Purple Love
| +Follow || Dashboard |

(Novel) Bab 14 - L.O.V.E
Wednesday, 14 December 2011 | 02:02 | ♥ 0 purple love
 Bab 14 – sweet love

Malam itu merupakan kenangan terindah buat Hyun soo.Pertunjukan bunga api itu memang cantik.Sudah satu jam mereka berada disitu dan akhirnya pertunjukkan itu tamat.
“Eun,jom balik!Dah malam ni”kata Hyun soo. “Ne!Kita balik jalan kaki.Tak payah naik train.Nak tak?”cadangnya. “Erm..OK!Tapi kalau saya penat awak dukung saya.Heheh..Gurau je!”. “No hal!”.Mereka berjalan hampir setengah jam.Kaki Hyun soo lenguh kerana asyik berjalan dari tadi. “Ahh!Chamgan man kidariseyo(Tunggu sebentar)!Pigon hamnida(saya penat)!”kata Hyun soo.Eunhyuk mentertawakan Hyun soo. “Wae?!”. “Aniyo,amugeotdo anieyo(Takde apa-apa)!”kata Eunhyuk.Eunhyuk merendahkan badannya. “Wiro(naik)!”katanya. “Mwo?”. “Naiklah cepat!”.Hyuk jae menyuruhnya naik ke belakang badannya. “Tak payahlah!”. “Ppalli!”arah Eunhyuk. “Ne!ne!ne!”jawab Hyun soo lalu naik ke belakang badan Hyuk jae.Hatinya berdegup dengan kencang. “Haah!Relaks!Relaks!”bisik hati Hyun soo dan cuba menenangkan perasaan gementarnya. “Kapsida!”kata Eunhyuk.Sepanjang perjalanan Hyun soo hanya mendiamkan dirinya. “Hyun,nak dengar saya nyanyi?”. “Boleh juga!”. “Ok!Dengar ye!”.Eunhyuk menyanyikan lagu Marry U untuk Hyun soo.Hyun soo terbuai dengan nyanyian Eunhyuk.Akhirnya dia terlena. “Macam mana?Sedap tak suara saya?”tanya Eunhyuk.Tetapi pertanyaannya tidak dijawab. “Hyun!Hyun!”panggilnya lalu berpaling ke belakang. “Laahh..Tidur rupanya!”kata Eunhyuk.Eunhyuk hanya tersenyum melihat Hyun soo.
`Tok!Tok!Tok!`
“Ne!Omo~Eunhyuk!”kata Hyun min. “Hyun min,mana bilik Hyun soo?”tanya Hyuk jae. “Bilik yang kat tengah.Katil dia sebelah kiri!”. “Ok!”.Hyuk jae membawa Hyun soo masuk kedalam biliknya.Dia melihat sekitar katil Hyun soo dan tiba-tiba dia terlihat banyak gambar-gambarnya. “Banyaknya gambar aku!”bisik hati Eunhyuk.Dia menoleh kearah Hyun soo yang sedang lena dibuai mimpi. “Good night!”bisik Eunhyuk pada telinga Hyun soo dan memberi kucupan pada dahinya.Dia pun keluar dari bilik itu. “Dah lama ke dia tidur?”tanya Hyun min. “Lama lah juga!Okaylah,aku balik dulu!”.“Ye!Eh,Eun!Tunggu jap!”panggil Hyun min.
[Di asrama Super Junior]
Siwon masih bengang dengan kejadian tadi. “Hyung!Lambat balik?!”tegur Kyuhyun.Tetapi tidak dijawabnya.Siwon terus masuk kedalam bilik. “Kenapa dengan Siwon tu?”tanya Heechul.Kyuhyun menggelengkan kepalanya. “Laparlah!”rungut Sungmin. “Nak makan ke?”tanya Donghae.Sungmin mengangguk. “Suruh Kyuhyun masak ramen!”kata Yesung. “Andwae!Andwae!”kata Kyuhyun.“Hahahaha!”Ryeowook ketawa. “Order Pizza jelah!”cadang Kangin. “Majayo!”kata Ki bum. “Leeteuk Hyung!Order kan!”ujar Shindong. “Ye!Ye!”jawab Leeteuk. “Jangan lupa air Coke!”pesan Hankyung. “Amboi!Banyak duit!”perli Leeteuk.Donghae  mengetuk pintu bilik Siwon. “Siwon!Gwenchana?”tanya Donghae.Siwon menghentak-hentakkan kakinya sebab dia terlalu marah. “Aku masuk ye!”ujar Donghae lalu masuk kedalam bilik. “Waeyo?”. “Aku tengah bengang!Argh!”jerit Siwon lalu menumbuk dinding bilik.Donghae terkejut dengan tindakan Siwon tadi. “Hwa naeji mase yo(jangan marah)!Swida(relaks)!”kata Donghae yang cuba menenangkan keadaan Siwon. “Kau tengah bengang dengan siapa?”. “Kau janji jangan bagi tahu sesiapa!?”kata Siwon.Donghae mengangguk. “Sebenarnya aku dah jatuh cinta pada Hyun min”. “Hyun min?!Ahli ELF tu ke?”. “Ne!Aku bengang dengan dia sebab tadi aku nampak lelaki cium dia!”. “Boyfriend dia ke?”. “Entah!A..aku tak tahu nak buat apa sekarang ni.Sama ada nak berputus asa dapatkan Hyun min atau apa!”. “Siwon!Kita ni lelaki.Lelaki harus kuat dan jangan sesekali berputus asa untuk kejar cinta kita.Kalau kau rasa dia memang cinta kau,kau kejarlah sampai dapat.Kalau tak,kau sendiri yang akan melepas.Ini memang dugaan yang akan dilalui oleh semua lelaki.Percayalah,suatu hari nanti kau pasti dapatkan dia!”jelas Donghae.Hati Siwon agak lega bila mendengar kata-kata Donghae.“Thanks,bro!You`re my friend!”ucap Siwon. “OK!Jom keluar.Leeteuk belanja Pizza!”kata Donghae.

