Purple Love
| +Follow || Dashboard |

(Novel) Bab 11- Love
Friday 2 December 2011 | 21:04 | ♥ 0 purple love
bab 11 – love sign – part 2 (*-*)


Pihak SM telah melantik salah seorang dari pekerja mereka sebagai pengurus E.L.F.Pagi itu mereka telah diperkenalkan dengan pengurus baru mereka oleh Encik Song. “Aku harap-harap dia hensem!”bisik Hyena pada Hyun soo. “Ish!Kau ni.Merepek jelah!”marah Hyun soo.Beberapa minit kemudian,seorang pemuda yang berkaca mata masuk kedalam bilik mesyuarat itu. “Kenalkan.Ini Encik Kim Hyun Joong”.Encik Song memperkenalkan pegawainya itu pada ELF. “Annyeonghaseyo!”ucap Encik Kim Hyun Joong. “Ne!Annyeonghaseyo!”. “Wow!Hensem lah!”bisik Hyena pada Hee jin pula. “Kau ni kan!Eii!”kata Hee jin lalu mencubit paha Hyena. “Aww!Sakitlah mangkuk!”. “Padan muka!”perli Hee jin.“Encik Kim seorang yang berdedikasi dan bijak walaupun dia merupakan pegawai baru disini.Segala hasil kerjanya memang memuaskan.Kalau kamu semua setuju menjadikan dia sebagai pengurus,saya pasti kamu semua tidak akan menyesal!”puji Encik Song tentang Encik Kim.Dia hanya tersenyum.ELF berbincang dahulu sebelum membuat keputusan. “Baiklah.Kami sebulat suara bersetuju mengambil Encik Kim sebagai pengurus kami!”kata Hee jin mewakili ahli-ahli yang lain.”Gamsahamnida!Panggil saya Pengurus Kim sahaja.”katanya.”Ne!”jawab mereka.Tetapi Hyun min merasakan ada sesuatu yang pelik mengenai Pengurus Kim. “Aku macam pernah nampak je muka Pengurus Kim ni.Tapi kat mana?Arh,mungkin pelanduk dua serupa.Tapi,aku pasti muka dia serupa dengan seseorang!”fikir Hyun min.Kini,Pengurus Kim menjadi pengurus ELF.Jadual ELF semakin padat dengan show yang perlu dihadiri,latihan dan pelajaran.Mereka berjanji tidak akan mengabaikan pelajaran walau sesibuk mana sekalipun.


