Purple Love
| +Follow || Dashboard |

(Novel) Bab 12-Home Sweet Home
Friday 2 December 2011 | 21:05 | ♥ 0 purple love
Bab 12 – Home sweet Home J

Kini ELF tinggal dibawah satu bumbung.Asrama mereka terletak di Seokchon.Rumahnya agak besar juga dan dilengkapi dengan dapur,bilik air dan 4 buah bilik.Tetapi mereka mempunyai 7 orang ahli dan terpaksa salah seorang dari mereka tidur bersendirian.Selepas kerja pemindahan barang selesai,mereka duduk di ruang tamu sambil berbincang. “Sekarang ni ada 4 buah bilik.Tapi kita ada 7 orang!”kata Ah ra. “Maknanya,salah seorang dari kita kena tidur sendirilah”ujar Hyun soo pula. “Erm,aku mengaku dulu yang aku memang tak boleh tidur sendiri.Sebab aku ni penakut!”kata Hyena. “Aku pun!”jawab Minju dan Heo min. “Habis tu siapa yang nak duduk bilik tu?”tanya Hee jin. “Biar aku jelah!”kata Hyun min. “Kau tak kesah ke?”tanya Hyun soo. “Tak apa!Daripada aku berhimpit-himpit tidur dengan korang lebih baik aku tidur sendiri dalam bilik tu”jelas Hyun min. “Arhh!Terima kasih sebab dah memahami kitorang.Kau ni sesuai sangat jadi eomma kitorang”ujar Minju. “Ne!Betul kata Minju tu!”sokong Hyena. “Bodeklah tu!Dah,jomlah kemas-kemas barang!”kata Hyun min. “Ne,eomoni!Hahaha”gurau mereka. “Hush!Korang ni!”marah Hyun min.Jadi Hyun min tidur bersendirian manakala Hyun soo dengan Ah ra,Hyena dengan Minju dan Hee jin dengan Heo min.Bermulalah kehidupan baru ELF di
rumah baru mereka.Disitu mereka dapat belajar hidup berdikari tanpa bantuan ahli keluarga.