Tidak lama kemudian Eunhyuk pulang. “Woi!Kau pergi mana?”tanya Heechul. “DATING!”jawabnya spontan. “Mwo!?!Dengan siapa?”tanya Ryeowook pula. “Hyun Soo!”. “Budak ELF tu ke?”kata Kangin. “Ne!Aahh!Bestnya!”kata Eunhyuk lalu memeluk Shindong. “Dah gila ke?”ujar Sungmin. “Aku masih waraslah!!Aku just terlalu happy!”. “Iyelah!Iyelah!Mr.Anchovy!”ejek Ki bum. “Hahahah!Ikan bilis!Hahaha!”Kyuhyun dan yang lain-lain mentertawakan Eunhyuk. “What ever!I don`t care!”kata Hyuk jae. “Ceh!Speaking pula”perli Yesung. “Kau suka kan dia ke?”tanya Donghae. “NE!Heheh!”. “Wow!Nampaknya antara kita ni memang rapat dengan ahli-ahli E.L.F tu”kata Hankyung. “Siwon!How are you?!Hah!Hyun min kata dia nak jumpa kau esok!”ujar Eunhyuk. “Mwo?!Hyun min!Bila kau jumpa dia?”tanya Siwon. “Tadi,time aku hantar Hyun soo!Okaylah!Mr.Anchovy nak masuk tidur dulu.Good night!”.Siwon memandang kearah Donghae dan dia mengangguk.

[Di hadapan sekolah..]
Siwon menunggu Hyun min di tepi kereta miliknya.Ramai juga pelajar-pelajar perempuan yang melihatnya.Ada juga yang menjerit-jerit memanggil nama Siwon dan meminta tanda tangan. “Oppa tunggu siapa?”tanya So hee yang merupakan pelajar senior disekolah ELF dan dia memusuhi ahli-ahli ELF.Di sekolah,dia juga mempunyai kumpulan yang dinamakan Wonder Girls(WG) yang terdiri daripada Sun ye,Hyerim,Yu bin dan Ye eun dan So hee adalah ketua mereka. “Ermm,tunggu kawan?”jawab Siwon. “Budak ELF itu ke?”kata Yu bin sambil menunjuk kearah Hyun min dan ahli-ahli ELF yang baru tiba dipagar sekolah.Tanpa berlengah lagi Siwon belari kearah Hyun min. “Hurgh!Menyampah aku!”kata Sun ye. “Let`s go girl!”kata So hee. “ELF!Korang memang nak mati!”bisik hati So hee yang cemburu terhadap ELF. “Siwon..”tanya Hyun min. “Erm,Hyun min.Kitorang masuk kelas dulu ye!”kata Hyun soo. “Kitorang tak nak ganggu kau dating!”usik Hyena, “Ish!Korang ni.Malulah!”marah Hyun min. “Hehe!Bye!”ucap Ah ra. “Belajar rajin-rajin!”nasihat Siwon. “Ne!”. “Erm,awak buat apa kat sini?”tanya Hyun min. “Nak jumpa awak lah.Semalam Eunhyuk kata awak nak jumpa saya!”kata Siwon. “Oh ye!Saya lupa.Sebenarnya saya nak bagi ni sebagai tanda terima kasih saya fasal awak dah tolong saya hari tu.Walaupun benda ni dah lepas,saya harap awak sudi”jelas Hyun min sambil menghulurkan sekotak hadiah kepada Siwon. “Oh!Terima kasih”.Hyun min hanya tersenyum. “Hyun min!”panggil Minho yang sedang menghampiri Siwon dan Hyun min. “Minho!”. “Oh!Jadi ni lah lelaki yang cium Hyun min semalam!”bisik hatinya.Tiba-tiba hatinya sakit apabila terkenangkan perkara yang dilihatnya semalam. “Ooh!Siwon hyung!!Tak sangka pagi-pagi ni dapat berjumpa dengan artis popular ni!Hehe”puji Minho.Siwon hanya tersenyum. “Hyun min,saya balik dulu lah!Belajar rajin-rajin!”ucap Siwon. “Ne!Hati-hati pandu kereta tu!”kata Hyun min. “Jom!Dah nak dekat bunyi loceng ni”kata Minho.Kejadian semalam menghantui fikiran Siwon lagi dan wajah Minho melayang diotaknya. “Haish!!”marah Siwon.Tetapi hatinya kembali tenang saat melihat hadiah yang diberikan oleh Hyun min tadi.Dia membuka kotak hadiah tersebut dan kelihatan terdapat seutas key chain yang berbentuk teddy bear yang sangat comel.Di dalam kotak itu juga terselit sekeping kad kecil dan di dalamnya terdapat satu ucapan.
Oppa !! ^,^ Gomawo :3 Thank you !! “
Walaupun ucapannya pendek,Siwon tetap gembira.Dia memandang kearah key chain sambil tersenyum.

