Purple Love
| +Follow || Dashboard |

(Novel) Bab 3-Love Part1
Wednesday 30 November 2011 | 22:54 | ♥ 0 purple love
Bab 3 – LOVe (part 1)

“Hyun soo!”panggil Eunhyuk. “Oppa!”jawab Hyun soo. “Jom!”kata Eunhyuk lalu menarik tangan Hyun soo.Mereka berhenti disebuah taman bunga yang indah dengan suasana malam yang dingin.Hyun soo kesejukan dengan tiupan angin malam itu.Eunhyuk terus memeluk tubuh Hyun soo. “Oppa!”kata Hyun soo. “Hyun,saranghae!”ucap Eunhyuk.Hyun soo terkejut.Mata mereka bertentangan dan dengan perlahan Eunhyuk mendaratkan ciumannya di bibir Hyun soo. “BUUKK!!”bunyi Hyun soo yang terjatuh dari katil. “Aduh!Mimpi rupanya!Kalau betulkan bagus.Hehehe..Tapi,mimpi pun takpelah.Asalkan mimpi fasal Hyuk jae aku bukannya pak guard kat depan sekolah tu..Haahh!Eunhyuk!Saranghae!”kata Hyun soo. “Mimpi dah best tapi badan rasa sakit pula!Adoi!”rungut Hyun soo sambil memegang pinggangnya.Seperti biasa,mereka akan pergi ke sekolah pada setiap pagi. “Annyonghaseyo!”ucap Ah ra dan Minju sebaik sahaja Hyun soo keluar dari rumah. “Annyong!Jom!”ucapnya.“Kenapa ni?Mood macam tak okay je?!”tanya Minju. “Huh!Aku jatuh katil!”. “Hahahah!jatuh katil?!ni mesti sebab mimpi kan?”kata Ah ra.Hyun soo mengangguk. “Pasal Hyuk jae lah tu!”teka Minju. “Yelah,siapa lagi!Eunhyuk tengah kiss aku time tu.Aduh!!kan syok kalau benda ni betul bukannya mimpi!”kata Hyun soo. “Alahai kawan aku ni!Aku pun nak juga kalau benda tu realiti.Dapatlah aku tengok Donghae hari-hari”kata Ah ra pula. “Hello!Stop berangan okay!Sekarang ni kita dah lambat.Kita ni pengawas sekolah.Dah,jom!”tegur Minju.

[Didalam kelas 5A1..]
“Annyong Minju!”tegur Key. “A..an..annyong!”. “Ahad ni busy tak?”. “Err..rasanya saya ada hal lah,Key!Ada apa ye?”. “Saya nak ajak awak keluar!Tapi,kalau awak busy takpelah”kata Key. “Mianhae!Saya memang ada hal.Kita keluar lain kali lah ye!”. “OK!”kata Key. “Minju!Aku rasa Key suka kat kau lah”. “Mworagoyo?!Suka kat aku?Merepek je kau ni,Ah ra!Takkan lah!”elak Minju.Tidak mungkin budak popular macam Key itu menyukai dirinya yang hanya sekadar memegang jawatan sebagai pengawas sekolah,fikir Minju. “Alah,aku tahulah kau tak nak curang dengan Sungmin.
Betul tak?”kata Hyun soo. “Ye,mullonijyo!”.Sedang mereka sibuk berborak,ketua pengawas sekolah iaitu Yun Si yun datang untuk memanggil semua pengawas kerana hari ini akan diadakan `spot check`.Sebelum memulakan operasi,Yun Siyun memberi amaran kepada para pengawas. “Jangan nak pilih kasih dengan kawan-kawan korang.Rampas semua barang yang dilarang bawa ke sekolah!Asigessumnikka?!?!”kata Siyun. “YE!YE!”jerit mereka. “Choun!Sijak!”katanya lalu memulakan operasi.

