Purple Love
| +Follow || Dashboard |

(Novel) Bab 1 - About Us
Wednesday 30 November 2011 | 22:49 | ♥ 0 purple love

bab 1 – about us !!!! (0_o)



“Hyun min cepatlah!kawan kamu dah tunggu tu!”panggil ibunya (eomeoni),Geun young. “Jap!Jap!”jawabnya.Choi Hyun min atau panggilanya Hyun min.Dia berusia 17 tahun dan tinggal bersama ayahnya (abeoji)Min hwan,ibu dan adik tirinya,Ga yoon yang berusia 15 tahun.“Eomeoni!Abeoji!Hyun min pergi dulu!”katanya sambil memakai kasut.“Tak sarapan ke?”Tanya ayahnya.“Takpelah,Hyun min dah lambat ni.Bye!”.
“Sorry lambat!”kata Hyun min pada rakan-rakannya iaitu Hyena,Hee jin dan Heo min.“Takpe-takpe.Jomlah!Hyun soo,Ah ra dengan Min ju pasti dah tunggu kat sekolah!”kata Hee jin.“Let`s go!”.Mereka sudah berkawan sejak sekolah rendah lagi dan mereka akan sentiasa bersama.KOREAN KENT FOREIGN SCHOOL merupakan tempat mereka menimba ilmu sekarang.Tahun ini mereka berada dikelas 5 dan merupakan pelajar senior disekolah.Hyun min,Hee jin,Heo min dan Hyena berada dalam kelas yang sama iaitu kelas 5A2.Manakala Hyun soo,Min ju dan Ah ra berada dikelas pandai iaitu 5A1 dan mereka merupakan pengawas sekolah.“Awalnya sampai!”perli Hyun soo.Mereka berempat hanya tersengih.“Ek eleh,tersengih pula dia.”Min ju mencelah. “Dah..dah..dah..jom masuk kelas.”ajak Ah ra.
Kelas mereka berada didalam satu bangunan tetapi berbeza aras.5A2 berada diaras 3 manakala 5A1 diaras 2.
[Didalam kelas 5A2..]
“Bangun!Selamat pagi cikgu(kyowon) Yoona!”ucap ketua kelas,Onyu.“Selamat pagi.Okay,semua duduk dan keluarkan buku bahasa Korea”. “Okay,sekarang cikgu nak tanya.Apa makna `people` dalam bahasa korea?Taemin,apa jawapannya?”. “urmmm..ss..sa..ramdul..”jawab Taemin. “Ya!kurosumnida!saram`dul jawapannya”. “seterusnya,`translator`!emm,Minho!apa jawapannya?”.Soalan yang ditanya tidak diendahkan sebaliknya hanya termenung ke luar tingkap. “Minho!Minho!”panggil cikgu Yoona dan akhirnya dia terjaga dari lamunan. “Hah??apa dia cikgu?”tanyanya.Soalan itu disambut dengan gelak-tawa kelas 5A2. “Sshhhh!semua senyap!itulah termenung lagi.Cikgu  tanya apa makna `translator` dalam bahasa korea.”. “Ohh..em,ponyokcha.”. “betul!Tapi ingat jangan termenung didalam kelas lagi.Asigessumnikka?”. “Algessumnida!”.Loceng sudah berbunyi dan telah menandakan kelas Korea sudah tamat. “Bagus!okay,kelas dah habis.Jumpa esok!Sekarang pergi rehat!”kata cikgu Yoona lalu keluar dari kelas. “awak okay ke?”tanya Hyun min pada Minho yang merupakan rakan semejanya. “saya okay,awak tak payah lah nak busy body!menyibuk je!”kata Minho dengan suara yang agak kasar. “saya just tanya je bukannya nak busy body!Awak ni kan!!Isshh!!”marah Hyun min lalu bangun dari kerusi.Tiba-tiba Minho rasa bersalah atas percakapannya pada Hyun min.Dia tahu Hyun min berniat baik dan dia bukan seorang yang busy body. “kenapa pula ni?!”tanya Taemin. “entahlah , tiba-tiba je mulut aku ni jadi jahat!Pabo!”marah Minho pada dirinya sendiri. “Minho!Minho!sekarang ni kau pergi minta maaf kat Hyun min!”kata Onyu. “mworago?minta maaf!waeyo?”. “Hello!Hello!kau dah salah,so kau kenalah minta maaf!Pabo!!”kata Onyu. “betul kata Onyu tu!Come on!Kata berkarisma!”perli Taemin. “okay..okay..nanti aku pergi minta maaf!”kata Minho. “Choun!”kata Onyu dan Taemin. “OK!jom pergi kantin!aku dah lapar ni dan aku nak makan ayam!nyamm..nyamm..”kata Onyu. “kau ni kan!!”kata Taemin lalu menyiku lengan Onyu. “jomlah!!”kata Minho sambil membetulkan rambutnya.