[Di sekolah pada waktu rehat..]
“Korang!Lepas ni kita ada mesyuarat kat office Pengurus Kim”kata Heo min.“Ne!”. “Korang berdua tak ada kelas muzik ke?”tanya Hyena kepada Hyun min dan Ah ra. “Ermm,ada.Nanti korang pergi dulu.Habis je kelas kitorang datang!”kata Ah ra.Hyun min dan Ah ra mengambil kelas muzik yang dibimbing oleh Cikgu Dongjun.Ah ra belajar bermain biola manakala Hyun min bermain piano.Mereka juga pernah menjadi wakil sekolah untuk pertandingan `Muzika` yang wajib disertai oleh semua sekolah disekitar kawasan Gyeonggido.Mereka memperolehi tempat kedua. “Hyun min!Kau rasa parents kau dah ubah fikiran ke belum?”tanya Hyun soo. “Entahlah!Aku sendiri pun tak tahu”jawabnya sambil menyelak buku bacaannya. “Ahhh!Aku harap time meeting nanti ada berita baik!”ujar Hee jin. “I hope so too!”sokong Minju pula.Selepas tamat sekolah,mereka berlima segera ke pejabat Pengurus Kim. “Knock!knock!”kata Minju. “Dah sampai pun!Masuklah”panggil Pengurus Kim.Mereka terkejut bila melihat didalam pejabat Pengurus Kim ada beberapa orang manusia yang pasti dikenali oleh mereka berlima. “Annyeonghaseyo!!”ucap Eunhyuk
yang ditemani oleh Sungmin,Donghae,Yesung,Ryeowook,Kyuhyun dan Siwon. “Hyung!Kenapa mereka ada kat sini?Kata ada meeting!”rungut Hyena. “Eleh!Biarlah..Kau susah ke Miss Gin(Tinggi)!!”perli Kyuhyun. “Mwo?!Miss Gin!?!Yah!Joyonghan (senyaplah)Mr Gochu(cili)!”balas Hyena. “Gochu?!Haish!”marah Kyuhyun.Semenjak dua menjak ini,Hyena dan Kyuhyun asyik bertekak bila berjumpa.Tetapi kadang-kadang mereka boleh jadi baik.ELF dan Super Junior pelik melihat hubungan mereka berdua. “Relaks Kyu!”kata Sungmin. “Kau punya fasal lah!Tak fasal-fasal aku nak kena marah orang hari ni!Hish!Geram betullah!”ujar Hyena. “Dah lah tu Hyena!”pujuk Minju. “Senyaplah!Merong!”kata Kyuhyun lalu menjelirkan lidahnya pada Hyena dan mereka saling membalas. “Dah lah tu!Saya potong lidah kamu berdua nanti!”tegur Hyun joong. “Padan muka!”ejek Eunhyuk. “Senyap lah!”kata Hyena dan Kyuhyun. “Mianhae!Hai Hyun soo!”tegur Eunhyuk. “Hai!”jawabnya. “Mana Ah ra dengan Hyun min?”tanya Hyun joong. “Oh!Lupa pula.Mereka ada kelas muzik.Sekejap lagi sampailah agaknya”jelas Hee jin.Yesung asyik memandang kearah Hee jin.Sesekali dia memberi senyuman manis kepadanya. “Kalau macam tu!Kita tunggu mereka sampai barulah kita mulakan meeting!”ujar Hyun joong. “Ne!’.


