Purple Love
| +Follow || Dashboard |

(Novel) Bab 10-Dreams Part 2
Friday 2 December 2011 | 21:02 | ♥ 0 purple love

Bab 10 – wonderful coincidence (dreams part 2)


Kini sudah 5 bulan mereka menjadi penari di syarikat SM Entertaiment.Mereka juga dipuji oleh syarikat itu dan ada juga artis-artis yang memuji mereka.Disekolah pula,mereka dipuji oleh guru-guru.Ini kerana. walaupun mereka menjadi artis,pelajaran mereka tidak  ditinggalkan.Prestasi mereka semakin meningkat.Tetapi,ada juga pelajar perempuan yang tidak puas hati dengan mereka.Mungkin disebabkan cemburu.

[Di port ELF..]
“Korang!Tak sangkakan.Dah 5 bulan kita jadi dancer.”kata Minju. “A`ah.Aku rasa macam mimpi je!”jawab Hyena. “Arggh!Tapi bila kita boleh jumpa Suju?”kata Hyun soo. “Sabarlah Hyun!Kau ni..”kata Ah ra. “Ermm,sekarang ni duit poket aku pun dah naik!Semua gaji-gaji yang aku dapat aku simpan.”kata Heo min. “Baguslah tu!Kita pun boleh tolong family kita.Betul tak?”tanya Hyun min. “Betul-betul!Erm,Ah ra!Unnie Eun hye ada call tak?”tanya Hee jin. “Takde pun!”katanya.Tiba-tiba telefon bimbit Ah ra berbunyi. “Eh?Unnie lah!”kata Ah ra. “Jawablah!Harap-harap ada artis yang nak guna khidmat kita!”kata Hyun soo. “Ne,Unnie!”jawab Ah ra. “Asal unnie call telefon rumah,Ah ra tak jawab?”tanya Eun hye. “Ah ra kat luar!Tengah lepak-lepak dengan ELF.Kitorang baru cerita fasal unnie.Hehe!”. “Korang kutuk unnie ek?”. “Eh?Mana ada!Kitorang baik.Erm,ada apa unnie telefon?”. “A`ah.Lupa pula.Unnie ada good news untuk ELF.”. “Apa dia?”. “Rain nak korang jadi back-up dancer dia untuk show kat MUSIC BANK.”. “Mworago?R..Rain!Music Bank!Wah!!!”jerit Ah ra. “Aduh!Dah..dah!Jangan jerit lagi!Sakit telinga unnie ni!”. “Hehehe!Mianhae!”. “Okaylah!Sabtu ni datang latihan.Ok!Annyeong!”kata Eun hye. “Ne!Gamsahamnida!”. “Kenapa kau sebut nama Rain dengan Music Bank?”tanya Minju. “Tadi unnie bagi tahu yang Rain nak kita jadi back-up dancer dia!”kata Ah ra. “APA!!Arhhh!!!Bestnya!”jerit mereka.
Mereka telah menjalani latihan selama 3 minggu.Kini tiba masanya mereka akan berdiri diatas pentas Music Bank.
Disana mereka dapat berjumpa dengan FT Island,Snsd,SHINee,Ukiss dan ramai lagi. “Oppa!Kami nak pergi ambil angin jap!Nak hilang kan nervous!”kata Minju. “Ye!Tapi jangan lari.Nanti oppa menari sorang-sorang kat atas pentas tu.”gurau Rain. “Hahah!Ne!Jangan bimbang!”kata Hee jin. “Good girl!Pergilah cepat!”kata Rain.
Semasa mereka hendak menuju ke pintu keluar,mereka terserempak dengan beberapa orang ahli SUPER JUNIOR iaitu Donghae,Eunhyuk,Sungmin,Kyuhyun,Yesung,Ryeowook dan Siwon.