[Disekolah..]
“Hai Hee jin!”tegur Onyu. “Hai!”.“Amboi!Sibuknya dia ni.Sampai time nak dating pun tak boleh.Kesian orang yang kat sini”kata Onyu. “Mianhae!Entahlah,tiba-tiba pula jadual menjadi padat.Tapi,awak jangan risau.Awak tetap kat hati saya!”kata Hee jin sambil melemparkan senyuman manis pada Onyu. “Amnida(saya tahu)!Saranghae!”kata Onyu sambil mengusap rambut Hee jin. “Ehem..ehem..ingat ye.Ini kawasan  sekolah jadi tidak ada istilah `Saranghae`!”tegur Key. “Hahahaha!Lawaknya!”perli Onyu. “Yah pabo!I kill you!”marah Key. “Macam budak-budak jelah Key ni!”kata Minju. “Awak suka ke?”tanya Key pada Minju. “Ermm!TAK!Hehe”. “So kalau saya jadi matang,awak suka kat saya lah maknanya”. “Tengok keadaan!Okaylah!Saya ada hal.Pergi dulu”kata Minju. “Okay!Bye-bye my honey!”kata Key sambil melambai-lambaikan tangannya. “Eeiiuu,Honey!Tak ada nama lain ke?”tanya Hyun soo. “Entah dia ni!Kau ingat dia tu madu ke nak panggil honey”sampuk Heo min pula. “Biarlah!Jealous ke sebab tak ada orang panggil kau honey!Aku tahu,Eunhyuk mesti panggil kau Mrs.Anchovy kan?Sebab dia Mr,Anchovy!Hahaha”perli Key. “Kau ni kan!Dah lama hidup ke hah?Hish!Bengang pula aku dengan mamat ni!”marah Hyun soo. “Relakslah Hyun.Kau tahu kan yang budak ni tak betul!”kata Jonghyun. “Apa kau cakap?Aku tak betul?”tanya Key.Jonghyun hanya menjelirkan lidah. “Sudah lah tu.Jangan gaduh lagi!”kata Taemin. “Kau senyaplah kicap Tamin.”ejek Key. “How dare you panggil my sayang kicap Tamin!Dah la nama kunci!Eii..geramnya!”marah Heo min. “Mwo?Kunci?Hahaha!”Jonghyun ketawa. “You..you!Heo min.I cekik you baru tahu!”kata Key. “Hey!Don`t touch my juliette!”halang Taemin. “Itu dia!Berlakunya pertempuran antara Kicap Tamin dan Kunci.”gurau Jonghyun. “Apa kau cakap?”tanya Key dan Taemin serentak sambil memandang kearah Jonghyun. “O`oh!Aku lari dulu”katanya lalu lari. “Jonghyun!Come here!”panggil mereka berdua sambil mengejar Jonghyun. “Wait for me!”Onyu pun turut serta. “Aduhai!Pakwe korang ni macam budak kecil!”perli Hyun soo. “Lantaklah!Betul tak Hee jin?”tanya Heo min. “That`s right.Eh!mana Hyena,Ah ra dengan Hyun min?”tanya Hee jin. “Erm,mereka kat perpustakaan rasanya.Study!”kata Hyun soo. “Ooh!”
[Didalam perpustakaan..]
“Ah ra,macam mana nak buat jalan kerja ni?Aku tak faham sangatlah”kata Hyena. “Yang mana?kalau yang ni kau kena hafal formula dia dulu!”jelas Ah ra. “Formula?Aduh,ini yang aku lemah.Nak kena hafal pula”rungut Hyena. “Kau ni!Macam mana kau nak cemerlang kalau asyik merungut je!Usahalah sikit.Setiap kesusahan yang dilalui pasti berakhir dengan kegembiraan.Bak kata orang putih,happy ending!”ujar Hyun min. “Ne,mianhae!”. “Tahu pun!Dah,jom sambung balik belajar!”kata Ah ra.Minho yang sedang sibuk mencari buku diperpustakaan terlihat Hyun min yang sedang belajar bersama dengan Ah ra dan Hyena.Dia pun menyapa mereka. “Hai!”. “Eh!Hai Minho!”ucap Ah ra. “Buat apa kat sini?Cari Hyun min ke?”perli Hyena. “Ish kau ni!”tegur Hyun min dengan nada perlahan. “Erm tak adalah.Saya tengah cari buku sebenarnya!”kata Minho. “Oh!Ingatkan cari Hyun min.Hehe”gurau Hyena lagi.Hati Hyun min panas mendengar gurauan Hyena itu.Dia hanya mampu bersabar. “Erm..Hyun min,malam ni  awak free tak?”tanya Minho. “Free.Kenapa ye Minho?”. “Hyena,jom pergi!Biar mereka berdua dating!”bisik Ah ra pada Hyena. “Jom!”. “A..aduh!Aku sakit perutlah!”tipu Hyena. “Kau okay ke Hyena!?”tanya Hyun min. “Tak apa!Aku okay.Ah ra,temankan aku pergi tandas”. “Okay!Okay!Hyun min,Minho kitorang pergi dulu ye.Bye!”kata Ah ra. “Pelik!Tadi Hyena nampak okay je”fikir Hyun min. “Erm,apa yang awak nak cakapkan tadi?”tanya Hyun min. “Saya nak jumpa awak malam ni kat tempat biasa!Saya ada hal yang nak dibicarakan.Saya tunggu awak jam 8”. “Oh,okay!”. “Okaylah!Jumpa nanti.Bye!”kata Minho lalu pergi. “Aku nak luahkan malam ni juga!Minho,Hwaiting!”bisik hatinya. “Ada apa ye?”fikir Hyun min.
Malam itu,Hyun min menunggu kedatangan Minho.Cuaca pada malam itu agak mendung dan kemungkinan malam ini hujan akan turun.Suasana malam itu sejuk sekali.Tubuh Hyun min menggigil sebab kesejukkan.Masa berlalu dan kini sudah menunjukkan jam 8.30 malam.Tapi Minho masih belum datang. “Mana Minho ni!!Dah setengah jam aku tunggu.Dia tak datang-datang juga”rungut Hyun min.Kilat  sabung-menyabung dan tidak lama kemudian hujan turun dengan lebatnya.Hyun min hanya dapat berteduh dibawah pokok kerana pondok yang terdapat disitu sedang dibaik pulih. “Sejuknya!Nak redah tak boleh.Hujan lebat sangatlah”katanya.Keseluruhan badannya dilimpahi air hujan.

