min rapat dengan aku”jelas Ryeowook. “Cemburu buta lah ni..”kata Kyuhyun. “Eh budak kecil!Diam.Jangan masuk campur urusan orang dewasa”gurau Donghae, “YAAHH!!!Haish!Saya dah dewasalah!”ujar Kyuhyun. “Masak ramen pun tak reti!”perli Eunhyuk. “Betul tu!Hah!Kau dengan Hyena still gaduh lagi ke?”tanya Sungmin mengenai Hyena. “Minah jual karpet tu ke?Eeii..menyampah saya dengar nama dia.Suka sangat cari fasal!”rungutnya. “Salah kau juga!”ujar Yesung. “Kenapa pula?”tanya Kyuhyun. “Use your brain!!!”kata mereka berlima serentak.Kyuhyun hanya memasamkan mukanya.Hatinya geram dengan mereka berlima.Siwon yang baru keluar dari dapur memandang kearah Kyuhyun lalu berkata, “Hoi!Asal dengan muka kau tu?Masam je.Baru lepas tertelan cuka ke?”usik Siwon. “Hyung pun sama je!”jawabnya. “Sama apa?”tanya Siwon. “Pergilah sana”marah Kyuhyun lalu berlari kedalam bilik. “Alahai,lari pula dia..Asal dengan Kyuhyun tu?”tanya Siwon. “Dia touching!”jawab Ryeowook. “Korang mesti buli dia?”kata Siwon. “NE!!hehe..Esok mesti dia dah tak touching lagi.Aku pasti!”kata Yesung.

OLDER | NEWER


Miss Pinju Diary ♥


Hey there! Welcome to my Purple Love Bloggie Annyeonghaseyo ! My name is Kamaliah Kamal . You can call me Hyunmin , Eomma or other as long as I can accept it Don't be rude here ! Or I will Killed you ..Hehehe~ Just kidding !

Song | Hyun | Min





Say 'Ho' ♥


(maximum 240px)