[Didalam kelas 5A2..]
“Wei!Wei!Ada spot check lah!”jerit Chansung.Satu kelas menjadi kelam kabut. “Spot check?!Alamak,aku terbawa MP3 lah.Macam mana ni?!”kata Hyun min. “Awak kenapa?”tanya Minho.Hyun min pun menunjukkan MP3 nya itu.Tahulah Minho yang Hyun min telah membawa barang larangan. “Biar sa..”belum sempat Minho membantu Hyun min,Yun Siyun muncul dengan beberapa orang pengawas.Segera Hyun min menyorokkan MP3 itu dibelakangnya.Mereka memulakan pemeriksaan.Siyun seorang yang panas baran dan sering naik angin apabila ada orang yang tidak mendengar arahannya.Kini,tibalah giliran Minho dan Hyun min. “Apa yang awak sorokkan tu?”tanya Siyun dengan suaranya yang kasar.Hyun min hanya menggeleng. “Awak jangan nak tipu!Bagi pada saya atau awak nak saya ambil dengan cara kasar?”ugut Siyun.Hyun min hanya tunduk. “Ok!kalau cara
itu yang awak nak..”kata Siyun lalu merampas MP3 itu dari tangan Hyun min. “Ani!”kata Hyun min lalu menarik kembali MP3 nya itu. “Ohh!Awak melawan saya ye?!”marah Siyun lalu memberi tamparan pada pipi Hyun min.Dia hampir terjatuh
tetapi Minho sempat menyambut bahu Hyun min.Semua terkejut dengan tindakan Siyun tadi. “Woi!Tak ada otak ke?!”marah Minho. “Kau siapa nak marah-marah aku!!”kata Siyun sambil menolak badan Minho. “BASTARD!!”kata Minho lalu menumbuk muka Siyun. “Minho yah!Mansumnida!
Minho yah!!”kata Hyun min. “Orang yang macam ni memang kena ajar!”kata Minho.
“Kau!”. “Bukk!”satu pukulan hinggap dipipi Minho
dan
dia tersungkur kebelakang. “Minho
yah!”Hyun min segera berlari kearah
Minho. “Mansumnida, Minho yah!”kata Hyun min dengan air mata. “Apa bising-bising ni?!”kata Cikgu Yonghwa,guru disiplin sekolah. “Minho dengan Siyun bergaduh!”Nichkun mengadu. “Pasal apa?”tanya Cikgu Yonghwa. “Pasal ni!”kata Siyun sambil menunjukkan MP3 milik Hyun min. “Dah!dah!Sekarang ni awak dengan Minho ikut saya ke bilik Pengetua Gi Kwang.Sekarang!”arah Cikgu Yonghwa.Hyun min memimpin Minho dan mereka mengikuti Cikgu Yonghwa dari belakang.Tiba-tiba Siyun menahan bahu Hyun min. “Itulah akibatnya kalau melawan!Huh!Rasakan!”bisik Siyun pada Hyun min. “Kau ni!”. “Minho!dah lah tu,jom pergi!”halang Hyun min. “Kesian Hyun min dengan Minho!”kata Hee jin.“Siyun tu memang kejamlah!”marah Hyena. “Eeeiii!Geram betul!Nak je aku tumbuk-tumbuk muka dia!”kata Heo min. “Siyun tu memang!Bajet je!”kata Taemin. “Aku peliklah!Macam manalah cikgu boleh lantik dia jadi ketua pengawas!”kata Onyu pula.Mereka berlima hanya menggelengkan kepala.

[Didalam bilik Pengetua Gi Kwang..]
“Asal benda macam ni boleh berlaku?”tanya Pengetua
Gi kwang.Mereka berdua hanya menundukkan kepala. “Baiklah!Saya terpaksa
denda kamu berdua.Selepas habis sekolah,kamu
berdua pergi kemas semua buku-buku di perpustakaan sehingga semuanya tersusun rapi.Faham?!”tanya pengetua. “Faham!”jawab meraka.
`Krrriiiiiiinnnnggg!!`.
Loceng balik sudah berbunyi. “Hyun min,kau tak nak kitorang tolong ke?”tanya Hyena“Tak
apalah!Korang baliklah!”kata Hyun min. “Emm!kalau macam tu,kitorang balik dululah ye!”kata Onyu. “OK!”jawab Minho. “Minho,jom!”kata Hyun min.
“Arghh!Penatnya!”Hyun soo mengeluh. “Itulah!Dah naik sakit kaki aku ni!”kata Minju. “Tahu takpe!Eh,tu diorang.Korang!”panggil Ah ra kearah Hee jin.Hyena dan Heo min. “Eh?mana Hyun min?”tanya Minju. “Dia kena
denda dengan Minho”kata Heo min. “Kenapa?”tanya Hyun soo. “Pasal Yun Siyun tulah!”kata Hee jin. “Pasal apa?”tanya Ah ra pula. “Minho bergaduh dengan Siyun sebab Siyun lempang pipi Hyun min”terang Hyena. “Waeyo?”kata mereka bertiga. “Fasal MP3 yang mendiang ibu Hyun min bagi tu.Dia terbawa kesekolah”kata Hee jin. “Oh!Hurmm!Kesian diorang!”kata Ah ra. “Jomlah balik!”ajak Hyun soo.