[Di asrama Super Junior..]
“Weh!Weh!ELF berpindah kat area ni!”kata Kibum. “Mwo?Bila mereka pindah?!”tanya Leetuk. “Baru je pagi tadi!”jawabnya. “Ermm,apa kata kita tolong mereka kemas rumah.Nak tak?”rancang Yesung. “Boleh juga.Lagipun kita tak ada kerja”ujar Ryeowook. “Ne!Sekarang ni siapa lagi yang nak join?”tanya Eunhyuk. “Erm aku,Shindong,Kibum,Heechul,Hankyung dengan Kangin tak boleh join sebab kitorang ada hal.Mianhae!”kata Leeteuk. “Ok!Jadi,kita bertujuh jelah?!”tanya Sungmin. “Iyelah!Takkan berenam pula wahai Sungmin.Kau tak reti kira ke?”perli Siwon. “Dah..dah..Jomlah!”kata Kyuhyun. “Aik!Tak sabar-sabar betul Kyuhyun ni.Mentang-mentang mereka tu perempuan”kata Donghae. “Biasalah budak belum matang.Haha!”gurau Eunhyuk. “Hish!Suka sangat kenakan orang!”kata Kyuhyun.“Dah..dah..jangan gaduh!Kapsida!”ujar Yesung.Mereka pun bertolak pergi ke rumah ELF yang terletak tidak jauh dari rumah mereka. “Yeoboseyo!!”ucap mereka. “Eh,macam ada orang datanglah!Ah ra,pergi buka pintu tu!”arah Hyun soo. “Ne!”.Ah ra pun membuka pintu dan dia terkejut apabila melihat ahli-ahli Super Junior yang datang kerumah mereka. “Omo~”katanya. “Erm,awak ahli ELF kan?Lee..Lee Ah ra?Iye kan?”tanya Donghae. “Dia ingat lagi nama aku..Arh!!Suka..suka!”bisik hati Ah ra. “Iye!Ada apa ye abang-abang semua datang kesini?”. “Kami nak buat kecoh!Eh tak adalah.Gurau je.Sebenarnya kami nak membantu kamu semua kemas rumah!Boleh tak?”tanya Yesung. “Apa salahnya.Masuklah!”. “Korang ke sini sekejap!”panggil Ah ra.Ahli-ahli ELF yang lain terkejut melihat Super Junior berada didepan mata mereka sekarang ini. “Annyeonghaseyo!”ucap mereka. “Erm,Ah ra.Boleh tak awak kenalkan mereka pada kami?”tanya Sungmin. “Ne!Kenalkan yang ini Hee jin,Heo min,Hyena dan Hyun min”. “Oh,jadi nama awak Hyun min lah ye?Nama panjang?”tanya Siwon. “Choi Hyun Min!”. “Owh!”kata Siwon sambil memberi senyuman manis padanya. “Ahh..Hensemnya!”puji hati Hyun min. “Erm,bukankah ada lagi seorang!”tanya Ryeowook. “Oh!Hyun soo”.Hyun soo datang kearah mereka dan tiba-tiba dia hampir tergelincir tetapi sempat disambut oleh Eunhyuk.Mata mereka bertentangan. “Awak okay?”tanya Eunhyuk. “Ne!Gomawo!”ucapnya. “Ehem..ehem..Dah..dah lah tu pegangnya!”perli Kyuhyun.Eunhyuk dan Hyun soo hanya tersipu malu. “Kenapa hati aku berdebar bila melihat dia!Takkanlah aku suka kat dia!OH NO!!”bisik hati Eunhyuk sambil memandang kearah Hyun soo. “Eh!Asal dia tengok aku!!Jangan-jangan dia fikir aku suka kat dia tak?Argh!Malunya!Tapi,aku memang suka kat dia!!”fikir Hyun soo.
 “Erm, okay!Let`s do it!”kata Donghae.Mereka pun memulakan kerja mengemas rumah baru ELF.Sudah 4 jam mengemas dan akhirnya kerja mereka selesai. “Adoi!!Penatnya!”rungut Kyuhyun. “Heii!Baru 4 jam dah penat?!”perli Eunhyuk. “Suka sangat merungut!”sampuk Donghae. “Samalah dengan maknae kitorang ni”kata Hyun soo sambil memandang kearah Hyena. “Hyun..Kau ni..Mana ada aku suka merungut”kata Hyena. “Eh,betul apa yang Hyun soo cakap tu.Hari-hari kerja merungut je”sokong Minju. “Hyena,kita ni kira senasiblah!”kata Kyuhyun. “Betul tu!Mentang-mentang kita ni adik!”jawab Hyena.Gurauan itu disambut dengan gelak-tawa mereka. “Hyun min mana?”tanya Siwon. “Dia kat dapur rasanya!”kata Ah ra.Siwon pun menuju kearah dapur dan dia melihat Hyun min sedang memasak sesuatu. “Wargh!”sergah Siwon. “Argh!Omo~oppa!!”marah Hyun min. “Hahaha!Mianhae”. “Oppa ni.Terkejut Hyun min”. “Hahaha.Tengah buat apa tu?”. “Blueberry Cheese Cake!”. “Wow!Hyun min memang pandai buat kek ke?”. “Boleh lah!Nak rasa?”. “Boleh juga!”.Hyun min menghulurkan sepotong kek pada Siwon. “Emmm..masitda!”puji Siwon.Hyun min hanya tersenyum puas.
