Purple Love
| +Follow || Dashboard |

(Novel) Bab 6-Super Junior & ELF
Wednesday 30 November 2011 | 23:09 | ♥ 0 purple love
bab 6 – super junior & e.l.f

[Dirumah Ah ra..]
Sudah 3 minggu pertandingan `Dance Crew` berakhir tetapi kenangan manis dan indah itu tidak akan dilupakan. “Wah!Aku still tak boleh lupakan fasal dance competition tu lagi lah!”kata Minju. “Samalah!”sampuk Hyun soo. “Aku pun.Tapi aku lagi gembira kalau kita dapat jadi artis dibawah syarikat SM Entertaiment!”kata Ah ra. “Aku pun!”Hyena menyampuk. “Kau ni!Menyibuk je.Pergi main jauh-jauh!”gurau Heo min. “Tak nak!Heo min pabo!”ejek Hyena. “Yah!Tak guna punya Hyena!Iriwayo(come here)!”marah Heo min.Hyena segera berlari kearah Hee jin dan menyorok dibelakangnya. “Muot hasimnikka?Chori ka yo(go away)!”kata Hee jin.Hyun soo,Ah ra dan Minju hanya ketawa melihat gelagat mereka bertiga.Hyun min pula tengah khusyuk membaca majalah. “Wuhuu!Hyun min!Khusyuknya membaca ?”kata Hyun soo. “Ada Siwon ke sampai kau khusyuk sangat baca majalah tu ?”perli Minju. “Mana ada!”jawabnya.Dia sedang khusyuk membaca sebuah artikel yang menceritakan tentang seorang lelaki yang telah banyak kali menyeleweng duit dari sebuah syarikat dan seorang penjenayah.Tetapi suspek masih belum diberkas hingga sekarang. “Wow!”kata Hyun min. “Apa yang `wow` tu Hyun min?”tanya Minju.”Amugeotdo(nothing)!Errm Ah ra,aku nak majalah ni boleh tak?”tanya Hyun min. “Chapchi(Majalah)?!?Arrh..Paduseyo(ambiklah)!”kata Ah ra. “Kamsahamnida!”. “Ne!Em,jomlah pergi main basikal!Dah jam 5 petang ni!”kata Ah ra. “Kapsida(Let`s go)!”kata mereka. “Kidaryo?!Aku nak sepit rambut jap!”kata Minju. “Ppalli ose yo!”kata Hyun soo.