[Di hospital..]
“Doktor,macam mana dengan keadaan nenek saya?”tanya Minho pada Doktor Dong Wook. “Dia cuma mengalami tekanan darah yang tinggi.Kami dah kurangkan tekanan darahnya.Awak jangan risau.Sekarang ini biarlah dia berehat”jelasnya. “Terima kasih ye doktor”ucap Minho. “Ye!Saya pergi dulu”.Minho masuk kedalam bilik neneknya. “Minho,sini!”panggil neneknya. “Halmeoni!Gwenchana?”. “Ne!Minho,maafkan nenek ye sebab menyusahkan kamu”. “Aniyo!Halmeoni,jangan tinggalkan Minho ye!Janji?”. “Ye,janji!”katanya lalu memeluk Minho. “Erm,kamu pergilah balik!Buat kerja sekolah”arah neneknya. “Geureona..Halmeoni..”. “Tak ada tapi-tapi..Pergi balik!”. “Ne!Annyeonghi gaseyo!”. “Hati-hati ye!”.Setibanya di lobi hospital,Minho baru perasan kalau diluar sana hujan. “Ah!Hujan pula.Kena balik naik teksi lah ni!”katanya.Dia pun menunggu teksi dan tiba-tiba dia teringatkan pada Hyun min. “Ahh!Hyun min!Macam manalah aku boleh lupa!”katanya. “Taeksi!Naksan gongwon kkaji deryeoda juseyo?!Jom geuphaeyo!”kata Minho pada pemandu teksi itu. “N..ne!”. “Hyun min!Mianhae!”bisik hatinya. Hyun min tidak mampu lagi bertahan akhirnya dia rebah.Beberapa minit kemudian,Minho tiba lalu mencari Hyun min. “Hyun min!Hyun min!”panggilnya.Tiba-tiba dia melihat seseorang rebah di atas tanah dan  rupa-rupanya orang itu ialah Hyun min.Segera Minho berlari kearahnya. “Hyun min!Hyun min!Bangunlah!Bangunlah!Maafkan saya!Bangunlah!”ujar Minho.Muka Hyun Min kelihatan pucat.Minho segera membawa Hyun min pulang kerumah. “Omo!Hyun min!Apa yang dah jadi ni,Minho?”tanya Geun young sebaik sahaja melihat Hyun min didukung oleh Minho dengan keadaan tidak sedarkan diri. “Tadi saya jumpa dia pengsan kat taman!”jelas Minho lalu membaringkan Hyun min diatas sofa. “Ga yoon!Ambilkan air panas!Cepat!”arah Min hwan. “Ne!”. “Menyusahkan betullah!”rungut Ga yoon. “Minho!Kamu nak pak cik hantar balik kerumah ke?”. “Tak apa!Saya nak jaga Hyun min”. “Tapi,esok kamu kena pergi ke sekolah!”kata Geun young. “Tak apa!Tolong izinkan saya ye?”tanya Minho. “Ne!”.Mereka membawa Hyun min kedalam biliknya. “Erm Minho,kami masuk tidur dulu ye!”kata Min hwan. “Kalau ada apa-apa panggil kami!”pesan Geun young. “Ne,annyeonghi jumuseyo!”ucap Minho.Mereka berdua pun keluar dari bilik itu dan meninggalkan mereka berdua. “Hyun min!Maafkan saya”katanya sambil menggenggam tangan Hyun min. “Minho..Minho..Awak kat mana..”Hyun min mengigau. “Minhae…”.Ga yoon mengintai mereka dari celah pintu.Perasaan bencinya terhadap Hyun min semakin membuak-buak. "Huh!Menyampah aku tengok!”rungutnya.Minho menemaninya sampai pagi.Hyun min tersedar lalu melihat sekelilingnya dan dia terkejut bila melihat Minho berada disebelahnya. “Minho!Macam mana dia boleh ada kat sini?”fikirnya. “Minho yah!Kkaeona!”kata Hyun min.Perlahan-lahan Minho membuka matanya. “Hyun min!Awak okay?Maafkan saya fasal semalam.Semalam saya hantar halmeoni ke hospital.Penyakit dia datang balik.Maafkan saya!”jelas Hyun min. “Gwenchana!Kesihatan nenek awak lagi penting dari datang berjumpa dengan saya.Jangan risau,saya okay”katanya. “Betul ni?”. “Ye,betul!Awak pergilah balik dan lepas tu pergi kesekolah!”. “Tapi,awak..”. “Awak fikir saya ni masih budak kecil lagi ke?Saya tahu jaga diri saya.Percayalah”. “Ne,josimhaseyo!”. “Ye!”.
[Di sekolah..]
“Eunhyuk!Eh,silap.Hyun soo!”panggil Minju. “Ne,Sungmin!Heheh”gurau Hyun soo. “Weh!Petang ni ada meeting dengan Pengurus Kim.Dia nak kita semua datang.”kata Ah ra. “Mwo?Hoei?Waeyo?”tanya Hyena. “Tak tahu!Pengurus Kim tak cakap apa-apa pun!”kata Ah ra. “Erm,kalau macam tu kita kumpul kat tempat biasa dulu.Nanti gerak sama-sama.Okay?”rancang Hee jin.Mereka mengangguk setuju. “Tapi,mana Hyun min?”tanya Heo min. “A`ah lah!Mana dia?”kata Hyena. “Budak ni asyik hilang je lah!”rungut Hyun soo. “Minho!Minho!”panggil Ah ra sebaik sahaja melihat kelibat Minho. “Kau ada nampak Hyun min tak?”tanya Ah ra. “Dia demam!”. “Mwo?Demam?Macam mana dia boleh demam!”tanya Hee jin. “Semalam dia kehujanan semasa tunggu aku kat Naksan Park semalam!”jelas Minho. “Yah pabo!Kau ni asyik menyusahkan Hyun min jelah!”marah Hyena lalu mengetuk kepala Minho. “Argh!Sakitlah!Lagipun aku dah minta maaf kat dia”. “Dah..dah..Jom masuk kelas!Balik ni kita lawat dia”kata Minju.Seperti yang dirancang,mereka pergi melawat Hyun min di rumah.Mereka pun menceritakan pada Hyun min yang Pengurus Kim ingin adakan satu mesyuarat dengan mereka.Hyun min berkeras ingin pergi,tapi dihalang oleh rakan-rakannya.Mereka berjanji akan menghabarkan perkara yang dibincang.Hyun min hanya menurut kata-kata mereka.

