Purple Love
| +Follow || Dashboard |

(Novel) Bab 2- Sarang!Sarang!Sarang!
Wednesday 30 November 2011 | 22:51 | ♥ 0 purple love
bab 2 – Sarang! sarang! Sarang!

“Hurm..kenapalah aku asyik
fikirkan dia je..wajahnya,suara..hurmm,takkan aku dah jatuh hati kat dia?!Oh no!”fikir Onyu yang asyik teringatkan Hee jin. “tapi asal aku tak gugup bila bercakap dengan dia.Selalunya aku gugup bila cakap dengan perempuan.Arghh!!Tension!Call Minho lah”cadang Onyu. “Minho iseyo?”tanya Onyu. “Ne,nuguseyo?” “Yeoboseyo,Onyu immida!” “Arrh,Onyu!What`s up?”tanya Minho. “Saja.Kau busy ke?”. “Takdelah”.“Urrmm,so kau dah minta maaf kat Hyun min ke belum?”. “Polsso!”. “So,dia maafkan kau tak?”. “Kau rasa?”. “Alahai!nak suruh aku rasa-rasa pula.Cakap jelah wahai PC (prince charisma). “Ye..ye..dia maafkan aku”. “Oh!Weh,aku nak tanya something lah”. “Fasal apa?”. “Fasal cinta!”kata Onyu. “Mworago??Sarang??Waeyo?”tanya Minho dengan nada terkejut. “Errr..saja je nak tanya.Errmm..betul ke kalau jantung kita berdegup apabila berhadapan dengan seorang perempuan atau kita asyik fikirkan dia adalah disebabkan kita mencintainya?”.Minho terdiam.Perkara yang dicakapkan oleh Onyu tadi telah berlaku pada dirinya sewaktu dia berhadapan dengan Hyun min. “Takkan aku….dah jatuh..hati..”fikir Minho. “Yeoboseyo!Minho!”panggil Onyu. “Hah?!Ye..ye..entahlah!Kau try lah tanya kat Jonghyun.Dia kan pakar cinta”. “A`ah lah!Okay..okay..annyeoghi gyeseyo!jumuseyo chinguya!”. “Ne!Jumuseyo!”.

[Rumah Hee jin..]
Malam itu Hee jin tidak dapat lelapkan matanya kerana asyik memikirkan Onyu. “Waeyo?waeyo?waeyo?Aarrghh!!Onyu,saya tak boleh lupakan awaklah..”kata Hee jin.Tiba-tiba telefonya berbunyi. “eh!Hyun soo call lah!”. “Yeoboseyo!”kata Hyun soo. “Ne.Ada apa Hyun soo?”. “Aku just nak bagi tahu yang bulan depan ada satu pertandingan menari kat `Shopping Complex SEOUL`. Ah ra suruh kita join!”. “Oh ye?!satu kumpulan berapa orang?”. “Ermm..antara 5 hingga 8 orang”. “Cukuplah tu , kita ada 7 orang.Tapi nak guna lagu apa?”tanya Hee jin. “Apalagi,Super Junior lah macam lagu Bonamana,U,Sorry sorry!”. “Esoklah kita bincang!Yang lain-lain dah tahu ke?”. “OK!Belum.Just aku dengan kau je”. “Oh!Okaylah,Jumuseyo!”ucap Hee jin. “Ne!”.

[Disekolah..]
“Weh!nak join dance competition tak?”tanya Ah ra. “NAK!!”jerit mereka. “Isshhh!!agak-agak lah.Inikan sekolah!”tegur Hyun soo. “Mianhae!”. “Pertandingan tu bulan depan so kita ada masa sebulan untuk practise!”. “Siapa nak daftarkan?”tanya Minju. “Small matter!Biar isteri Donghae dengan isteri Eunhyuk uruskan!”kata Ah ra. “Sejak bila korang kahwin?”tanya Hyun min. “Sejak bila ye Ah ra?”kata Hyun soo. “2 minggu yang lepas!”. “Asal tak invite kitorang?”tanya Heo min. “Buat apa.Lagi-lagi kalau ajak Hyena ni.Boleh hancur wedding kitorang!”gurau Hyun soo. “A`ah lah!Hehe..”kata Hee jin.Mereka semua mentertawakan Hyena.Mukannya sudah menjadi merah.Nasib baiklah warna merah,kalau warna hijau pasti dah jadi Increadible Hulk. “korang ni kan!Aku tahulah aku maknae dalam grup ni so tak payahlah usik aku!Touching lah..”kata Hyena. “Ok!Ok!Sorry!sorry!sorry!”kata mereka semua.Semasa perjalanan hendak masuk kedalam kelas,Hyun soo,Ah ra dan Minju berjalan sambil berborak-borak. “Cutelah Donghae aku!Eeeiii!Nak je aku cubit-cubit pipi dia”kata Ah ra. “Kesianlah Lee Hyuk Jae aku!Ada ke patut orang panggil dia `anchovy`!”ngadu Hyun soo. “apa?!?ikan bilis?!?Hahahahah!”Minju ketawa. “NEO!!!!”marah Hyun soo. “Calm down!”kata Ah ra. “Heheh..sorrylah Hyun!Muscular Anchovy okay?”cadang Minju. “Hermm,not bad!”kata Hyun soo. “Ok!ok!Kapsida!”kata Ah ra.