Langkah mereka terhenti.Mereka tidak sangka bahawa mereka sedang berhadapan dengan jejaka-jejaka tampan yang diidam-idamkan oleh gadis-gadis diseluruh Asia.Saat itu mereka terkelu lidah,tidak dapat bergerak dan hanya terlopong melihat ahli-ahli Super Junior itu.Ada yang bertentangan mata dan ada juga yang mungkin sedang bermimpi dan berangan nun jauh.Ahli-ahli Super Junior itu hanya melihat telatah mereka dengan riak wajah yang pelik.Tetapi Donghae hanya memandang wajah Ah ra. “Macam pernah nampak je muka perempuan ni!”bisik hati Donghae. “Miss!Miss!Hello!Are you okay?”tegur Eunhyuk. “N..ne!”jawab Hyun soo. “Oh my god!Aku tengah bercakap dengan Eunhyuk!”bisik hati Hyun soo. “Korang ni ahli ELF kan?”tanya Sungmin. “Ye!”kata Minju sambil menatap wajah Sungmin nya. “Cutenya bibir dia!”puji Minju. “Korang buat apa kat sini?”tanya Yesung. “Kami jadi back-up dancer Rain oppa!”ujar Hee jin. “Oh!!Erm,kumpulan korang memang handal menari!”puji Ryeowook. “Ga..gamsahamnida!”jawab Heo min mewakili ahli-ahli yang lain. “Siapa nama awak?”tanya Donghae pada Ah ra. “Hah?Saya ke?Lee Ah ra!”. “Oh!Ah ra!Sedap nama tu.”puji Donghae.Siwon pula hanya memandang kearah Hyun min.Ini membuatkan Hyun min kurang selesa.Kyuhyun yang perasan Siwon sedang memerhatikan Hyun min segera menegurnya. “Siwon!Asal kau asyik tengok dia je!Tengok tu,dia dah takut!”kata Kyuhyun. “M..mianhae!Saya tak berniat pun nak buat macam tu.Joesonghaeyo!”ucap Siwon pada Hyun min. “Joayo!”kata Hyun min.Hyena memandang kearah Kyuhyun dan dia memberi senyuman. “Nak tanda tangan ke?”tanya Kyuhyun. “A..aniyo!”jawab Hyena. “Haish!Pabo!Pabo!Aku nak sangat tanda tangan Kyuhyun.Tapi asal aku jawab tak nak!Pabo!”bisik hati Hyena. “Oh ye ke?Ingatkan nak minta tanda tangan”jawab Kyuhyun lalu tersengih. “Erm,okaylah!Kitorang kena pergi sekarang.Nanti kita jumpa lagi!”kata Donghae. “Bye-bye!”kata Sungmin. “Jumpa lagi!”kata Kyuhyun. “Ne!”jawab ELF. “Kau tolong cubit aku!”kata Hyena.Lalu Heo min. mencubitnya. “Aww!Betullah.Ini bukannya mimpi.Oh My!Kuyun!Eh silap,Kyuhyun!”kata Hyena. “Gila ar!”kata Minju sambil memegang kepalanya. “Aku dah naik gila dah ni!Aku nak je menjerit”kata Hyun soo. “Oh My God!Hensemnya Donghae aku!”kata Ah ra. “Aku punya Yesung!Arhh!Suara dia!”kata Hee jin pula. “Dah!Dah!Jom!Show dah nak start ni!”kata Hyun min yang cuba menyedarkan diri rakan-rakannya. “Asal kau tak ada respon bila jumpa Siwon tadi,Hyun min?”tanya Heo min. “Entah!Aku pun tak tahu kenapa!”katanya.”Ha`ah lah.Asal aku tak tunjuk apa-apa respon tadi?!Siwon kat depan mata aku tapi..Haishhh..entahlah”fikirnya.Persembahan pada hari itu berjalan dengan lancar.Rain bangga dengan ELF. “Ok!You all,thanks you so much sebab dah menjayakan tarian Hip Song tadi”kata Rain. “Gamsahamnida!”ucap mereka.Mereka pulang dengan hati yang gembira.
 “Lee Ah ra!Lee Ah ra!Siapa ye perempuan ni!?!Lee Ah ra!”fikir Donghae sewaktu berada didalam bilik rehat Super Junior. “Hah!”jerit Donghae dengan kuat.Ahli-ahli yang lain terkejut mendengar jeritannya. “Woi!Kau kenapa?”tanya Kangin. “Tiba-tiba je menjerit!”marah Leeteuk. “Dialah perempuan tu!Memang sah dia!”kata Donghae. “Dia?Sah?Perempuan?Apa yang kau merepek ni Donghae?!”tanya Eunhyuk. “Entah!Takkan dah gila?!”celah Kyuhyun.
“Perempuan yang bernama Lee Ah ra tadi tu,perempuan yang selalu muncul dalam mimpi aku!!”katanya.Mereka terkejut. “Tak mungkinlah!”kata Sungmin. “Kau ni biar betul Donghae!Kau baru je kenal dengan budak tu!”kata Siwon pula.Mereka seakan-akan tidak percaya mendengar apa yang dikatakan oleh Donghae tadi. “Betul!Aku kenal sangat wajah dia!Serupa 100%”jelas Donghae. “Kau sure?”tanya Ryeowook. “Ne!”. “So sekarang kau nak buat apa?”tanya Yesung. “Aku nak berkenalan dengan dia!”kata Donghae. “Itu terpulang pada kau!”kata Shindong. “Betul tu!”sampuk Ki bum dengan Hankyung. “Guys!Jom balik rumah!”panggil Heechul.

Dirumah,Eunhyuk asyik memikirkan tentang seorang perempuan iaitu Hyun soo. “Asal aku asyik fikirkan dia ni!?!Tapi aku tertarik dengan dialah.”katanya.Sungmin juga mengalami masalah yang sama seperti Eunhyuk.Wajah Minju asyik melayang difikirannya.Yesung dan Ryeowook pula
sedang berborak tentang 2 orang gadis ELF iaitu Hee jin dan Heo min.Siwon yang berada didalam bilik air sedang membersihkan badannya.Air mengalir dari rambut hingga ke badannya.Badannya berasa segar tetapi fikirannya asyik memikirkan Hyun min.Dia memandang kearah cermin sambil memegang wajahnya. “Asal ni!?!Argh!”bisik hatinya.

Kyuhyun pula termenung memikirkan Hyena. “Tingginya perempuan tu!Dah nak setaraf dengan aku tu.Tapi asal aku tengok dia lain macam je tadi?Dia suka aku ke?Eh,apa yang aku merepek ni.Kyuhyun!You so pabo!”katanya sambil mencubit pipinya.

“Ryeowook:Yesung,aku rasa aku dah jatuh hati kat seseoranglah!
Yesung:Siapa?
Ryeowook:Heo min.
Yesung:Sebenarnya aku pun dah jatuh hati kat Hee jin.
Ryeowook:Tapi mereka dah ada boy friend.
Yesung:Tak apalah!Dapat jadi skandal mereka pun dah cukup baik.Hehehe
Ryeowook:Betul juga tu!Hahaha
Yesung:Gurau saja J
Ryeowook:Betul!Betul!”

P/S:Dialog diatas adalah rekaan semata-mata.Ianya tidak benar.Harap maklum!

OLDER | NEWER


Miss Pinju Diary ♥


Hey there! Welcome to my Purple Love Bloggie Annyeonghaseyo ! My name is Kamaliah Kamal . You can call me Hyunmin , Eomma or other as long as I can accept it Don't be rude here ! Or I will Killed you ..Hehehe~ Just kidding !

Song | Hyun | Min





Say 'Ho' ♥


(maximum 240px)