[Di kantin..]
“Hurghh!geramnya!orang just tanya jer!Eeeiiiiiii!benci!”ngomel Hyun min sambil membawa tray makanan. “hey, my friend!what wrong with you?!”tanya Hyena sewaktu Hyun min tiba dimeja makan. “Ni mesti fasal mamat kat sebelah kau tu kan?”teka Hee jin. “sapa?kapten basket ball tu ke?”tanya Ah ra . “maksud kau Choi minho yang `berkarisma` tu ke?”tanya Hyun soo pula. “yelah!” jawab Heo Min. “dah lah.Tak payah cakap fasal dia lagi,nanti aku takde selera nak makan.”kata Hyun min. “eleh..atau kau tak selera makan sebab kau suka kat Minho??”usik Min ju.Lalu mereka berenam ketawa. “dah lah tu!korang ni kan!”.Hyun min merajuk. “touching pula dia!Ambil Siwon kau karang!”usik Hyena. “senyaplah Kuyun!”marah Hyun min. “hey!Kyuhyun ok!not Kuyun!”kata Hyena seakan-akan sedang menegakkan keadilan. “Whatever!!!!”katanya.Hatinya masih memikirkan hal tadi.Bukan kali ini sahaja Minho bersikap sedemikian dan dia langsung tidak meminta maaf.

[Waktu balik..]
“hari ni aku,Hee jin dengan Hyun min kena bersihkan kelas”kata Heo Min. “so,kitorang balik dulu lah ye!”kata Min ju. “OK!Bye-bye!jumpa petang nanti kat tempat biasa!”kata Hyun soo. “OK!”jawab mereka bertiga. “alahai!penyapu takde pulak.Korang,aku nak pergi cari penyapu jap!”kata Hyun min. “OK!”.
Onyu dan Taemin kembali kedalam kelas untuk mengambil barang. “Eh!Heo min.Kemas kelas ke?”tanya Taemin sebaik sahaja melihat Heo min sedang mengelap tingkap. “yup!”jawabnya dan sewaktu dia hendak turun dari kerusi,Heo min hampir terjatuh dan nasib baiklah sempat disambut oleh Taemin. “awak okay?”tanya Taemin. “s..saya okay.Gomawoyo!”ucap Heo min.Tiba-tiba jantung Taemin berdegup kencang.
“Onyu,awak buat apa kat sini?”tanya Hee jin.Sebenarnya Hee jin meminati Onyu sejak pertama kali mereka berjumpa.Onyu mempunyai wajah yang `cute`,suara yang unik dan seorang yang pemalu. “Err..uurrmm..saya datang nak ambil barang.Saya nak ambil buku ni..”kata Onyu. “ohh!”.“emm..alang-alang kitorang dah ada kat sini,biar kitorang tolong sama.”kata Taemin. “tak menyusakan ke?”tanya Heo min. “takdelah!lagi pun ni kelas kitorang juga.”jawab Onyu. “tapi,mana Hyun min?”tanya Taemin.