[Didalam kelas Muzik..]
“Bagus!Awak dah semakin mahir,Ah ra!”puji Cikgu Dongjun. “Kamsahamnida!”. “Dengar cerita ELF ada masalah!Betul ke?”tanya Cikgu Dongjun. “Iye!Sampai sekarang kami tak tahu nak buat apa lagi”kata Hyun min. “Cikgu pasti mesti ada jalan keluarnya.Jangan risau”. “Kami harap macam tulah!”kata Ah ra pula.“Ah ra!Psst!Ah ra!”panggil Hyun min yang masih duduk dihadapan piano. “Apa dia?”. “Kita dah lambat ni!”kata Hyun min.Ah ra baru teringat yang mereka ada mesyuarat dengan Hyun joong. “Ermm,cikgu.Sebenarnya kami ada hal.Boleh tak kami balik awal?”tanya Hyun min. “Nak balik sekarang ke?”. “A`ah.Boleh tak?”ujar Ah ra. “Baiklah!Esok jangan lupa datang kelas ye!”pesan Cikgu Dongjun. “Ye!Kamsahamnida!”ucap mereka berdua.Mereka bergegas ke pejabat Pengurus Kim kerana mereka sudah terlambat dan pasti ahli-ahli yang lain sedang menunggu. “Mana mereka ni!?Lambatnya”rungut Heo min sambil memerhatikan jam pada tangannya. “Sekejap lagi sampai lah tu!”kata Ryeowook. “Biar aku ambil diorang!”cadang Siwon. “Aku ikut!”kata Donghae lalu mengikuti Siwon dari belakang.Semasa Siwon dan Donghae ingin menaiki kereta,mereka terserempak dengan Ah ra dan Hyun min. “Ah ra!”panggil Donghae. “Oppa!”tanya Ah ra.Mereka berdua masih termengah-mengah. “Jomlah!Pengurus Kim dah tunggu tu!”kata Donghae lalu menarik tangan Ah ra.Siwon melihat Hyun min yang sedang membetulkan tali kasutnya. “Haish!Asal asyik tercabut je ni!?”rungut Hyun min.Siwon segera membantu Hyun min mengikat tali kasutnya.Hyun min terkedu.Kejadian semalam kembali melayang difikiran Siwon. “Fikir positif!Fikir positif Siwon!”bisik hati Siwon. “Ka..kamsahamnida!”ucap Hyun min.“Ne!Kapsida!”kata Siwon.Mereka memulakan mesyuarat yang bertujuan untuk membincangkan tentang masalah ELF. “Hyung!Apa keputusannya?”tanya Hyun min. “Keluarga Hyun min setuju ke tak?”tanya Heo min pula. “Sebenarnya…”. “Sebenarnya apa?Jangan takutkan kami Hyung!”kata Ah ra. “Mereka menarik balik kata-kata mereka yang tempoh hari!”kata Hyun joong. “Maksudnya mereka benarkan Hyun min sertai ELF lagi?”kata Minju. “Ye!”.Mereka bertujuh menjerit kerana terlalu gembira sambil berpelukan. “Kamsahamnida!Kamsahamnida Hyung!”ucap Hyun min dengan air mata.Sesungguhnya Hyun min seorang yang mudah menangis. “Macam mana pula dengan masalah ELF?”tanya Hee jin. “Ermm!Kalau dibenarkan,saya ada idea untuk menaikkan kembali nama ELF!”ujar Eunhyuk. “Apa dia?”tanya Hyun soo. “Saya,Eunhyuk,Sungmin dan Donghae mencadangkan ELF menceburi bidang nyanyian!”kata Ryeowook. “Apa pendapat Pengurus Kim?”tanya Donghae, “Saya setuju dengan cadangan tu.Iyelah,mana tahu nama kamu semua boleh naik kembali!”ujar Hyun joong. “Kami pun setuju!”kata Siwon dan Yesung. “Boleh ke Hyena ni menyanyi?”usik Kyuhyun. “Kau ni kan suka sangat kenakan aku!Haish!”marah Hyena. “Eeiii..Takutnya!Hahaha!”. “Pabo!”kata Hyena. “Mwo?!Yah!Merong!”balas Kyuhyun. “Wowowowo!!Dah lah tu!”halang Eunhyuk. “Unnie,tengok Mr Gochu tu!”ngadu Hyena pada Hyun soo. “Dah lah.Dia bergurau je tu!”pujuk Hyun soo. “Dah..dah..Sekarang ni dengar.ELF!Sabtu ni saya akan bawa kamu ke studio rakaman milik SM Entertaiment untuk menguji suara kamu”ujar Hyun joong. “Ne!Kamsahamnida!”ucap mereka.Mereka pun pulang selepas mesyuarat tamat. “Kau nak pergi mana?”tanya Kyuhyun. “Kau sibuk apa hal?”ujar Hyena. “Aku tanya je kan!”. “Merong!Korang,aku balik dulu!”kata Hyena lalu pergi.Hatinya masih geram memikirkan tentang Kyuhyun. “Eii!Gedik betullah minah tu!”rungut Kyuhyun. “Hyung!Saya balik dulu!”katanya. “Ne!”jawab Ryeowook.Di jalan,Hyena asyik merungut tentang Kyuhyun. “Tak guna punya Mr.Gochu!Suka sangat sakitkan hati orang!”rungutnya. “Asal dengan Hyena tu hah!?!Geram betul aku dengan dia!”rungut Kyuhyun.“Hyun soo!Jom pergi lunch!”ajak Eunhyuk. “Jom!Saya pun tengah lapar ni”kata Hyun soo. “Nak follow!?!”tanya Eunhyuk pada Donghae. “Boleh juga.Ermm,Ah ra.Jom!?”kata Donghae. “Ha?o..okay!”jawabnya. “Sungmin!Nak ikut tak?”tanya Donghae. “Ani!Aku nak ajak Minju keluar jap!”jawab Sungmin. “Mwo?Ajak saya keluar pergi mana?”tanya Minju. “Adalah!Jom!”. “Hee jin!”panggil Yesung. “Ne!”. “Lepas ni nak pergi mana?”. “O..oh!Nak pergi jumpa kawan.Kenapa?”. “Erm,saja je tanya.Kalau tak sibuk,ingatkan nak ajak makan.Tapi,kalau sibuk tak apalah”kata Yesung. “Mianhae!”. “Gwenchana!Okaylah!Bye!”. “Bye!”. “Ryeowook!Jom balik!”panggil Yesung.Ryeowook sedang sibuk berborak dengan Heo min. “O..okaylah Heo min!Saya pergi dulu.Malam ni saya call awak.Bye!”kata Ryeowook. “Ne!Bye-bye oppa!”ucap Heo min.Hee jin dan Heo min pun bergerak ke tempat yang dijanjikan oleh Onyu dan Taemin.Mereka selalu berempat kalau pergi ke mana-mana kecuali pergi dating.Hyun min dan
Siwon keluar dari bangunan itu. “Hyun min!Awak nak pergi mana?”tanya Siwon. “Ermm,saya nak jumpa dengan keluarga saya!”. “Nak saya temankan?”. “Eh?!Tak apalah.Saya boleh pergi sendiri”. “Tak apa!”. “Tak payahlah.Lagi pun…”.Belum sempat Hyun min menghabiskan kata-katanya Siwon menariknya masuk kedalam kereta. “Kapsida!”kata Siwon lalu mula memandu.Hyun min hanya diam.
 *Sekarang ni ada beberapa orang ahli Super Junior dah jatuh hati pada ahli ELF..Tapi,Hee jin  dan Heo min tetap setia pada yang satu..

(>0<)

“Hyun min!Saya nak tanya sesuatu boleh tak?”tanya Siwon. “Apa dia?!”. “Awak dah ada teman istimewa tak?”. “Kenapa tiba-tiba tanya?”. “Saja je!”. “Ermm,buat masa ni tak ada lagi”. “Oh ye ke!”. “Habis tu,lelaki yang cium dia semalam tu siapa?Kalau kat pipi tak apalah juga.Ini tidak,kat bibir.Haish!”fikir Siwon. “Awak tu,dah ada belum?”tanya Hyun min. “Ermm,saya tengah nak pikat dia.Tengoklah sama ada dapat atau tak”. “Oh ye?!Siapa?Perempuan tu mesti bertuah dapat awak”kata Hyun min. “Kenapa pula?”. “Ialah awak dah lah hensem,baik dan penyayang pula tu!”.Hati Siwon berbunga-bunga mendengar pujian Hyun min. “Tapi,awak jangan sesekali menyakiti perempuan yang awak pilih tu.Jagalah dia sebaik-baik mungkin.Janji tau?!”nasihat Hyun min. “Ye!Saya janji!”. “Good boy!”. “Hyun min,kalau awak nak tahu,awaklah perempuan yang bertuah tu!!”bisik hatinya sambil memandang kearah Hyun min. “Wae?”tanya Hyun min saat dia melihat Siwon memandang ke arahnya. “A..aniyo”jawab Siwon lalu pandang ke hadapan.Hyun min hanya tersenyum melihat telatah Siwon.