“Lamanya mereka kat dapur tu!”kata Sungmin. “Sekejap lagi datanglah tu!”jawab Minju.Hyun min dan Siwon menuju kearah mereka dengan membawa kek `Blueberry Cheese` yang dibuat oleh Hyun min. “Wah!Kek!I like!!”kata Ryeowook dengan suara comel. “Cutenya!”puji Heo min. “Hyun min,asal kek ni tinggal separuh je?”tanya Hee jin.Hyun min memandang kearah Siwon lalu diikuti dengan yang lain-lain. “Waeyo?”tanya Siwon. “Kau ni agak-agaklah kalau nak makan pun!Ingatlah orang yang kat sini”kata Donghae. “Entah dia ni..”ujar Eunhyuk pula. “Mianhae!Aku tak boleh tahanlah.Kek ni sedap sangat.Kalau tak percaya makanlah”kata Siwon.Mereka pun merasa kek buatan Hyun min. “WOW!”kata Kyuhyun dan Yesung serentak. “Hyun min,sedaplah kek ni!”kata Heo min.
“Gamsahamnida!Makanlah !Nanti Hyun min bekalkan lagi untuk bawa balik ke rumah”. “Jangan!”kata Ryeowook. “Kenapa?”tanya Heo min. “Nanti bukan kitorang tak dapat makan je..Nak rasa pun tak boleh”kata Kyuhyun. “Maksudnya?”tanya Hyena. “Shindong akan menelan sebiji kek itu!”kata Eunhyuk. “Awak ni..Tak baiklah!”kata Hyun soo. “Gurau je!”jawabnya.Mereka hanya ketawa mendengar gurauan tadi.Selepas makan mereka meminta izin untuk pulang. “Gamsahamnida!”ucap ELF. “Ne!”jawab mereka.Sebelum pulang,Eunhyuk meminta nombor telefon Hyun soo.Hati Hyun soo berbunga-bunga saat itu. “Terima kasih!Nanti saya call awak!Bye”kata Eunhyuk. “N..ne!”. “Arhh!!!Hyuk jae minta nombor telefon aku!!”bisik hatinya.
Malam itu mereka berkumpul didalam bilik Hyena dan Minju.Ahli-ahli ELF itu asyik berborak mengenai Super Junior. “Weh!!Tak sangkalah kita boleh rapat dengan Suju.Sungmin!!!I Love You!”kata Minju. “Aduhai!Dapat face to face dengan Eunhyuk dan berborak-borak dengan dia.Cute gila bila dia ketawa”puji Hyun soo. “Kan bagus kalau aku dapat couple dengan Donghae!Ahhhh”Ah ra berangan. “Amboi!Tingginya angan-angan kau,Ah ra!”perli Hee jin. “Mereka tu artis popular.Bukan macam kita!”sampuk Heo min. “Biarlah!Habis tu,aku nak couple dengan siapa?Orang Nepal?Eeiii..Tak naklah aku!”kata Ah ra.Mereka hanya ketawa mendengar kata-kata Ah ra itu. “Biarpun aku minat Ryeowook,tetapi didalam hati aku cuma ada Lee Taemin!”kata Heo min. “Eeii..Jiwang gila minah ni!Hehehe”ejek Hyena. “Suka hati dialah nak jiwang atau apa!Aku ambil Kyuhyun baru tahu!”gurau Hee jin. “No Way!He`s mine!Don`t touch-touch my Kyuhyun!”katanya. “Aigo..Adik aku ni!”kata Hyun soo. “Hyun min beruntung sebab Siwon dapat makan kek buatan dia!Sweetnya!”kata Hee jin. “Alah..Janganlah jealous!Hahaha!Gurau je”jawab Hyun min. “Hyun min!Kalau kau berpeluang tengok abs dia,kau ambil gambar lepas tu bagi kat kitorang.Hahaha!”ujar Minju. “Ataupun ko rasa Siwon punya abs.Mesti mantap!”kata Heo min pula. “Ish,korang ni!”marah Hyun min. “Gurau je!Tapi,kalau betul best juga!Hahaha!”jawab Hyena. “Hyena!”. “Hahaha!Mianhae!”