[Didalam stor..]
“isshhhh..mana pula penyapu ni..Hah!dah jumpa tapi…….Asal rak ni tinggi sangat!!”rungut Hyun min.Tiba-tiba ada suara berkata, “nak saya tolong?” “Minho !”kata Hyun min. “Awak nak saya tolong tak?”tanya Minho. “tak payalah!Awakkan tak suka orang yang busy body macam saya!”kata Hyun min.Dari cara Hyun min berkata Minho tahu yang Hyun min masih marahkan dirinya. “Hyun min,ss..saya nak minta maaf fasal tadi dan perkara-perkara yang lepas.Saya tahu,saya tidak sepatutnya cakap  camtu.Saya tahu awak  berniat baik.Jadi,awak maafkan saya ye?”kata Minho. “ermm..nak maafkan atau tak?Tapi kalau tak maafkan lain pula jadinya.Hurmm..”fikir Hyun min. “Okay,saya maafkan!Tapi,kalau awak ada masalah jangan dipendam !”. “Ok !Thanks!”ucap Minho lalu memeluk Hyun min.Dia terkejut dengan tindakan Minho itu. “Sorry!Biar saya tolong awak ambilkan penyapu tu.Awak ketepi sikit”arah Minho yang cuba naik keatas kerusi untuk mencapai batang penyapu itu dan secara tidak sengaja,beberapa batang penyapu telah terjatuh. “Arrrgggghhhhhh!!!”jerit Hyun min lalu rebah dengan timbunan beberapa batang penyapu itu.Hidung Hyun min berdarah dan ianya telah membuatkan Minho cemas.“Hyun min!Hyun min!Hyun min!bangun!bangunlah!”kata Minho dan dengan segera Minho membawa Hyun min ke bilik rawatan sekolah.
Tidak lama kemudian,Hyun min tersedar dari pengsannya. “Awak tak apa-apa?”tanya Minho. “Hah!Tadi saya kenapa dan hidung saya berdarah?!?!” kata Hyun min terkejut lalu dia bangun dan ditolak kembali oleh Minho. “Eh!”. “Lembap!Jangan bangun tiba-tiba gitu!Nanti hidung tu berdarah lagi!Rehat biar lama sikit.”kata Minho sambil mengusap rambut Hyun min.Tiba-tiba jantung mereka berdegup. “kenapa ni?!” tanya mereka pada diri mereka sendiri. “Hee jin!Heo min!”.Baru dia sedar tentang sahabatnya yang berada didalam kelas.Pasti mereka berdua sedang menunggu kehadirannya. “Ss..saya harus pergi sekarang!”kata Hyun min lalu turun dari katil tetapi dihalang Minho. “Awak kena balut luka kat dahi awak tu dulu!”marah Minho.Hyun min hampir menangis. “Sshh!Jangan nangis!Okay,biar saya balut luka awak tu dulu baru awak boleh pergi.OK?!”pujuk Minho dan Hyun min mengangguk setuju.

[Dikelas 5A2..]
“lambatnya Hyun min!Dia ambil penyapu atau buat penyapu!”rungut Hee jin. “Em..yelah,dah nak dekat setengah jam ni..”kata Heo min. “Pelik!Takkan sesat pulak!”sampuk Onyu.Taemin hanya memuncungkan bibir dengan wajah comelnya.Tidak lama kemudian,Hyun min muncul dengan Minho. “Maaflah!Aku lambat sebab tadi..” “tadi dia terjatuh so aku bawa dia ke bilik rawatan.Sebab tu lama.”jawab Minho. “Ohh!Tapi camner kau boleh terjatuh ni Hyun min?!”tanya Hee jin.

[Pada waktu petang di PORT mereka..]
Hee jin,Heo min,Minju dan Hyena sudah menunggu di pondok itu.Ah ra dan Hyun soo mungkin pergi ke kedai untuk membeli `snack`. “mana Hyun min?dia tak join ke?”tanya Hyena. “Tadi dia kata dia tak sihat”kata Hee jin. “oh!”.“weh,nanti Suju nak wat Come back stage kat Music Bank lah!tak sabar-sabar aku nak tengok!”kata Minju. Super Junior merupakan artis kegemaran mereka bertujuh.Hee jin meminati Yesung, Heo min Ryeowook,Hyena Kyuhyun,Minju Sungmin,Hyun soo Eunhyuk,Ah ra Donghae dan Hyun min pula Siwon. “lagu No other ek?”tanya Hyena. “Yup!Waahhhh!mesti suara Ryeowook aku sedap!”puji Heo min. “eleh!suara Yesung aku lagi sedaplah.”kata Hee jin.Heo min hanya mencebik. “Woi!woi!woi!citer fasal apa ni ?”tanya Hyun soo sambil membawa plastik yang berisikan makanan dan minuman. “Super junior la tu!Ye kan?”teka Ah ra. “kurosumnida!”jerit mereka. “Sshhh!senyaplah!Bising je.Mana Hyun min?”tanya Ah ra. “dia tak sihat!”jawab Heo min. “tadi kat sekolah tengok dia okay je!”kata Hyun soo.Tinggal mereka berenam di port rahsia mereka yang terletak bersebelahan dengan tasik yang indah.Mereka sambung berbual mengenai Suju.Itulah rutin harian mereka.



OLDER | NEWER


Miss Pinju Diary ♥


Hey there! Welcome to my Purple Love Bloggie Annyeonghaseyo ! My name is Kamaliah Kamal . You can call me Hyunmin , Eomma or other as long as I can accept it Don't be rude here ! Or I will Killed you ..Hehehe~ Just kidding !

Song | Hyun | Min





Say 'Ho' ♥


(maximum 240px)