[Di kedai makan..]
“Awak nak makan apa?”tanya Eunhyuk. “Kimbap lah!”jawab Hyun soo. “Ah ra,saya orderkan Bulgogi nak tak?”tanya Donghae. “Boleh juga!”.Mereka pun memesan makanan.Sesekali Eunhyuk ingin menyuap Hyun soo tetapi ditolaknya kerana malu. “Apa ni!Malu lah!”kata Hyun soo. “Alah!Sekali je.Please!”rayu Eunhyuk. “Ish!Macam pasangan kekasih je!”perli Ah ra.“Entah dia ni!”sokong Donghae pula. “Please Hyun!!!”rayu Eunhyuk. “I..iyelah..”Hyun soo mengalah. “Sedap kan makanan kat sini!”kata Ah ra. “Ye!Awak nak kena suap juga ke?”tanya Donghae. “Eh!Tak payah lah.Apalah awak ni Donghae!”.Donghae hanya tersenyum. “Comelnya!!”bisik hati Ah ra. “Apa kata,lepas makan ni kita pergi jalan-jalan!”cadang Eunhyuk. “Emm,bagus juga tu!”kata Donghae.
“Siwon,terima kasih lah sebab sudi temankan saya”ucap Hyun min. “Ne!Lepas ni awak nak balik rumah ke?”tanya Siwon. “Erm,iye.Saya nak kemas rumah sebab rumah bersepah.Lagi pun,kesian Hyena duduk kat rumah sendiri”kata Hyun min. “Nak saya hantar awak balik rumah?”.“Eh,tak payahlah.Awak tak ada kerja ke?”. “Ada.Jadi PA awak”. “Ada-ada jelah awak ni”. “Hehe..Jom!”. “Ok!”.
Hee jin,Onyu,Heo min dan Taemin sedang sibuk berjalan-jalan di Apgujeong-dong Rodeo. “Korang,aku nak pergi ke kedai komik jap”kata Taemin. “Ok!Heo min,nanti jumpa kat rumah.Bye!”kata Hee jin. “Ok!Jaga Hee jin tau Onyu.Kalau tak,kau kena penumbuk aku ni!Jangan harap kau boleh makan ayam lagi!”ujar Heo min. “Wow!Gangster gila awek kau ni Taemin”perli Onyu. “Hehe!Nanti boleh lah dia jaga aku.Iyelah,aku kan comel.Betul tak Baby?”kata Taemin pada Heo min. “Comel?Haha..Comot adalah..”gurau Heo min.Taemin hanya mencebirkan bibirnya. “Alahai..Dia touching lah Heo min”kata Hee jin. “Mian hamnida!”ucap Heo min sambil memegang tangan Taemin.”Ppoppo!”pinta Taemin. “Mwo?Ppoppo?Yah!Sekarang ni kita kat tempat awamlah!Orang ramai!”jelas Heo min. “Tak kisah!Nak juga!Nak ppoppo!”. “Taemin..janganlah macam ni..”. “Kalau macam tu biar saya yang cium awak!”kata Taemin lalu menarik muka Heo min dan menciumnya.Onyu dan Hee jin terkejut melihat mereka berdua. “Hee jin!Jom!”bisik Onyu. “Jom..jom!”.Onyu dan Hee jin pun meninggalkan mereka berdua.Taemin pun berkata, “Macam mana?Suka tak?”. “Awak ni kan..Malulah!”kata Heo min. “Hahahah!Jom baby!”kata Taemin lalu meletakkan tangan kananya pada bahu Heo min. “Hish!Taemin!Taemin!Ada-ada jelah awak ni.Tapi,best juga kena cium dengan dia.Wahhh!”bisik hati Heo min. “Huuh!Taemin dah gila agaknya tu.Ada ke patut cium depan orang awam!”ujar Onyu. “Awak pun samalah..”kata Hee jin. “Eh!Mana ada.Kalau saya,saya akan bawa awak ke satu tempat yang romantik”. “Emm,iyelah Onyu oppa!”. “Awak nak ke?”. “Nak apa?”.Onyu menyentuh bibirnya.Fahamlah Hee jin apa yang dimaksudkan oleh Onyu. “Awak ni gatal juga orangnya ye?”kata Hee jin. “Bukan gatal tetapi romantik!Hehe”. “Ceh!Dah lah,jom teman saya pergi makan.Laparlah!”. “Jom!!”.Sesungguhnya Hee jin berasa bertuah kerana mempunyai teman lelaki yang penyayang seperti Onyu walaupun dia akan jadi lupa diri bila berhadapan dengan makanan kegemarannya iaitu ayam.
“Min ju!Awak..awak..”. “Apa yang awak nak cakap kan ni,Sungmin?”tanya Minju. “Awak dah ada teman lelaki?”. “Teman lelaki?Tak ada.Kenapa awak tanya?”. “Bo..boleh tak..sa..saya..”. “Saya apa?”. “Jadi teman lelaki awak?”kata Sungmin.Minju terkejut. “Awak main-main ye?”tanya Minju. “A..a`ah!Sa..saya main-main je..hahaha”. “Minju,sebenarnya saya memang cintakan awak.Tapi…tak apalah.Saya akan beri awak peluang untuk mengenali saya dengan lebih lagi”bisik hati Sungmin. “Sungmin,jom balik.Saya penatlah”. “Ok!”.