[Di bilik mesyuarat..]
“Erm,mana Hyun min?”tanya Kim Hyun Joong. “Dia demam.Jadi,dia tidak dapat hadir mesyuarat kali ini!”kata Heo min. “Oh!Saya panggil kamu semua kesini sebab ingin memberitahu satu hal yang saya baru terima dari pihak atasan”. “Apa dia?”tanya Minju. “Mereka mencadangkan kamu bertujuh duduk dibawah satu bumbung”. “Maksud Pengurus Kim,kami kena tinggal serumah lah ye?”tanya Hyun soo pula. “Ne!Awak semua setuju ke tak?”. “Kami setuju je.Tapi,kami kena bagi tahu hal ini pada parents kami dulu!”jawab Hee jin. “Ne!Ne!”sampuk Hyena. “Eloklah kalau macam tu!Nanti khabarkan pada saya secepat yang mungkin”pesan Hyun Joong. “OK!”jawab Ah ra mewakili ahli-ahli yang lain.Khabar itu disampaikan pada keluarga-keluarga mereka termasuk Hyun min.Akhirnya,semua ahli ELF memberi kebenaran pada mereka untuk tinggal serumah.Berita ini segera dikhabarkan pada pengurus mereka.

OLDER | NEWER


Miss Pinju Diary ♥


Hey there! Welcome to my Purple Love Bloggie Annyeonghaseyo ! My name is Kamaliah Kamal . You can call me Hyunmin , Eomma or other as long as I can accept it Don't be rude here ! Or I will Killed you ..Hehehe~ Just kidding !

Song | Hyun | Min





Say 'Ho' ♥


(maximum 240px)