. “Aku nak pegang Hyukjae punya!”kata Hyun soo. “Kalau Sungmin aku nak cium bibir dia yang seksi tu.Woah!Dahsyat!”ujar Minju pula. “WOI!Agak-agaklah kalau nak berangan pun!Ini sudah lebih!”tegur Hee jin. “Donghae!!Saranghae!!”kata Ah ra. “Oh my god!Kawan-kawan aku ni dah gila rupa-rupanya!”kata Hyun min. “Dah..dah..Semua pergi tidur!Esok nak sekolah!Nanti lambat pula bangun!”arah Hyun min sebagai eomoni didalam asrama itu. “Ne,eommoni!”jawab mereka. “Selamat malam semua!”ucap Hyun soo.Mereka pun masuk kedalam bilik masing-masing.“Eomma!Nak ppoppo!”gurau Hyena. “Pergi cium pak guard kat bawah tu..Eeii,mengada-ngada!”ejek Hyun min. “Eomma jahat!!”kata Hyun min. “Dah senyap!Tidur sekarang atau nak aku call Kyuhyun supaya tidur kan kau?!”perli Hyun min. “Minju pun nak!Minju nak Sungmin oppa!”gurau Minju. “Haish!Budak-budak ni..Dah,masuk tidur!”marah Hyun min lalu menutup pintu bilik Hyena dan Minju. “Memang sesuai sangat jadi eomma!hehe”bisik Minju. “Betul tu!Hehe”jawab Hyena.Hyun min masuk kedalam biliknya. “Hurmm,penatnya!”rungut Hyun min lalu baring diatas katil yang empuk itu.Heo min dan Hee jin pula sedang berborak-borak.Tiba-tiba telefon bimbit Hee jin berbunyi. “Hello?”. “Hee jin,ni Onyu!”. “Ahh,Onyu!Kenapa call?”. “Saja.Kenapa?Tak boleh ke?”. “Aniyo!Saya just tanya je!Janganlah marah”. “Mana ada saya marah.Hah!Hee jin,dengar kata awak dengan kawan-kawan awak tinggal sebumbung.Betul ke?”. “Iye!Syarikat SM yang arahkan!”. “Oh!Tak takut ke?”. “Buat apa nak takut!”. “Mana tahu kot-kot ada hantu datang mengganggu!Hehehe”. “Awak ni,janganlah cakap macam tu!”. “Tak apa!Nanti Onyu oppa datang temankan Hee jin!”. “Ada-ada jelah awak ni!”. “Hahaha!!Okaylah,pergi tidur!Selamat malam Hee jin!Saranghae!”. “Jeodoyo!”. “Onyu lah tu!”kata Heo min. “Yup!Ahh..Rindu pula aku kat dia!”. “Esokkan boleh jumpa!Relakslah!Aku pun rindu kat baby aku!!Taemin!!!”. “Eiiu!Baby!Uweak!Menyampah aku dengar!”perli Hee jin. “Biarlah!Erm,weh!Petang tadi aku perasan Ryeowook asyik tengok aku jelah!Kenapa ek?”tanya Heo min. “Aku pun!Yesung asyik tengok aku je!Aku rasa lain macam jelah!”. “Entahlah,abaikan!Jomlah tidur!”kata Heo min.Lain pula dibilik Hyun soo dan Ah ra.Sekarang ini mereka sedang memikirakan Eunhyuk dan Donghae. “Ahh!Sweetlah bila Eunhyuk sambut kau tadi!”kata Ah ra. “Time tu aku  rasa macam  tak boleh bernafas!Eyes to eyes pula tu!Comel bila tengok dia senyum lepas tu nampak gusi dia!Ahh!Comel!Comel!”. “Sampai sekarang muka Donghae asyik melayang kat kepala aku ni!Hensemnya dia walaupun tak pakai make-up!”.Hyun soo menerima satu pesanan ringkas.
`Selamat Malam Hyun soo! Sweet Dreams! Jangan lupa mimpi fasal saya ye?! Hehehe J
EUNHYUK oppa..`
“Ah ra!Eunhyuk text aku!!”jerit Hyun soo. “Dia kata apa?”. “Dia just ucap selamat malam!Tapi aku happy sangat!”. “Hyun,aku harap segala apa yang kita impikan akan menjadi kenyataan!” kata Ah ra. “Aku pun!”.Berakhir sudah hari yang membahagiakan hidup mereka.Mulai esok akan bermulanya kehidupan yang baru.



OLDER | NEWER


Miss Pinju Diary ♥


Hey there! Welcome to my Purple Love Bloggie Annyeonghaseyo ! My name is Kamaliah Kamal . You can call me Hyunmin , Eomma or other as long as I can accept it Don't be rude here ! Or I will Killed you ..Hehehe~ Just kidding !

Song | Hyun | Min





Say 'Ho' ♥


(maximum 240px)