Seperti yang dijanjikan,Hyun Joong telah membawa mereka ke syarikat rakaman dan mereka di bawa ke studio untuk menguji suara ELF. “Bagus!Kamu semua memang berbakat.Puji komposer yang bernama Encik Dongho. “Kamsahamnida!”ucap ahli-ahli ELF. “Tapi,kami tak ada lagu!”kata Hyun joong. “Jangan risau.Baru-baru ini saya ada cipta beberapa buah lagu dan saya rasa lagu tu sesuai sangat dengan suara mereka!”ujar Encik Dongho. “Kamsahamnida!Kamshamnida!”ucap Hyun joong.Akhirnya mereka telah mengeluarkan lagu single pertama mereka yang bertajuk `HEY WORLD` yang mengisahkan tentang apa yang sering berlaku pada diri manusia seperti kasih sayang,persahabatan dan impian.Lagu mereka dapat diterima oleh orang ramai dan ianya telah menaikkan kembali nama ELF di khalayak ramai.Lagu `HEY WORLD` amat popular di corong-corong radio dan ianya telah mengalahkan lagu `GO AWAY` nyanyian 2NE1 di Music Bank baru-baru ini.ELF juga sudah dikenali oleh orang ramai termasuklah pelajar-pelajar dari sekolah mereka, “Unnie!Saya dengan kawan-kawan saya minat sangat dengan kumpulan ELF”ujar pelajar junior yang bernama Soo young. “Ne!Kamsahamnida!”ucap Ah ra mewakili ahli-ahli ELF yang lain, “Boleh tak kami minta tanda tangan?”tanya Sulli. “Boleh!Apa salahnya”kata Hee jin dengan ramah.Mereka juga popular di kalangan pelajar-pelajar lelaki. “Korang ni dah lah pandai menari.Dah tu,pandai menyanyi”puji Jonghyun. “Minju!Jangan lupa kan saya tau!Dengar cerita awak dengan Sungmin makin rapat je!”kata Key. “Saya tahu!Kitorang cuma kawan jelah”. “Baguslah kalau macam tu!Hehe”. “Kenapa pula?”. “Tak ada apa-apa!Okay lah,Jjong.Jom pergi training!Bye!”kata Key. “Aku rasa Key suka kaulah!”ujar Heo min. “Habislah Sungmin.Dia dah ada musuh untuk merebut Minju!”gurau Hyena. “Ish!Kau ni Hyena!”marah Minju. “Hyena memang macam tu!Serupa dengan Kuyun dia tu!”kata Hyun soo. “Apa kena mengena aku dengan Mr.Gochu tu ha?Cuba explain!”. “Kau fikirlah sendiri!Haha”ujar Hyun min.Tiba-tiba mereka didatangi oleh geng WG. “Girls!Tengok siapa yang ada kat depan kita ni!Budak berlagak rupanya!”perli So hee. “Kau ni..”marah Hyun soo. “Sabar Hyun..”halang Hyun min. “Oh yeke!Budak yang tengah bangga diri tu?Baru aku tahu!”kata Sun ye. “Haish!Korang ni memang nak kena ke hah?!”marah Heo min pula. “Huh!Ada orang tengah marah lah Yu bin!Nak buat macam mana ye?!”ejek Hyerim. “Buat tak tahu je!”jawab Yu bin. “Jomlah So hee!Aku dah sakit mata duduk kat sini”perli Ye eun. “Me too.Let`s go!”arah So hee lalu peri dari situ. “Me to~Let1s go~Cis!Menyampah aku!”kata Hyena yang cuba meniru cara So hee bercakap. “Mereka memang saja cari fasal dengan kita sejak dulu!Korang sendiri pun tahu kan!”ujar Minju. “Dahl ah!Jom masuk kelas!”ajak Ah ra.Kelas 5A2 agak bising kerana Cikgu Gwanghui tidak masuk mengajar. “Asal Cikgu Gwanghui tak masuk?”tanya Hee jin. “Ada kerjalah tu!”jawab Onyu. “Baguslah kalau dia tak masuk kelas.Tak adalah kita dengar dia membebel!”ujar Taemin. “Awak ni tak baiklah!”kata Heo min. “Gurau je!Hah!Heo min,sejak awak jadi artis ni peluang kita nak pergi dating mesti tertangguh!”kata Taemin. “Betul kata Taemin tu.Takkan awak tak ada masa untuk kita keluar jalan-jalan macam dulu?”tanya Onyu. “Mian hamnida!Jadual kitorang padat sangat”jawab Hee jin. “Pengurus Kim ada bagi tahu yang
lagu kedua ELF dah nak dikeluarkan.Kemungkinan kitorang jadi lebih sibuk!”ujar Heo min. “Mwo?Haish!Waeyo!”kata Taemin. “Minhae!”. “Gwenchana!Yang penting,awak tak lupa kan saya ye Hee jin!”kata Onyu sambil memandang kearah mata Hee jin dengan penuh makna.Hee jin tahu yang Onyu kecewa tetapi dia tahu yang Onyu seorang yang  berfikiran terbuka.Hyena dengan Hyun min tengah sibuk mengulangkaji pelajaran di perpustakaan kerana ujian 2 akan bermula tidak lama lagi. “Hyun,kau tak rasa stress ke?”tanya Hyena. “Adalah juga.Tapi nak buat macam mana lagi kan?!”jawab Hyun min sambil menyelak helaian mukasurat buku Sejarah. “Dah nasib badan.Weh!Aku nak bagi tahu kau sesuatu tapi kau janji jangan bagi tahu orang lain”kata Hyena. “Apa dia?”. “Semenjak dua menjak ni.Aku asyik fikirkan Kyuhyun lah!”. “Normal lah.Kau kan peminat dia sejak dari dulu”. “Itu dulu sebelum aku kenal perangai dia macam mana.Aku geram beul dengan perangai dia.Benci betul aku!”ujar Hyena. “Kau jangan..Mula-mula benci tapi lama-lama suka!”. “Jangan harap aku nak couple dengan dia!!”tegas Hyena. “Kita tengok je nanti sama ada ramalan aku ni betul atau tak!”. “OK!!Tapi,kau dengan Siwon macam mana?Asyik berkepit je.Lagi pun,aku tengok dia macam suka kat kau je”. “Entah lah.Aku kadang-kadang dapat rasa yang ada sesuatu yang dia rahsiakan.Tapi,dia ada bagi tahu aku yang dia tengah pikat seseorang”. “Aku rasa perempuan tu kau lah!”. “Kau ni merepek je.Dia tu artis popular dan aku cuma artis biasa je.Umur pun baru setahun jagung ada hati nak couple dengan Siwon”. “Umur bukannya penghalang Cik Hyun min!”. “Blah!Blah!Blah!”. “Kau ni Hyun min.Tak sporting langsunglah.Hah!Antara Siwon dengan Minho,kau pilih siapa?Kalau aku,aku pilih Siwon!Bak kata Heo min,mantap!”. “What ever!Dah,sambung study!”. “Tukar topik pula dia ni!”.Hyun min mengendahkan apa yang dikatakan oleh Hyena.