[Didalam perpustakaan..]
Mereka berdua mengemas semua buku-buku yang bersepah.Bukannya sikit,tapi berlambak.Sudah sejam mereka mengemas.Hyun min dan Minho pun berehat sebentar. “Ermm,nah!”kata Hyun min sambil menghulurkan sebotol air kepada Minho. “Thanks!”. “Ermm,Hyun min.Saya nak tanya,MP3 tu penting ke untuk awak?”tanya Minho.Air muka Hyun min berubah.Air matanya menitis perlahan-lahan. “Sebenarnya benda tu amat berharga dan istimewa buat saya sebab itu pemberian mendiang omoni sewaktu ulang tahun saya yang ke-11 sebelum dia pergi meninggalkan aboji dan saya buat selamanya!”kata Hyun
min dengan air mata yang mengalir.Minho menarik tubuh Hyun min dan memeluknya. “Awak menangislah sepuas-puasnya.Saya akan menemani awak!”kata Minho.Minho memeluknya sehinggalah dia berhenti menangis.Tidak lama kemudian mereka berdua terlelap.Perpustakaan telah dikunci.Mereka berdua lupa untuk memberitahu penjaga perpustakaan itu bahawa mereka didenda untuk mengemas perustakaan.Mereka sudah terperangkap didalam perpustakaan itu.Malam menjelang tiba.Minho terjaga dari tidurnya.Dia menoleh kesebelah,kelihatan Hyun min masih terlena dibahunya dan dengan perlahan Minho memegang pipi Hyun min.Tiba-tiba hatinya berdebar saat melihat bibir Hyun min.Minho menelan air liurnya perlahan-lahan. “Hush!asal ni?!”bisik hati Minho dan dia terus berpaling kearah lain sambil memegang jantungnya.Dia merenung keluar tingkap,bulan sudah pun muncul.Dia terkejut kerana baru dia perasan yang hari sudah malam. “Hyun min!Hyun min!bangun!”kejut Minho. “Waeyo?!”tanya Hyun min sambil menggosok-gosok matanya.Soalan Hyun min tidak dijawab oleh Minho.Minho berlari kearah pintu. “Argh!Dah kunci!”. “Minho yah!Waeyo?”. “Kita dah terkunci kat dalam ni!”. “What?!Macam mana ni?”. “Terpaksalah kita tunggu sampai pagi esok!”kata Minho.Minho dan Hyun min kembali duduk ditempat tadi. “Aboji mesti marah!”bisik hati Hyun min.Dia melihat Minho,kelihatannya dia tengah resah.Hyun min memegang tangan Minho.Minho terkejut dan berkata ,“Waeyo?!”. “kinjang ulpurun!(bertenang)”kata Hyun min.Minho hanya melemparkan senyuman. “Pose yo!Byeol!(lihat!bintang!)”kata Hyun min sambil menunjukkan bintang yang berada diangkasa. “Ne,areumdapda!(ya,cantik!)”kata Minho. “Huh!aku pasti yang aku dah jatuh hati kat Hyun min.Tapi,adakah ini waktu yang sesuai untuk aku luahkannya.Ah!Biarlah dulu!”bisik hati Minho. “Awak okay ke,Minho?”. “Hah?!!O..okay!”jawabnya. “Minho,awak tak ada girlfriends (yeoja chingu)ke?”. “Aaa..tak ada.Kenapa tanya?”. “Saja!”. “Awak tu?ada ke tak?”. “Ada!”jawab Hyun min. “Siapa?!”. “Dia hensem dan berkarisma macam awak!”. “Hah?!Aku ke?”bisik hati Minho. “Awak nak tahu siapa?Dia ialah Siwon!Wah,kwiyoun!hahaha!”gurau Hyun min. “Ish!awak ni,main-main pula”marah Minho. “Hahah!Mianhae!Saya tak ada boyfriends lagi lah!”. “Takkanlah!”kata Minho. “Betullah!”. “Iyelah tu!Tak percayalah!”. “awak ni!saya geletek awak baru tahu”kata Hyun min. “Geleteklah kalau berani!Bwek :-P”ejek Minho lalu dia berlari. “Awak ni!Jagalah!Saya kejar awk!”kata Hyun min sambil mengejar Minho. “Hahah!Hyun min,pabo!”ejek Minho. “Ya!Minho yah!Kidaryo(wait)!”kata Hyun min. “Hahaha!”. “Minho yah!Josimhaseyo!”kata Hyun min sebaik sahaja melihat
Minho hampir melanggar rak buku. “Mout!Argh!”jerit Minho. “Minho yah!dachin isseoyo(sakit ke)?”tanya Hyun min. “tak lah!”kata Minho. “Hahaahah!”Hyun min ketawa. “Waeyo?”tanya Minho. “Entahlah,rasa kelakar pula!”kata Hyun min Sambil ketawa.Minho pun turut ketawa bersama Hyun min.

OLDER | NEWER


Miss Pinju Diary ♥


Hey there! Welcome to my Purple Love Bloggie Annyeonghaseyo ! My name is Kamaliah Kamal . You can call me Hyunmin , Eomma or other as long as I can accept it Don't be rude here ! Or I will Killed you ..Hehehe~ Just kidding !

Song | Hyun | Min





Say 'Ho' ♥


(maximum 240px)