[Didalam kelas 5A2..]
“Hyena,kau tak minat kat siapa-siapa ke?”tanya Heo min “Ermm,ada!”. “Siapa?”tanya Hee jin. “Kyuhyun!”. “Isshh!!itu fantasi.Aku nak yang realiti  punya!”marah Hee jin. “Hehehehe!Takde rasanya.Tapi..kalau aku bagitahu kat korang jangan bagitahu orang lain.Promise?!”kata Hyena.Hee jin dan Heo min mengangguk setuju. “Sebenarnya aku minat kat Jonghyun!”. “WHAT?!!?!”mereka terkejut. “Jong..”. “Ssshhh!!senyaplah,nanti orang lain dengar!”kata Hyena. “Ok!sorry.Tapi asal Jonghyun?”tanya Heo min. “A`ah!asal?”sampuk Hee jin. “Entahlah!aku pun tak tahu kenapa”. “Hyena!Hyena!”kata Hee jin.“Heehee!mana Hyun min?”tanya Hyena. “Kat meja dialah!Pasti dia tengah baca..”kata-kata Heo min terhenti apabila melihat Hyun min tertidur dan bukannya membaca kerana kalau tiada guru didalam kelas,Hyun min akan keluarkan buku dan baca. “Aik!Tidur,ingatkan membaca!”kata Hee jin. “Maybe dia penat kot!Biarlah,lagipun Cikgu Alexander tak masuk lagi!”kata Hyena. “Hurrmm!Arghh!Tiba-tiba aku pula yang mengantuk”kata Heo min.Tiba-tiba Onyu datang ke meja mereka. “Eh!Onyu,ada apa?”tanya Hee jin. “Urrm!Teman saya pergi ambil barang”katanya. “Taemin dengan Minho mana?Selalunya awak pergi dengan mereka”kata Hee jin. “Taemin dia ada hal.Minho tak tahu dia kat mana sekarang ni.Boleh tak awak temankan saya?”tanya Onyu. “Boleh!Jomlah!Korang aku pergi dulu”.
Selang 15 minit kemudian,Minho masuk kedalam kelas dan dia melihat Hyun min tertidur.Minho tersengih dan mengatur langkahnya ke tempat duduk.Minho merenung wajah Hyun min.Hatinya berdegup kencang. “Aduh!Asal ni?”tanya Minho sambil memegang jantungnya dan dia dapat merasai denyutan jantung.Dengan perlahan,Minho cuba untuk mengusap rambut Hyun min buat kali kedua.Minho tidak perasan yang gerak-gerinya telah diperhatikan oleh beberapa orang pelajar yang berada didalam kelas termasuklah Heo min dan Hyena. “Weh!weh!kau tengok Minho nak buat apa kat Hyun min!”bisik Hyena pada Heo min. “Sshh!kita tengok jelah!”katanya.Hajat Minho untuk membelai rambut Hyun min terhenti kerana Hyun min sudah tersedar dari tidurnya dan dengan segera Minho menarik kembali tangannya.Hyun min terkejut apabila melihat orang yang berada dihadapannya sekarang ini ialah Minho. “Omo!Minho..”kata Hyun min.“Wooaaahhhhhhhh!!!!”tiba-tiba kelas 5A2 bersorak.Hyun min hairan dan tidak tahu apa yang sedang berlaku sekarang ini. “Minho!ada apa ni?”tanya Hyun min yang masih`blur`. “Err..amu kotto opsum!(takde apa-apa).

[Didalam stor..]
“Kita nak buat apa kat sini,Onyu?”tanya Hee jin. “Ambil buku yang dah tak pakai and then buang!Selalunya saya,Taemin,Minho,Jonghyun dengan Key yang buat kerja-kerja ni.Tapi diorang semua sibuk.Kesian saya!”kata Onyu dengan mimik muka `cute`nya itu. “Owh!!Comelnya!”bisik hati Hee jin. “Sorrylah sebab menyusahkan awak,Hee jin!”kata Onyu. “Arh!it`s okay!Jomlah mulakan kerja.Hwaiting!”kata Hee jin. “Ne!hwaiting!”.Mereka pun memulakan kerja mereka.Hee jin asyik bersin ketika ingin mencari buku dibawah rak  itu.Onyu hanya tersenyum tatkala melihat Hee jin bersin sambil memarahi habuk-habuk itu. “Hee jin!Hee jin!”bisik hati Onyu.Tiba-tiba Hee jin terlihat Onyu memandangnya lalu Onyu berpaling. “Dia tengok aku ke?Hehehe..Bestnya!”bisik hati Hee jin sambil menari tarian lagu ` Hello`daripada grup SHINee.Onyu hanya ketawa melihat telatah Hee jin.

[Waktu rehat..]
“Heo min!”panggil Taemin.“Eh!oppa!”jawab Heo min. “Jom!”. “Pergi mana?”. “Jom jelah!”kata Taemin lalu menarik tangan Heo min. “Eh!Asal dia ni?Dah gila ke?”bisik hati Heo min.Taemin membawanya ke bilik seni sekolah lalu menunjukkan satu barang yang baru direkanya. “Apa ni?”tanya Heo min. “Cantik tak?!”. “Cantik!Gubahannya cantik.Pandai awak reka!”puji Heo min. “Err!Nah,awak ambillah!”kata Taemin sambil menghulurkan rekaannya yang berbentuk hati dan dibaluti dengan bunga. “Ke..kenapa bagi kat saya?”. “Errmm!saja!nak tak?kalau tak nak sudah!”kata Taemin. “nak..nak..Kahmsahamnida!” ucap Heo min.Tiba-tiba Taemin memberi kucupan dipipi Heo min.Heo min terkejut. “Ok!bye!”kata Taemin lalu pergi.Heo min masih terkaku sambil memegang pipinya.

OLDER | NEWER


Miss Pinju Diary ♥


Hey there! Welcome to my Purple Love Bloggie Annyeonghaseyo ! My name is Kamaliah Kamal . You can call me Hyunmin , Eomma or other as long as I can accept it Don't be rude here ! Or I will Killed you ..Hehehe~ Just kidding !

Song | Hyun | Min





Say 'Ho' ♥


(maximum 240px)