Beberapa bulan kemudian,Pengurus Kim mengkhabarkan tentang pengeluaran mini album pertama ELF yang akan keluar tidak lama lagi selepas lagu single kedua mereka yang bertajuk `MISS LOVER`di perkenalkan.Album mereka diberi tajuk `Dance,Love,Dreams’ yang memuatkan 5 buah lagu pop,4 buah lagu R&B dan 3 buah lagu balada.Tarian mereka juga dikatakan mantap dikalangan peminat mereka sama ada di Korea mahu pun di Asia.Album ELF telah dipasarkan di seluruh Asia.ELF mengadakan debut pertama di negara mereka iaitu Korea.Selepas itu,diadakan pula di Jepun,China,Singapura,Malaysia,Thailand dan akhir sekali di Filipina.Persembahan mereka mendapat sambutan hangat dari peminat luar negara.Selepas pulang dari membuat persembahan di Asia,ELF di jemput pula sebagai artis undangan untuk konsert Super Show Super Junior yang akan diadakan di Seoul,Korea pada bulan hadapan.Mereka ada masa beberapa minggu lagi untuk  berlatih.Semenjak itu,hubungan ELF dan Super Junior semakin rapat.
Hari ini merupakan hari lahir Hyun soo yang ke-17.ELF bercadang ingin membuat `Surprise Party`untuk Hyun soo di rumah mereka.Ahli-ahli Super Junior turut serta untuk memeriahkan lagi parti itu.Mereka menyuruh Eunhyuk membawa Hyun soo keluar berjalan-jalan sementara mereka menyiapkan persiapan untuk parti.Hyun min ditugaskan untuk membuat kek kesukaan Hyun soo iaitu kek dan dia dibantu oleh Siwon.Hee jin,Heo min,Ryewook dan Yesung menghias dinding dan menyusun meja.Manakala Sungmin dan Min ju pergi membeli makanan dan minuman di kedai yang berdekatan.Ah ra,Hyena,Kyuhyun dan Donghae pula mengemas rumah. “Lama dah tak buat parti macam ni.Betul tak Ryeowook?”kata Yesung. “Betul tu.Korang dah sediakan hadiah untuk Hyun soo ke belum?”tanya Ryeowook. “Dah!Hadiah kitorang special”ujar Heo min.Hee jin ingin menggantung belon pada dinding tetapi dia hampir terjatuh dan nasib baiklah Yesung sempat menyambutnya. “Awak okay?”tanya Yesung. “O..okay.Terima kasih”ucap Hee jin. “Lain kali hati-hati.Sudah,biar saya je yang buat ni.Awak pergi tolong mereka”kata Yesung. “Ne!”.
Sedang Ah ra sibuk mengemas menyusun buku-buku diatas rak ,tiba-tiba kerusi yang dinaikinya tidak stabil dan dia terjatuh diatas badan Donghae. “Gwenchana?”tanya Donghae.Ah ra tidak dapat berkata-kata kerana mata mereka bertentangan.Jantungnya berdegup dengan kencang. “Ah ra..Ah ra..Awak okay ke?”tanya Donghae lagi. “I..iye.Mi..mian hamnida!”ucap Ah ra lalu bangun. “It`s okey!”. “Malunya..”
kata Ah ra. “Ah ra!Ah ra!Awak lah pilihan hati saya.Walaupun kita mula berkenalan didalam mimpi saya dulu”bisik hati Donghae sambil memandang kearah Ah ra.Hyena sedang sibuk menyusun meja sedangkan Kyuhyun sedang berehat. “Kau ni!Tolonglah.Aku je yang kena buat kerja”rungut Hyena. “Kau kan kuat!Angkatlah sendiri”ujar Kyuhyun. “Ish!Mamat ni memang cari fasal!”bisik hati Hyena.Hyena segera membaling kain lap kearah muka Kyuhyun. “Yah pabo!Haish!”marah Kyuhyun. “Padan muka!”ejek Hyena. “Neo!Neo!Haish!”kata Kyuhyun lalu menghampiri Hyena. “Apahal ni?”tanya Hyena.Tanpa diduga,Kyuhyun mencium pipi Hyena,Dia terkejut dengan tindakan Kyuhyun sebentar tadi. “Apa kau buat ni..”kata Hyena.Kyuhyun hanya tersengih lalu berkata, “Saranghae!”. “Mwo?!Kau dah gila ke?”.Kyuhyun tidak memperdulikan kata-kata Hyena dan dia terus pergi. “Apahal dengan Mr.Gochu tu?!Gila agaknya”fikir Hyena. “Hyena!Saya dah tak sanggup nak bergaduh dengan awak lagi.Saya harap,awak akan terima cinta saya pada suatu hari nanti”bisik hati Kyuhyun.Tidak lama kemudian,Sungmin dan Min ju datang dengan membawa beberapa bungkusan makanan dan minuman yang baru dibeli oleh mereka. “Banyak gila korang beli?”ujar Ryeowook. “Dah nama pun parti.Mestilah kena beli banyak barang.Betul tak Min ju?”kata Sungmin. “Awak lah.Saya suruh beli ala kadar je.Awak tu yang pergi borong satu kedai”jawab Min ju.Mereka hanya mentertawakan Sungmin. “Bawa barang tu ke dapur dan tolong hidangkan”arah Hee jin.Di dapur Hyun min dan Siwon sedang sibuk membuat kek hari jadi untuk Hyun soo. Siwon asyik memerhatikan Hyun min yang sedang sibuk menyapu krim pada kek itu. Hyun min menegurnya, “Awak ni kenapa?Demam ye?”