[Dorm Super Junior di Chungdamdong..]
“Kau kenapa?Macam letih je”tanya Eunhyuk pada Donghae. “Entahlah!Mungkin tak cukup tidur agaknya”kata Donghae. “Asal boleh jadi macam tu?”tanya Sungmin. “Semenjak dua menjak ni,aku asyik mimpi benda yang sama je!”katanya. “Hiong mimpi fasal apa?”tanya Kyuhyun yang mrupakan maknae dalam ahli Super Junior itu. “Jangan-jangan kau mimpi fasal…”kata Heechul. “HANTU!!”sambung Ryeowook.
“Ish!Korang ni merepek jelah!”kata Siwon. “Mana ada aku mimpi fasal hantu”kata Donghae. “Habis tu.Fasal apa?”tanya Yesung. “Fasal perempuan!”katanya.Ahli-ahli yang lain terkejut. “Perempuan?Awek Shindong ke?”gurau Leeteuk. “Neo!”marah Shindong. “Mianhae!”ucap Leeteuk. “Siapa perempuan tu?Kau kenal tak?”tanya Hankyung.Donghae menggeleng. “Aik!Pelik!”kata Ki bum. “Cantik tak?”tanya Siwon. “Yeppeun!”kata Donghae. “Entah-entah perempuan tu vampire!”kata Kyuhyun. “Kau ni mengarut jelah!”tegur Eunhyuk. “Kyuhyun!Kyuhyun!Apa nak jadi ni!Matang sikit!”kata Sungmin. “Ne abeoji!”kata Kyuhyun. “Mworago?Abeoji?Yah!”marah Sungmin lalu mengetuk kepala Kyuhyun. “Sakitlah!Kenapa saya asyik kena buli je?”tanya Kyuhyun. “Sebab awak maknae!”kata Yesung. “Hahaha..sekarang kau dah rasa apa yang abang rasa dulu sewaktu abang maknae didalam kumpulan ni!”kata Ki bum. “Mereka semua ni kejam!”gurau Kyuhyun. “Eunhyuk!Kau dengar apa yang aku dengar tak?”tanya Sungmin. “Terlebih dengar!”jawab Eunhyuk. “O`oh!Matilah aku!”kata Kyuhyun lalu berlari kearah bilik. “Yah!Kidaryo!”panggil
Leeteuk. “Apa lagi,SERANG dia!”jerit Shindong. “Jom!!”sahut Eunhyuk,Heechul,Kibum,Sungmin,Hankyung dan Yesung. “Haha!Apalah diorang ni!”Donghae ketawa. “Fasal cerita kau tadi tu.Kau memang tak kenal perepuan tu ke?”tanya Ryeowook.Donghae mengangguk. “Peliklah!”kata Leeteuk. “Aku pun mimpi yang sama macam Donghae”kata Siwon. “Apa?Siapa yang kau mimpi tu?”tanya Donghae. “Perempuan juga ke?”tanya Ryeowook.Siwon mengangguk. “Siapa dia?”tanya Leeteuk. “Choe halmoni(nenek saya)!Hahaha”gurau Siwon. “Main-main pula dia ni!”kata Donghae. “Hahah!Mianhae!”kata Siwon.Tiba-tiba Kyuhyun berlari kearah Siwon. “Hiong!Tolong saya!”kata Kyuhyun. “Waeyo?”tanya Siwon. “Diorang buli saya!”. “Hehehe!!Mari sini!”kata Eunhyuk. “Hiong!”panggil Kyuhyun. “Dahlah tu!Jangan kacau dia lagi!”kata Siwon. “Haraboji dah marah!”ejek Yesung. “YOU!!”. “Mianhae!”ucapnya. “Dengar sini semua!Semua dengar sini!Shindong nak buat pengumuman!Sebagai balasan,Kyuhyun akan menerima hukuman!”. “Hukuman apa?”tanya Sungmin. “Dia akan masak ramen untuk kita semua pada malam ini!Adakah anda semua setuju?”tanya Shindong. “SETUJU!!”jawab mereka. “Saya tak berapa pandai masaklah!”kata Kyuhyun. “Ramen pun tak reti masak ke?”tanya Kibum. “Jangan bagi alasan!Kyuhyun,masak lebih sebab perut Heehul tak  cukup satu!”gurau Hankyung. “Apahal aku!Shindonglah!”kata Heechul. “Aku tengah diet lah!4 pun dah cukup!”kata Shindong. “EMPAT!Banyak tu!”kata Ryeowook.Shindong hanya tersengih. “Alah..kesian saya!”kata Kyuhyun. “Okay,tiada bantahan.Jadi,saya kunci ramen itu.”kata Shindong. “Sabar ye J!”kata Siwon.Kyuhyun hanya memuncungkan bibirnya.Pada malam itu,Kyuhyun pun memasak ramen untuk ahli-ahli Super Junior  sebagai hukuman. “Kyuhyun!Dah siap ke belum ramen tu?”tanya Kangin. “Sekejap!”. “Adoi!Tengah lapar gila ni!”rungut Shindong sambil menepuk perutnya. “Relaks lah!”kata Hankyung.Beberapa minit kemudian,Kyuhyun tiba dengan membawa ramen. “Urmm!Bau macam sedap je!”kata Eunhyuk. “Nyam!Nyam!Sedapnya bau!”puji Donghae. “Rasalah!”kata Kyuhyun. “Ok!Biar Hiong rasmikan dulu!”kata Leeteuk.Leeteuk pun makan ramen yang dibuat oleh Kyuhyun.Tiba-tiba wajahnya berubah lalu bangun dari kerusi. “Kenapa Leeteuk?”tanya Sungmin. “Siapa yang masak ramen ni?”tanya Leeteuk. “Apa yang kau cakap ni?”Siwon bertanya. “Kyu,cuba kau rasa!”kata Leeteuk.Kyuhyun pun mendengar arahan Leeteuk.Muka Kyuhyun berubah menjadi merah. “Warrgh!!Pedas!!”jeritnya. “Pedas ke?”tanya Ryeowook lalu merasa ramen itu diikuti dengan ahli-ahli yang lain. “Pedas!pedas!”kata mereka. “Apa yang kau masukkan kat dalam kuah ramen ni?”tanya Ki bum. “Pedas betul!”Sungmin.Kyuhyun  tidak dapat berkata kerana ramen buatannya itu terlalu pedas.

OLDER | NEWER


Miss Pinju Diary ♥


Hey there! Welcome to my Purple Love Bloggie Annyeonghaseyo ! My name is Kamaliah Kamal . You can call me Hyunmin , Eomma or other as long as I can accept it Don't be rude here ! Or I will Killed you ..Hehehe~ Just kidding !

Song | Hyun | Min





Say 'Ho' ♥


(maximum 240px)