. “Hah?!Mana ada”. “Habis tu,awak asyik diam je dari tadi.Kalau awak penat,pergilah berehat.Lagipun kek ni dah siap,cuma tinggal hiasan je!Saya boleh buat sendiri”ujar Hyun min. “Saya okaylah!Jangan risau”jawab Siwon.Hyun min hanya menggelengkan kepala.Semasa dia ingin mengambil buah strawberi di dalam peti ais,kepalanya terhantuk pada pintu peti ais. “Awww!!”rungut Hyun min sambil memegang kepalanya dan dia bersandar pada peti ais itu. “Hyun!Awak okay!?”tanya Siwon. “Sakitnya..”.Saat itu,Siwon memandang kearah bibir Hyun min dan perlahan-lahan dia mendaratkan ciumannya pada bibir Hyun min.Hyun min terkejut dan dia terkaku. “Oppa!!”panggil Min ju. “Siwon,what are doing!!”jerit Sungmin.Siwon tersentak dan dia memandang kearah Hyun min. “Mi..m..mian ha..hamnida!Saya tak berniat pun nak..nak ci..cium awak!Mianhae!”kata Siwon.Hyun min tidak dapat berbicara kerana masih terkejut. “Korang!!Jangan bagi tahu sesiapa ye?Please!”ujar Siwon. “Oppa ni..kat tepi ais pun boleh jadi.Hyun min!Kau okay?”tanya Min ju,Hyun min mengangguk. “Hyung!Hyung!”kata Sungmin.Siwon terus keluar dari dapur.”Asal Sungmin jerit nama kau tadi?”tanya Donghae. “Tak..tak ada apa-apa.A..aku  nak pergi ambil angin kat luar jap..”kata Siwon. “Huuh!Siwon!!Apa kau dah buat ni!Asal kau cium dia!”fikir Siwon sambil memegang jantungnya yang berdegup kencang. “Aku harap Hyun min tak marah..Lagi pun,aku tak sengaja cium dia..”kata Siwon.
“Eun,kita nak pergi mana ni?Dari tadi asyik ke hulu ke hilir je”tanya Hyun soo. “Ikut je.Nanti awak akan tahu sendiri”kata Eunhyuk.Eunhyuk membawanya kesebuah tangan bunga yang indah. “Awak duduk sini”arah Eunhyuk. “Awak nak buat apa sebenarnya ni,Eunhyuk?Saya tak fahamlah”. “Awak dengar ye!”kata Eunhyuk lalu menyanyikan lagu hari jadi untuk Hyun soo. “Happy birthday Hyun soo!”ucap Eunhyuk sambil menghulurkan sebuah Teddy Bear yang di lehernya tergantung sekalung rantai yang terukir perkataan `Bubbly Love E&H`. “Saya harap awak sudi menerimanya,Hyun!”kata Eunhyuk. “Meotjida(cantiknya)!Gomawoyo!”ucap Hyun soo. “Ne!Sini,biar saya tolong pasangkan rantai ni pada leher awak”kata Eunhyuk lalu berdiri dibelakang Hyun soo.Hyun soo berpaling kearah muka Eunhyuk. “Hyun,dangsini joayo!”ucap Eunhyuk dan akhirnya kata jawapan cinta Hyun soo dijawab dengan ciuman pertama mereka. “Eunhyuk,saranghae!”bisik hati Hyun soo.Selepas itu,mereka pulang kerumah tanpa Hyun soo ketahui tentang parti yang diadakan untuknya.Setibanya di rumah, “SURPRISE!!!!Saengil chukka hamnida!!”jerit mereka. “Omo~~”.Hyun soo terkejut. “Selamat hari jadi Hyun soo!!”ucap ahli-ahli ELF yang lain lalu memeluk Hyun soo. “Gomawo!”ucap Hyun soo dengan air mata kegembiraan. “Dah..dah..jangan sedih!Jom kita mulakan parti!!”kata Kyuhyun. Acara memotong kek agak seronok kerana Eunhyuk dipaksa menyuap kek pada Hyun soo dan Eunhyuk telah membuat pengumuman tentang ikatan mereka yang baru terjalin.Mereka terkejut apabila mendengarnya.Parti berlansung dengan lancar. “Emm,sedapnya kek ni!Kau beli kat mana?”tanya Hyun soo. “Hyun min yang buat untuk kau!”kata Hee jin. “Mwo?Hyun min?Gomawo!”ucap Hyun soo. “Ne!Gwaenchanayo(sama-sama)!”jawab Hyun min. “Hah?!Korang tak  jemput Pengurus Kim ke?”tanya Hyun soo. “Dia sibuk.Aku dah cuba call dia tapi tak dijawabnya!”ujar Ah ra. “Oh ye ke?!Ermm..”.Tidak lama kemudian beberapa orang ahli Super Junior hadir ke parti itu. “Shindong hyung~~buat tarian Sorry Sorry!”kata Min ju. “NE!!”.Malam itu sangat mengembirakan mereka semua.Akhirnya parti itu berakhir pada jam 11 malam.Ahli-ahli Super Junior itu meminta izin pulang kerana mereka ada kerja pada esok hari.



OLDER | NEWER


Miss Pinju Diary ♥


Hey there! Welcome to my Purple Love Bloggie Annyeonghaseyo ! My name is Kamaliah Kamal . You can call me Hyunmin , Eomma or other as long as I can accept it Don't be rude here ! Or I will Killed you ..Hehehe~ Just kidding !

Song | Hyun | Min





Say 'Ho' ♥


(maximum 240px)